Се бо приспе́х вам долг пове́дати, долг от мене́ подава́юща, е́же быва́ет на по́льзу, и вас обогатева́юща. Прихо́дит бо па́ки показа́тися Фоме́, и́же пре́жде вма́ле не ве́ровавшу Госпо́дню Воскресе́нию. По́слежде, по виде́нию лица́ Его́ и ручна́го осяза́ния, и Христу́ ве́ровавша, и Го́спода и Бо́га Того́ нарица́юща. Простре́те слу́хи ва́шя приле́жно ны́не, молю́ся вам, и с ти́хостию вонме́те мои́х гру́бых слове́с. Я́ко да не́кая ма́лая от них поле́зная, плод восприи́мете. Ка́ко Спас а́бие вско́ре растерза́ утро́бу всея́дца а́да, и быв Пе́рвенец из ме́ртвых. И ка́ко вни́де две́рем затворе́ным. Фома́ же, глаго́лемый близне́ц, не бе с ни́ми прии́де, жела́емый рачи́тель, а возлю́бленный не обре́теся ту. Предста́ до́брый Па́стырь па́стве, а овца́ из огра́ды заблу́ждьши, не бе ту. Царь прии́де, а во́ин от боже́ственнаго во́инства дале́че пребыва́ше. Оба́че мнит ми ся, я́ко сие́ бысть боже́ственное смотре́ния та́инство, е́же не прилуча́тися ученику́. Я́ко а́ще бы прише́л, не бы ся покуси́л испытова́ти рука́ма. А́ще бы ся не покуси́л рука́ма, не бы осяза́л. А́ще не бы осяза́л, не бы си́це ве́ровал, ни бы та́ко научи́л нас ве́ровати. Оба́че и неве́рствие Фомино́, на́шему ве́рованию ма́ти быва́ет. Сего́ ра́ди мы, и́же не ви́дим Христа́, покланя́емся Ему́. И сего́ ра́ди не осяза́ем Неосяжи́маго. Восхваля́ем Его́ и воспева́ем, поне́же той подержа́ Влады́ку свои́ма рука́ма и восхвали́ Его́. Глаго́лаху тогда́ коне́чно ученицы́, прише́дшу Фоме́: обрето́хом ре́кшаго по трех днех воста́ти и́мам. И и́стину о ве́щи обрето́хом глаго́ланная: Аз есмь Воскресе́ние и Живо́т, и и́стину от Жизнода́вца прия́хом. Обрето́хом реќшаго: власть и́мам положи́ти ду́шу свою́, и власть и́мам па́ки прия́ти ю́, и Его́ву власть о ве́щи восприя́хом. Предста́ бо Спас безмо́лвно в хра́ме, и две́ри не отве́рз. Мы же к стра́нному предста́нию Его́ву, я́ко ви́дехом, удивле́ни бы́хом. Возчуди́хомся сицева́го вхо́да новотво́рнаго. Ви́дехом ру́це Его́, е́же те́ми сокруши́ смерть, и прия́т гво́здныя ра́ны, и́же и челове́ком отсече́ грехи́. Ви́дехом Его́ свята́я ре́бра, и́же я́зву прие́мшая нас ра́ди. Источи́вшая кровь и во́ду два исто́чника, е́же есть к на́шему спасе́нию. И Фома́ к ним рече́: вы же ви́десте Го́спода, аз еди́н не бых досто́ин Его́ва виде́ния. Ве́сте до́бре, я́коже зва́ни бы́сте вы, и аз зван бых. И я́коже бы́сте почте́ни от Него́, и аз почте́н бых. И я́коже ви́десте вы на Кресте́ распина́ема, и аз ви́дех Его́. Оба́че я́коже ви́дех с ва́ми приско́рбная, хощу́ ви́дети с ва́ми и све́тлая. А́ще не ви́жу рука́м Его́вем о́бразы гвозди́нныя, и вложу́ пе́рсты моя́ в я́зву гвозди́нную, и вложу́ ру́ку мою́ в ре́бра Его́, не иму́ ве́ры. Пожди́ О Фомо́, и еще́ до́брому неве́рствию. Пожди́, до́ндеже подержи́ши и́же ве́ре наде́жду. Пожди́ сицево́му и еще́ жела́нию, до́ндеже ви́диши возлю́бленнаго, Его́же лю́биши. Целу́ем твоего́ двообра́знаго по́мысла, и́же вся́ка разделе́ния посека́юща. Похваля́ем любопре́ннаго твоего́ и христолюби́ваго нра́ва, и́же вся́ка любопре́ния утоли́вша. Не ве́руй, не ве́руй и еще́ па́че, я́ко да изве́стно ве́рую аз. Взыщи́ Го́спода, и призови́ Неотсту́пнаго, я́ко тебе́ и́щуща и призыва́ющаго. И аз объе́млю моего́ Изба́вителя. И а́ще не ви́жу в руце́ мое́й о́бразы гвозди́нныя, не иму́ ве́ры. И свои́ма очи́ма ви́дети, и́же мы пропове́даем, не иму́ ве́ры. Достове́рно есть и изве́стно, свои́ма очи́ма ви́дети. Па́че ли свиде́телей тогда́ ва́шего прииму́ сло́ва. Вложу́ перст мой в гво́здьныя верте́ния, и тогда́ чудеси́ ве́ру иму́. Испыта́ю си́ми мои́ми рука́ми, и́же мене́ ра́ди прободено́ бысть ребро́, и тогда́ поклоню́ся, И́же от сме́рти к нам возвра́щьщемуся. Сла́дко бо прие́млю о ве́щех. Не могу́ бо извести́ти се́ и́стина, то́чию еди́неми словесы́. Сицева́я истяза́ния к свои́м равноапо́столом глаго́лаше Фома́, вни́де к ним Иису́с, две́рем затворе́ным. Вни́де Дверь живота́, затворе́ным две́рем. Вни́де, я́ко Еди́н весть Сам. Я́коже бо роди́ся, и две́ри де́вственныя нерастли́, си́це внутрь хра́ма обре́теся, и затво́ры не отве́рз. Я́коже изы́де вон из гро́ба затворе́ному гро́бу, си́це вни́де с пло́тию, иде́же пребыва́ше Божество́м, и врата́ не отвори́. Восхоте́ бо, и ничто́же возбрани́ся. Восхоте́, и вся потща́хуся. Восхоте́, и вся тварь послужи́. И Его́во рожде́ние, вся́ка словеса́ побежда́ет. И вон исхожде́ние из гро́ба, прехо́дит вся́ку мысль. И ко ученико́м восхо́д Его́, недоуме́нен есть и неизрече́нен. И е́же вход Его ко ученико́м уве́дехом, а е́же ка́ко вни́де, ктому́ не ве́дех. И е́же не прия́х, ни глаго́лати сме́ю. Воспева́ю Вше́дшаго, не истяза́ю многоиспы́тно вше́ствия о́бразы. Пропове́даю та́инство, а не сказа́ю недове́домаго. Дивлю́ся быва́емому зна́мению, ка́ко же бысть, не ищу́. Ве́рую пи́санным, и спаса́юся. Послушли́в бо есмь Влады́чним чудесе́м, а не испытли́в боже́ственных дел. А́ще не́кто жидови́н рече́т ти: невозмо́жна и стра́нна пропове́дуеши. Ка́ко бо можа́ше затворе́ным две́рем плоть вни́ти; Рече́м ему́: ка́ко возмо́же а́нгел свести́ Авваку́ма в ров львом к Дании́лу, и па́ки возведе́н вон, и лежа́ща печа́ти це́лы и утвержены́ оста́ви. Раб е́же восхоте́ приобре́те, а Влады́ка не можа́ше ли сотвори́ти, е́же хо́щет. Я́коже о́но бысть боже́ственным хоте́нием, та́ко и сие́ соде́лася вочелове́чившагося Бо́га Сло́ва. Вни́де тогда́ к Свои́м ученико́м, я́коже искуси́ Спас. И ста посреде́ их, я́ко да яви́тся всем едина́ко. И рече́ им: мир вам. И па́ки: мир вам. И мир, е́же вам да́рую, е́же и́мам, сие́ даю́ вам. И сий мир, е́же есть по всей Вселе́нней, пове́да. Ве́сели же бе́ша ученицы́, па́ки насы́тишася Влады́чни красоты́, и Его́ва гла́са. И свои́ми лакотми́ потыка́ху Фому́, и очи́ма помава́юще ему́. И не то́чию еди́неми то́кмо ве́ждами, но и глаго́лаху к нему́: не реко́хом ли тебе́ пре́жде, я́ко обрето́хом Го́спода, и не ве́рова на́шему гла́су. Се бо предстои́т Возлю́бленный, и насы́тися ели́ко хо́щеши. Наслади́ся, ели́ко жела́еши. И прии́де, е́же твоего́ ра́ди спасе́ния прише́дша к нам. И начни́ испыта́ние твоему́ отреше́нию. И то́йжде Фома́ стоя́ше, взира́я свои́ма очи́ма по вся у́ды Спа́совы, и смотря́ше испы́тно всяк уд, бу́дет ли И́стина пострада́вый и воскре́с, прише́дшый к нам. Что́же к нему́ рече́ Еди́н человеколю́бивый Бог, и́же хо́щет всех челове́к спасти́, и в ра́зум и́стинный привести́: и принеси́ свой перст се́мо, и виждь ру́це Мои́. Сего́ ра́ди приидо́х к тебе́, и тебе́ ра́ди предста́х па́ки, его́же не отступа́ю николи́же Божество́м. Тебе́ ра́ди поста́вих сих мои́х рук на гво́зди, я́ко да исхода́таю тебе́ без беды́ спасе́ние. Прибли́жися ко мне теле́сно и духо́вно и с ве́рою, и уве́ждь изве́стно, я́коже жела́еши уве́дети. Я́коже хо́щеши, испыта́й. Я́коже хо́щеши, сматря́й. И прочита́й в мои́х рук, напи́санная во́льных мои́х стра́стий писмена́. Предлага́ю тебе́ вся у́ды Моя́ ко испыта́нию. Не срамля́юся те́ла Моего́ я́звами, ни гнуша́юся пло́ти Моея́ ран, е́же прия́х ва́ших ра́ди ран. Не скрыва́ю сла́вы Моея́ и побе́ды попра́ние, но па́че представля́ю я́вственно всей тва́ри. Ви́де сих со́лнце, и того́ ра́ди за́йде, и нощь во дни сотвори́. Ви́де сих земля́, и та у́бо ра́ди взыска́ ме́сто бежа́ти. Ви́деша сих ка́мение, и того́ бо ра́ди распадо́шася, и воспла́каша Моея́ стра́сти. Ви́деша сих ме́ртвии, и́бо сего́ ра́ди вон из гроб изыдо́ша; Ви́де сих и церко́вная запо́на, и́бо того́ ра́ди на дво́е раздра́ся. И воззри́ пре́жде на жидо́вския поги́бели. Ви́дел еси́ Мои́х рук, я́коже восхоте́л еси́. Вшел еси́ пе́рстом твои́м в незаходи́мыя Моя́ я́звы. Хо́щеши ли па́ки Мое́ ребро́ испыта́ти, сего́ ра́ди открыва́ю ти и се́. Принеси́ руку́ свою́ многоиспы́тную, и вложи́ в ребро́ Мое́. Прикосни́ся те́лу Моему́, сочета́вшуся без се́мене челове́ческаго. Прикосни́ся те́лу Моему́, Е́же уме́ршее вас ра́ди, поне́же не пострада́ от тли сме́ртныя. Прикосни́ся те́лу Моему́, Е́же есть стра́шно херуви́му, и ди́вно серафи́му, и пресла́вно безпло́тным си́лам. Разуме́й и научи́ся от иску́са сих, что есть осяза́ние Мое́, и что есть неосяжи́мо. Что есть пострада́ние Мое́, и что есть безсме́ртие Мое́. Что есть ме́ртвость тебе́ ра́ди, и что пребы́сть нетле́нно. Что есть прикоснове́ние твои́м пе́рстом, и что есть неосяжи́мо твое́й десни́цы. И не бу́ди неве́рен, но па́че бу́ди ве́рен. И и́щеши ви́дети, и ви́дети и́маши. Сего́ бо ра́ди сие́ Мое́ ребро́ си́це оста́вих, я́ко да и́щеши ты и обря́щеши, и ося́жеши, и ве́руеши, и спасе́н бу́деши. Я́ко егда́ прииду́ Судия́ живы́м и ме́ртвым, покажу́ враго́м я́зву, и осужу́ богора́тнаго со́нмища. И да ви́дят жи́дове, Кого́ прободо́ша. Отвеща́в Фома́ и рече́, Госпо́дь мой, и Бог мой. Ве́рую Твоему́ Воскресе́нию Влады́ко. Ве́рую Твое́й побе́де Царю́. Ве́рую, и не ктому́ ищу́, Его́же обрето́х. Ве́рую Го́споди, и нектому́ Тебе́ мно́го испыту́ю моего́ Влады́ку. Ве́рую, и не ктому́ стяза́юся сло́вом, е́же о Ца́рствии Твое́м. Ви́дех что держа́х, и не сомню́ся. Ви́дех Кого́ сподо́бихся осяза́ти. Ви́дех иску́сно, Его́же не возмо́же ни та са́мая смерть искуси́ти на мно́го. Ви́дех в Кого́ подоба́ет ми ве́ровати. Но про́чее глаго́лю: мой Госпо́дь, и мой Бог. Ты Бой мой и Госпо́дь, Преве́чный вку́пе и Новоявле́н. Ты еси́ Небе́сный и Земны́й. Ты еси́ Ви́димый и Неви́димый. Ты еси́ без о́браза пло́тьска, и во о́бразе пло́ти сея́. Ты еси́ Бог и́стинный, и Челове́к нело́жен, Ты еси́ на небеси́, ты еси́ на Кресте́. Ты еси́ на ца́рском Престо́ле, Ты еси́ на Кресте́ и на гвозде́х. Ты еси́ безстра́стен по ду́ху, Ты еси́ пострада́вый по пло́ти. Ты еси́ безсме́ртен, я́ко соприсносу́щен Отцу́. Ты еси́ в сме́рти, ты еси́ в животе́. Ты еси́ в ме́ртвости, Ты еси́ превы́ше ме́ртвости. Ты мертв тридне́вен. Ты присносу́щный Роди́телю Своему́. Ты воскре́се си́лою Свое́ю. Ты еси́ с на́ми с пло́тию, и весь по всей Вселе́нней. Ты вся исполня́еши. Ты еси́ поде́ржан от мене́. Тебе́ ви́жу теле́сныма очи́ма, Тебе́ же сразумева́ю ве́рныма очи́ма. Оба́че разумева́ю в Тебе́, е́же во мне. Разумева́ю в Тебе́, е́же от Отца́ Твоего́ Божества́. Еди́ного тя Го́спода и Бо́га пове́даю. И́нако же Тя Ино́го Еди́ного Тебе́ уве́дех, а не ино́го или́ друга́го свем. Не разде́ляю Тя Неразде́льнаго, не разсека́ю Тя Неразсеко́маго. И е́же ви́жу, и е́же держу́, и е́же разумева́ю, еди́нем гла́сом испове́дую: Госпо́дь еси́ мой, и Бог мой Ты. И Твоего́ ра́ди соше́ствия, мою́ ду́шу изведе́ от глубины́ неве́жествия. Ты челове́ки, плене́ны быва́ющя, свободи́л еси́. Ты дия́вола попра́л еси́, ели́ко же восхоте́. Ты грех пло́ти осуди́л еси́. Ты же смерть в те́ле осуди́л еси́. Ты нетле́ния ра́ди тлю отгна́л еси́. Ты же, и Твоего́ ра́ди Воскресе́ния, нам воскресе́ние обнови́л еси́. Ты же тридне́внаго Твоего́ гро́ба оста́вил еси́ на земли́ пору́чника, е́же бы́ти ме́ртвым воскресе́ние. Ты челове́ки небе́сны показа́л еси́. Ты зе́млю светле́йшу па́че небе́с сотвори́л еси́. Ты же всяк изря́дным и бо́льшым преста́вил еси́. Ты еси́ Су́щий Бог, и Челове́к быв, я́ко да челове́ка сотвори́ши бо́га. Госпо́дь еси́ мой, и Бог мой. Глаго́ла ему́ Иису́с: я́ко ви́дел Мя еси́, и ве́ровал еси́. Зри же па́ки, возше́дшу Ми с пло́тию, и да не восприи́меши ты словеса́ неве́рствия, и рече́ши: а́ще не ви́жу в ру́це мои́ о́браз гвозди́нных, и не иму́ ве́ры. Еди́ною возлюби́л еси́, еди́ною не ве́ровал еси́. Еди́ною изневе́рился еси́, еди́ною осяза́л еси́. Еди́ною ве́ровал, про́чее пропове́дай, я́же разуме́л еси́. Блаже́ни, и́же не ви́девше Мя и ве́рующе. И блаже́нство же сие́ в нас пребыва́ет. И́же мы не ви́дехом Его́, и ве́рующе в Него́. Блаже́ни бо есмы́ мы, и́же с ве́рою ве́дяще Неви́димаго. Блаже́ни мы, и́же по всегда́ торжество́ твори́м. Взира́юще Того́ свои́ма очи́ма, приноша́юще, и свои́ми усты́ целу́юще, и зубми́ снеда́юще. О́ле стра́шному Та́инству, оба́че и стра́нному, я́ко Седя́й одесну́ю Отца́, в десны́х обрета́ется ве́рных. И́же от а́нгел Воспева́емый, от скве́рных рук держи́тся и пренаша́ет, пренося́ от недосто́йных, е́же носи́ти Его́. И не бе́гает, е́же от гре́шныя дла́ни на́шея. Не сокруша́ет гли́нных Творе́ц, но па́че Той предповелева́я и глаго́ля: прииме́те, яди́те. Прииме́те, пи́йте. Принеси́те ру́ки ва́шя, и вложи́те в ре́бра Моя́, и уд Мои́х наслади́теся в сы́тость. Е́же бо восприе́мля тех уд, та́мо есмь весь. Прии́дем ны́не вси чи́сти к Чи́стому, да восприи́мем Го́спода на́шего. Егда́ же восприи́мем Его́, да не а́бие вознеради́м, е́же приходи́ти к Нему́, но па́че да не устрани́мся наеди́не. И еди́ни Еди́ному воздава́ти моли́твы своя́ Изба́вителю на́шему Го́споду, глаго́люще: недово́льни есмы́, да вни́деши под кров душя́ на́шя. Но поне́же во́лею Своею́ Сам держи́шися в нас. Поне́же Ты я́ко Человеколю́бец, соверше́нно пребыва́ти в нас благоизво́лил еси́. К Тебе́ дерзнове́ние иму́ще прихо́дим. Повелева́еши Влады́ко усто́м отверза́ти две́ри, я́коже сам Еди́н соде́лал еси́. Вхо́диши и с человеколю́бием, я́коже Сам ве́си. Вхо́диши и отреша́еши грехо́вныя у́зы. Ве́руем, я́ко сие́ твори́ши. И́бо и блудни́цу, со слеза́ми прибе́гшую к Тебе́, не отри́нул еси́. Ниже́ мытаря́ отврати́лся еси́ ка́ющася. Ниже́ разбо́йника оста́вил еси́ бы́ти, е́же пре́жде быв. Ниже́ гони́теля, разуме́вша Твое́ Ца́рство, отгна́л еси́. Но па́че сих всех, покая́ния ра́ди прия́л еси́, и в лик Свои́х люби́мых поста́вил еси́. С си́ми ны́не моли́твами душа́м небе́сное Та́инство да прии́мем, и житие́м целому́дренным себе́ огради́м. И да не исхо́дит из уст на́ших сло́во скве́рно. Отню́ду же исхо́дит Христо́с, такова́я жития́ восприиме́те. О но́во свяще́нницы, наслади́теся неболе́зненныя купе́льныя боле́зни, и сея́ не отмета́йтеся боже́ственнаго рожде́ния. Да не рече́т и к нам Купе́ль: сы́ны роди́х и возвы́сих, ти́и же Мене́ вознебрего́ша. В небе́сных на́ша имена́ суть напи́сана. Да не па́ки в ти́ны сла́стныя погружа́ем себе́, и бра́чны ри́зы бе́лыя совлече́мся. Ни па́ки совлеце́те убеле́ния душ ва́ших. Сию́ оде́жду, а́ще ю́ са́ми вы не отве́ржете, никто́же ин вас мо́жет совлещи́. Пребыва́йте всегда́ но́во, О свяще́нницы, я́ко сподо́битися о́наго блаже́ннаго гла́са: прииде́те благослове́ннии Отца́ Моего́, восприиме́те угото́ванное вам Ца́рство от сложе́ния ми́ру. Ему́же сподо́битися всем нам мо́лимся, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем. Ему́же сла́ва и держа́ва, вку́пе со Отце́м и со святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, Ами́нь.