Чтение на день: Апрель, 6 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Евти́хия уме́ршаго чту словесы́,
От себе́ того́ благоче́стнейшаго меню́:
Душа́ Евти́хиева ко врато́м небе́сным ведена́ в шесты́й день.́
Сей и́же во святы́х оте́ц наш, и вели́кий архиере́й Евти́хий, бя́ше во времена́ Иустиниа́на царя́ вели́каго. От Фриги́йския страны́ мним. Воспита́н же Иси́хием презви́тером де́ду ему́ су́щу. И боголю́бия ра́ди сподо́блен быв чудеса́ твори́ти. От него́же и креще́ние прии́мшу свято́му Евти́хию в це́ркви Августопо́льстей. Иде́же и боже́ственую слу́жбу дед его Исихи́й творя́ше. И свяще́нным сосу́дом храни́теля того́ поста́ви. Та́же святы́м бесе́дам наказа́. И за е́же во глубину́ ра́зума доше́д, призва́н быв Амаси́йским первопресто́льником. И от того́ вла́сы постри́г, в це́ркви святы́я Богоро́дицы Урвики́йския. Та́же дия́кон и презви́тер поста́влен во Амаси́йстем монастыри́ быв, и́же Мелети́ем и Селевки́ем архиере́ома созда́н: и та́мо и́ноческое восприя́т житие́. Та́же и архимандри́т поста́влен бысть. Пя́тому же собо́ру Иустиния́ном царе́м со́брану, и всем архиере́ом со́браным. Не́коего же ра́ди пригоди́вшася неду́га, Амаси́йскому первопресто́льнику, невозмо́жно бысть поити́ на той собо́р, и по́слан бысть от него́ блаже́нный Евти́хий во исполне́ние ме́ста его́. Бы́вшу же тому́ в Константи́не гра́де, свое́й доброде́тели и ра́зуму иску́с пода́в, е́же к сло́гу ерети́ческому. И во отве́тех све́тел показа́ся, и еретики́ обличи́ и посрами́. И пи́сменым явле́нием извеща́в, я́ко подоба́ет еретики́ до конца́ проклина́ти. И всех к любви́ подви́же, па́че же и царя́ самого́. Блаже́нному же Ми́не патриа́рху проре́кшу о нем, боже́ственым открове́нием: Я́ко тому́ быти моему́ снасто́льнику. И́же и не по мно́зе Ми́не патриа́рху ко Го́споду отше́дшу, призва́в царь от Амаси́и преподо́бнаго, и жре́бием и судо́м архиере́йским, и вся́ким церко́вным исполне́нием, и все́ми гра́жданы, поста́влен бысть архиере́й таково́му вели́кому гра́ду. Пото́м же плевело́м все́ятель, благостоя́ния и уста́ва церко́внаго не моги́й зре́ти, уче́нии ме́рзскими, я́ко не́кими мечта́ньми поколеба́ти це́рковь покуша́яся. И злоху́льники не́кия подви́г, е́же на воображе́ние благоче́стию, я́ко и́же святы́я Деви́цы Христа́ Бо́га, заче́ншаяся плоть Христа́ Бо́га, пре́жде стра́сти нетле́нна бя́ше. И царю́ нечести́вому уче́нию повину́вшуся, изгна́н бысть со стола́ вели́кий Евти́хий, и прогна́н бысть злоче́стие гана́нием облича́ющу. Бы́вшу же ему́ во Амаси́йстем монастыре́, превзы́тием по́стническое житие́ держа́ бя́ше, и мно́га чудесе́м соде́лования соде́лав. Па́ки на свой престо́л возведе́н бысть, два́десять лет во изгна́нии сотво́рь. Иустиния́ну же в безчелове́чии сконча́ну бы́вшу. Посе́м Иусти́ну и Тиве́рию, к ца́рским ски́петром возведе́нома. При сею́ же у́бо святы́й е́же на престо́л свой па́ки возведе́ние, све́тле е́же к кончи́не свое́й получи́в от нею́ пода́ние. И належа́щаго па́губу, и челове́ки напра́сно побива́ющаго и погубля́ющаго, моли́твами потреби́в. И за два́десять и четы́ри ле́та и шесть ме́сяц по изгна́ннем вше́ствии, це́рковь у́пас ко Го́споду отъи́де. Прорече́ же пре́жде изгна́ния своего́ царю́ Тиве́рю о ца́рстве его́. Пото́м же царю́ на посеще́ние свята́го прише́дшу, прорече́ и о кончи́не его́, е́же и сбы́сться. По преставле́нии бо свята́го е́же ко Госпо́ду, то́чию четы́ри ме́сяцы Тиве́рий поживе́, и изы́де из телесе́. Положе́н же быв святы́й Евти́хий во олтаре́, на степе́ни святы́я Трапе́зы, иде́же мо́щи лежа́т святы́х апо́стол: Андре́я, и Тимофе́я и Луки́. Соверша́ет же ся собо́р его́ во святе́й Вели́цей це́ркви.