Чтение на день: Апрель, 4 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Живо́му Бо́гу ты, боже́ственный певе́ц, о́тче:

Аз же, тебе́ уме́ршу, но́вый певе́ц.

Сей бя́ше от Сикили́йския епа́рхии, роди́телю нарица́ему Плоти́на и Ага́фии, благи́м нра́вом су́щема те́ма и благочести́выма, и поуче́нию боже́ственых книг упражня́ющася. Плене́ну же оте́честву его́ бы́вшу от ага́рян, той с ма́терию и с сестро́ю к Пелопони́су до́йде, и отъи́де в Селу́нь, иде́же и и́ноческое восприя́т житие́: и к духо́вным вооружи́ себе́ подвиго́м. Одр бо бя́ше ему́ земля́ ко́жею покрове́на, и ри́за непотре́бна. Пи́щи же вкуша́ше, хле́ба ма́ло с водо́ю ква́шена. Стоя́ние всено́щное, коле́ном вы́ну преклоне́ние. Пе́сни во усте́х, рукоде́лие, каллигра́фия, чте́ния боже́ственых писа́ний. К сим же у́бо весь быв чист, смире́н кро́ток тих, препро́ст, и сим подо́бная. И си́ми обогате́в, поста́влен бысть презви́тером. И не вма́ле с Григо́рием Декаполи́том речеви́тым му́жем в Константи́нь град до́йде, и́мже и в це́ркви свята́го му́ченика Анти́пы затвори́ себе́. Жесто́ким житие́м и по́стническим тече́нием ра́дуяся в ней претерпе́. И поне́же христоненави́дная е́ресь иконобо́рная израсте́. И блаже́нный к Ри́му пла́ваше, того́ не́ким благове́рным прие́мшым. Корабли́ же ва́рварстии напа́дше, и свя́зана к судия́м того́ приве́дше, и в темни́це затори́ша. Вся у́бо поуча́я бя́ше пути́ спасе́ному, и мно́гия от дия́вольских рук изба́вив. Иде́же священноле́пен муж не́который тому́ та́мо предста́в, от Мир, рече́, зде приидо́х, но приими́ сию́ глави́зну. Он же прии́м ю́: ку́пно же чтя́ше и поя́ше: Ускори́ Ще́дрый, и потщи́ся я́ко Ми́лостив на по́мощь на́шу, я́ко мо́жеши хотя́й. И песнь нау́трия де́ло бысть: тогда́ бо е́реси побо́рнику и́здшу. Бо́жия же Це́ркви честны́х ико́н восприе́мши благоле́пие. И честны́й Ио́сиф от темни́цы свобожде́н бысть, и к Константи́ну гра́ду идя́ше. И мо́щи же не́которыя свяще́ннаго и вели́каго апо́стола Варфоломе́я от не́коего взем, имя́ше у себе́. И во и́мя его́ це́рковь созда́в ку́пно со сла́вным Григо́рием. И в попече́ние мно́жайшим состро́ив. И пе́сньми торжества́ украси́в. Со слеза́ми и воздыха́ньми моля́шеся получи́ти жела́емаго, е́же у́бо и получи́. Ви́дев бо не́коего му́жа стра́шна апо́стольским воображе́нием, от святы́я трапез́ы Ева́нгелие взе́мша, и на пе́рсех поло́жьша, и благослове́нию того́ сподо́бивша. Сей же бя́ше изнача́ла, и́же боже́ственаго дарова́ния та́ко безтру́дно со удо́бием свяще́нная пе́ния прося́щым пода́в, я́ко мне́тися не́ким не от него́ сим бы́ти, но от и́нде тому́ учини́вшуся пе́рвее, и из у́ст бесе́довати, и прося́щым подава́я. Сему́ же не такову́ при́тчу иму́щу, но боже́ственою благода́тию я́коже вы́ше реко́хом такова́я принести́ вруче́н быв. И от везде́ вся́ческими устна́ми пет быва́ет, и все́ми любо́вен и возжеле́н. Не то́чию препросты́м, или́ князе́м, но и са́мыми цари́ люби́мь бе. И́же и изгна́нию Ва́рдою осуже́н быв, зане́же того́ до́бре обличи́вшу. Но па́ки при́зван быв, и свяще́нным сосу́дом Бо́жия Вели́кия це́ркве храни́тель вруче́н бысть, Игна́тию боже́ственому патриа́ршествующу. И́же и по успе́нии его́ Фо́тием изве́ржен быв и оклевета́н. Сей же по сем патриа́рх показа́ся. И́бо ве́ры ради правосла́вныя подвиза́вшуся, изгна́н бысть в Корсу́нь. И па́ки от Корсу́ня при́зван цари́цею Феодо́рою, сотво́ршею правосла́вие. И мно́гая тогда́ песносло́вия изре́к, у́спе. И положено́ бысть честно́е те́ло его́ во оби́тели, иде́же и досе́ле лежи́т. Челове́к же не́кий имя́ше раба́, и бежа́ от него́. И прише́д у́бо господи́н его́ к свято́му Фео́дору Фанеро́ту, и помоли́ его́ да пока́жет ему́ раба́ его́. И пребы́в в це́ркви три но́щи, и три дни, и ничто́же уви́дев, оскорбе́в хотя́ше отъити́. У́трени же бы́вшу, и сло́ву душеполе́зну в це́ркви что́му, ма́ло заспа́в челове́к, ви́де во сне му́ченика глаго́люща к нему́: «Челове́че, что скорби́ши? Ио́сифу песнотво́рцу усо́пшу в сей но́щи, все́ми на́ми пребде́н бысть, и его́же ду́шу пра́вилы почто́хом. И се ны́не приидо́х е́же пове́дати ти, пойди́ во о́но ме́сто, и́мя ему́ пове́дал, и обрести́ и́маши своего́ раба́».

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.