Весели́теся небеса́, и ра́дуйся земле́, поне́же посре́днюю сте́ну прегра́да разгради́в Иису́с, я́коже Па́вел глаго́лет. Вражду́ я́же бе ме́жду Бо́гом и челове́ком. Естество́м и мир сотвори́в, совокупи́ вы́спренняя с до́льними. Да сего́ ра́ди и мы убо́зии глаго́лем: днесь бо верх и нача́ток на́шея пло́ти, на не́бо Христо́с вознесе́. Зане́же апо́стол глаго́лет: возста́ви с собо́ю, и посади́ ны с небе́сными о Христе́ Иису́се, отню́дуже испе́рва злы́и греху́ обре́тельник дия́вол, дме́ния де́льма оби́диваго, и презо́риваго велича́ния, спаде́. Те́мже вели́ким свои́м человеколю́бием, и́же бе того́ пре́лестию из рая́ изгна́н челове́к, того́ же Христо́с во о́ного ме́сто введе́. Да сего́ ра́ди вся́кия че́сти досто́ин есть пра́здник сей вели́кий, и вся́коя ра́дости духо́вныя. Есть у́бо дру́зи, о дне́шнем дни́, реку́ же о возше́ствии Христо́ве на не́бо, по́весть си́цева. Дави́д о нем глаго́лет, пе́рвое о схо́де реки́й: и прекло́нь небеса́ и сни́де, и примра́к под нога́ма его. А о дне́шнем восхо́де рече́: взы́де на херуви́м, и воспре́ти крилы́ ве́треными. На херуви́м же рече́, и́мже сам сей на небесе́х со Отце́м сый, херуви́м престо́л име́яше. И с челове́ки же по земли́ ходя́, херуви́мскаго и небе́снаго престо́ла ника́коже себе́ не отлуча́ше. Крила́ же ве́треняя о́блаки мени́т, и́миже восхи́тися. Я́коже и в дея́ниих апо́стольских пи́шется: и о́блак подъя́т И́ от о́чию их. Та́че содержа́ глаго́лет: и я́ко зря́ще бя́ху на не́бо иду́щу Ему́, чу́до и у́жас апо́столом прибы́сть. Сме́ртни бо естество́м су́ще, и не обы́кше та́цех ви́дов, ужасо́шася умо́м. Но а́ще и рече́т не́кто, я́ко и пре́жде ви́дели бе́ша преображе́ние, Петр и Иа́ков и Иоа́нн. Ви́деша пра́во ти́и преобрази́вшагося Го́спода, и о́блака осени́вшаго И́. Но не ви́деша о́блака, на возду́х восхи́тивша И́, ни на небеса́ подъи́мшаго Влады́ку. Чу́до и то, ди́во же и се, но чу́до чу́да горде́е. Сие́ о́ного вы́ше есть, а́ще и того́ же Бо́га си́ла и та́йна бе́яше. Тогда́ Моисе́й и Илия́ яви́стася Петро́ви ча́ди, с Бо́гом бесе́дующая. А ны́не престо́л херуви́меск, ре́кше неви́димая си́ла, о́блак покрыва́ющи, внеза́пу приста́вши, Влады́ку с рабы́ бесе́дующа восхити́. Тогда́ Петр дерза́я, глаго́лаше: Го́споди, добро́ есть нам зде бы́ти. Сотвори́м зде три жили́ща: Тебе́ еди́но, и Моисе́ю еди́но, и Илии́ еди́но. А ны́не ли словеса́ рещи́ ученицы́ мого́ша, ни уст отве́рсти свои́х, но стра́хом вели́ким ужасо́шася и убоя́шася. Глаго́лет писа́ние о том, реки́й: се му́жа два ста́ста во оде́жди бе́ле, я́же и ре́ста: му́жие галиле́йстии, что стоите́, зря́ще на не́бо; вели́кое ли вы чу́до преужаси́ло есть. Забы́ли ли есте́ ре́кшаго: иду́ ко Отцу́ Моему́, и Отцу́ ва́шему. И того́ ли ра́ди глаго́лаше к вам: не оста́влю вас си́ры. И па́ки: мир мой даю́ вам, мир свой оставля́ю вам. Не обеща́ ли вам Ду́ха Свята́го посла́ти. Сей Иису́с, возше́дый от вас на небо́, та́ко прии́дет о́блаки небе́сными со сла́вою и си́лою мно́гою. Сей прии́дет в год, егда́ бу́дет суди́ти ми́ру пра́вдою. Сему́ даст Оте́ц суд весь. Не по́мните ли, я́ко Сый с вами глаго́лаше: дана́ ми есть вся́ка власть на небеси́ и на земли́. Тогда́ апо́столи в себе́ бы́вше, обрати́шася пою́ще и благословя́ще Бо́га, жду́ще боже́ственных даро́в, и́же есть Пресвята́го Ду́ха прихо́д. И сконча́ся Дави́дом глаго́лемое: взы́де Бог воскликнове́нием, Госпо́дь гла́сом тру́бным. Воскликнове́ние же мени́т, и́мже безпреме́нным гла́сом Тресвяту́ю хвалу́ воспущаю́т херуви́ми Бо́гу. А глас тру́бный, арха́нгельский мени́т, пре́жде назнамену́я Его́ восхо́д на не́бо. Но и Святы́й Дух го́рним си́лам повеле́нием глаго́лаше: возме́те врата́ кня́зи ва́ши, и отъи́метеся врата́ ве́чная, и вни́дет Царь Сла́ве. А си́лы глаго́лаху, та́че дух суть: Госпо́дь кре́пок и си́лен, Госпо́дь си́лен на́ брани. Победи́ бо ра́тника, вооружи́вся челове́ческою пло́тию на сатану́ и мучи́теля, угаси́ бо ему́ ражже́ное ору́жие. И на Кресте́ распя́т, и сме́рти вкуси́в, победи́ а́да и одоле́. Возста́в из ме́ртвых, и заблу́ждьшая овча́та обрати́в. Се у́бо восхо́дит, на плещу́ несы́й к девяти́десяти и девяти́м, я́же не бе́ша заблуди́ли, но горе́ живу́т на небеси́. Госпо́дь кре́пок и си́лен, Госпо́дь си́лен во́ брани. И па́ки глаго́лет си́лам, Сей есть Царь Сла́ве. И си́лы я́ко слы́шаша, Госпо́дь си́лам, единогла́сие и обы́чное славосло́вие вопию́ще, прие́мляху Го́спода, и провожда́ху до Вы́шняго Превысо́каго Престо́ла. И сконча́ся Дави́дом глаго́ланное: рече́ Госпо́дь Го́сподеви Моему́, седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие нога́ма Твои́ма. О супоста́те, к ко́ему естеству́ рече́: седи́ одесну́ю Мене́; не ему́же ли, от нас прия́ти плоть одушевле́нную, реку́ же, от Пречи́стыя Мари́и. Да поне́же на́ша плоть на Престо́ле высо́цем днесь се́де, того́ ра́ди ра́дуемся бра́тие. Днесь бо Единоро́дный Сын Бо́жий, нача́ло пло́ти на́шея, ю́же прия́т от нас, ко Отцу́ вознесе́. Днесь змий разсе́чен бысть. Днесь грех челове́ческ не помина́ется. Днесь Ада́м преслуша́нием из поро́ды изгна́ный, вторы́м Ада́мом не в земны́й рай, но в Ца́рство Небе́сное восхо́дит. И кто суть свиде́тельствующии Христо́ву Вознесе́нию; двана́десяте ученицы́. Или́ не ве́руеши жидови́не, не ве́руеши апо́столом Христо́вым, очесы́ свои́ми ви́девшым восходя́ща на небеса́ Го́спода. Не ве́руеши ли толи́цем свиде́телем, то и Моисе́ови не ве́руеши. Рече́ бо Моисе́й: пред усты́ двою́ или́ трех свиде́телей, да ста́нет всяк глагол. Ха́бленый жидови́не, Моисе́й три по́слухи досто́йны сотвори́ вся́цей ре́чи, а Лука́ четы́режды три свиде́теле досто́йно ве́рны пове́дает, тем ли не ве́руеши па́губниче и поги́бле. Да глаго́лет проро́к Иса́ия о тебе́, па́че же Бог Иса́иею: уве́дех, я́ко же́сток еси́ и ослушли́в, и жи́ла желе́зна вы́я твоя́, и чело́ ме́дяно. Не ве́руеши ли на́шым двана́десятим по́слухом, самови́дцем су́щым восхо́ду Госпо́дню. И́мже уста́ ти загради́т еди́н то́чию Дании́л проро́к. Ему́же а́ще и мно́гажды ся хо́щещи проти́вити, то не мо́жеши. То, что Дании́л глаго́лет, о возше́ствии Госпо́дни прорица́я, послу́шай ми: ви́дех, рече́, и се со о́блаки небе́сными, я́коже Сын Челове́чь восходя́, ре́кше гряды́й. Подо́бен бо есть и вторы́й Ему́ прихо́д к пе́рвому восхо́ду. Я́ко и дея́ния апо́стольская назнамену́ют, реку́ще: и я́ко зря́ще бе́ша апо́столи, гряду́щу Го́споду на не́бо, се му́жа два ста́ста пред ни́ми во оде́жди бе́ле, я́коже и реко́ста: му́жие галиле́йстии, что стоите́, зря́ще на не́бо; се Иису́с, возше́дый от вас на не́бо, та́кожде прии́дет, я́коже ви́десте Его́ иду́ща на не́бо. Смотри́ зело́ бра́те, ка́ко ти поставля́ет проро́к я́ве ипоста́сь. Се же рече́: на о́блацех небе́сных, я́ко Сын Челове́чь гряды́й, и до ве́тхаго дне дости́же, и та́ко бысть коне́ц проро́честву. Разуме́й ми, тому́, рече́, да́стся власть и честь. Не бо, но я́ко присносу́щному со Отце́м. Бог сло́во у́бо, честь ту и держа́ву и́мать при́сно со Отце́м. Но и́же от Мари́и Де́вы соеди́нься одушевле́нною пло́тию, ре́кше те́ло видо́му, восходя́щему днесь о́блаком на не́бо. Чу́ден, Бог бо есть, и Челове́к соверше́н. Сему́ ся даст власть и честь и Ца́рство, по пло́тному смотре́нию. И вси лю́дие, племена́ и язы́цы рабо́тати Ему́ и́мут. И́мже и власть Его́, власть честна́, я́же не пре́йдет, ни поги́бнет, и Ца́рство Его́ ине́м лю́дем не оста́вится. Срамля́йтеся жи́дове, проро́ки почита́юще, о Не́мже суть прорица́ли, глаго́люще. Христа́ Того́ не хотя́ще уве́дети, Его́же мы убо́зии уве́девше, кла́няемся. О чудеса́ пристра́нная, и́мже и рай ся заключи́, то тем не́бо ся днесь отве́рзе. Ему́же Пила́т суди́, Той днесь на небеси́ Судие́ю седа́ет. Ему́же ся жи́дове руга́ша, Того́ а́нгельския си́лы сла́вят. О пречи́стый у́ме Дави́дов, и́мже сего́ до зря глаго́лаше, реки́й: рече́ Госпо́дь Го́сподеви Моему́, седи́ одесну́ю Мене́. И́маже сла́ва, честь и держа́ва, с Пресвяты́м и Животворя́щим Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.