По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Стра́сти ра́нам Феодо́те испо́лнься,
И с ми́ром тебе́ Христо́с прие́млет,
Ме́ртва во вторы́й Феодо́та архиере́я.
Сей бя́ше при Ликини́и цари́ и Сави́не иге́моне Ки́прстем. Христо́ва же ра́ди испове́дания предста́ иге́мону, бие́н бысть волу́ями жи́лами. Та́же пове́шен и стро́ган, и на одре́ желе́зне ражже́не просте́рт и от того́ сохране́н. Гвоздьми́ но́зе его́ пронзи́ша, и, тещи́ ну́димь, вве́ржен в темни́цу. И зане́же гоне́нию преста́вшу, отпу́щен бысть. Пра́зднуем же па́мять его́ в девятьна́десятый день генуа́рия ме́сяца. Мину́вшим же двом ле́том, ко Го́споду отъи́де во вторы́й ме́сяца ма́рта. Того́ ра́ди пра́зднуется па́ки.
В то́йже день сло́во о преставле́нии свята́го отца́ на́шего Агафо́на
Вели́кий вои́стину Агафо́н, хотя́ сконча́тися, седя́щым у него́ бра́тии, и пребы́сть три дни, име́я о́чи отве́рсты, и недви́г ею́. Вопроси́ша же и бра́тия его́ глаго́люще: О́тче Агафо́не, что зри́ши си́це? Глаго́ла им, пред Суди́щем Христо́вым стою́. И глаго́лаша ему́: да ли и ты бои́шися Суда́? И глаго́ла им: Аз есмь сотвори́л е́же по си́ле мое́й, е́же сохрани́ти за́поведи Бо́жия. Но челове́к есмь, ка́ко свем, а́ще уго́дно ли есть де́ло мое́ Бо́гови. И глаго́лаша ему́ бра́тия: Не наде́ешилися де́ле своем, я́ко есть о Бо́зе? И рече: не надеюся, до́ндеже Бога усря́щу. И па́ки глаго́ла ста́рец: Ин бо есть Суд Бо́жий, а ин челове́ческ. Сия́ у́бо си́це тве́рдо и до́бре покая́ния о́браз преда́ша. И мно́гу у́бо си́лу нам покая́нием Бог подае́т, на омы́тие на́ших согреше́ний.
В то́йже день сло́во свята́го отца́ на́шего Афана́сия е́же не осужда́ти вся́каго согреша́ющаго
Помышля́юще у́бо бра́тие Го́спода глаго́люща: Не суди́те и не осужде́ни бу́дете. И па́ки апо́стол учи́т: Мня́йся стоя́ти, блюде́т да не паде́тся. Блюди́ себе́ еда́ искуше́н бу́деши. Мно́зи бо я́ве согреши́ша, и та́же покая́вшеся получи́ша проще́ние, и Святы́й Дух прия́ша. А и́же на́ми мни́мы гре́шны су́ща пра́ведни суть у Бо́га: Грехи́ бо их ви́дехом, а покая́ния не разуме́хом. Я́коже бо он Филимо́н свире́льник и́же во Еги́пте: еди́но де́ло сотвори́ велие, в меру прии́де по́стника свята́го Мака́рия. Тем а́ще ви́диши и очи́ма согреша́юща не су́диши. Де́сять бо стоп отсту́пльше от лица́ на́шего, не ве́мы что сотвори́л бу́дет к Бо́́гу, или́ Бог с ним. Иу́да бо преда́тель свита́ющу четвертку́ со Христо́м и со ученики́ бе, разбо́йник же в злоде́ех бе с мужеуби́йцами. Прише́дшу же пятку́, Иу́да отъи́де во тму кроме́шную, разбо́йник же со Христо́м в рай всели́ся. Да того́ ра́ди не подоба́ет осужда́ти челове́ка ,до́ндеже Госпо́дь су́дит ему́. Суд бо весь дал Оте́ц Христо́ви. Те́мже судя́й согреша́ющаго, сан Христо́в восхища́ет. И есть таковы́й анти́христ. Укаря́еми зде от Бо́га, оставле́ние грехо́в прии́мут. Никто́же бо без греха́ токмо един Бог. Кто ли бы ве́дал мно́гое Бо́жие милосе́рдие, а́ще не бы Сам показа́л челове́ком, прие́мля гре́шники в покая́ние. Я́коже блудни́цу и мытаря́. Я́коже скве́рный он Манасси́й, и́же пятьдеся́ть и два ле́та и́долом служи́в, и вся лю́ди Израилевы беззако́нствовати сотвори́, и во еди́н час пока́явся проще́ние получи́. Затворе́н в сосу́де ме́дяне в Вавило́не, и внутрь сый песнь свою́ поя́ше, и а́нгел Госпо́день разве́рг медь принесе́ во Иерусали́м. И поживе́ про́чее в покая́нии. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В то́йже день па́мять и́же во святы́х отца́ на́шего Арсе́ния епи́скопа Тверска́го но́ваго чудотво́рца
И́же во святы́х оте́ц наш Арсе́ний бе от простра́ннаго гра́да Тве́ри. И́же от млады́х наго́т, Христа́ возлюби́в, и Пречи́стую Богоро́дицу, и оста́вив мир, и я́же в нем су́етства и бога́тство, и высо́кую любо́вь роди́телей свои́х преоби́дев, и шед во еди́н от монастыре́й, и бысть мних. И до́бре подвиза́вся к Бо́гу, посто́м и бде́нием и моли́твами. И посе́м шед на ме́сто, и́же ны́не зове́т Желтико́во, от гра́да я́ко в далее трех по́прищ или́ мно́жае, и возлюби́ ме́сто то. И па́ки на ме́сте том оби́тель соста́ви пречу́дну, во и́мя Пресвяты́я Богоро́дицы, и и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́я чудотво́рца, и преподо́бных оте́ц Анто́ния и Феодо́сия Пече́рских. И и́ноков собра́в мно́го, Христу́ рабо́тати с собо́ю, и до́бре и́ноки возлюби́в я́ко чадолюби́вый оте́ц, наставля́я их на па́жити духо́вней. И посе́м за премно́гую его́ доброде́тель и чи́стое житие́, пону́жден бысть от князе́й, и от вельмо́жь в том же гра́де Тве́ри бы́ти епи́скопом, и вельми́ подвиза́ся к Бо́гу, и труды́ ко трудо́м приложи́в. И христолюби́вым князе́м и вельмо́жам тве́рдое быв защище́ние. И научи́в их пра́вей ве́ре, е́же суд твори́ти им пра́веден, и оша́ятися им грабле́ния, и на восхище́ние не жела́ти, си́речь чужа́го име́ния не и́мати оби́дою. И посе́м мно́ги це́ркви Бо́жия воздви́же во гра́де Тве́ри. И во окре́стных ме́стех, во сла́ву святы́х, и украси́в их чу́дно. И ни́щым и сирота́м и вдови́цам бысть корми́тель и засту́пник, я́ко отец чадолюби́вый. И до́бре упа́с це́ркви Бо́жия святы́й, лет девятьна́десять, и седмь ме́сяц, и ста́до Христо́во слове́сных овец. И в ста́рости до́бре ко Го́споду отъи́де, Его́же возлюби́. И присовокупи́ся к лико́м святи́тель. И уве́девше благочестив́ый князь Иоа́нн Тверски́й, и священнои́ноцы, и люби́мая ча́да свята́го отца́ оби́тели, и вси людие гра́да того́ стеко́шася. И взе́мше честное те́ло свята́го, со псалмопе́нием и с пе́сньми и с фимиа́мом, и положи́ша е́ че́стно в созда́ннем от него́ монастыре́, в це́ркви Пресвяты́я Богоро́дицы, иде́же и до ны́не чудеса́ твори́т, и исцеле́ние подае́т, с ве́рою приходя́щым к честне́й ра́це его́. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.