Книга 
Loading...
ОтекстованоДата последнего обновления: 21.10.2024
Троица. Слово 2

Ели́ко же вас, на пра́здничную приснокипя́щую благода́ть гряде́те, ко исто́чнику благи́ням Христу́ при́сно теце́м. Исто́чник, о не́мже проро́к вопия́ше ко Отцу́ свето́вному: я́ко от Тебе́ исто́чник живо́тный, во све́те Твое́м у́зрим свет, си́речь во единоро́днем Твое́м Сы́не Дух Святы́й. Я́ко же у́бо проро́к Влады́ку Христа́ исто́чник нарече́, есть у́бо О дру́зи, и земни́и исто́чницы в разли́чных ме́стех среброобра́зны ви́дети, и во глубине́ камени́чие на дне воды́ прини́кшу смотри́ти. Ражже́нному у́бо до́бре златолу́чному со́лнцу во дни жа́твенныя, простра́ннее своя́ луче́ бездо́ждне поко́ившу, и на во́днем благоно́сии. Вско́ре, и́же к тако́му исто́чнику прибли́жився пу́тник, с тщето́ю не отъи́дет. Ру́це бо в ча́ши ме́сто воудо́лив, и весь сам ся сла́дце прего́рбив, во́ду почерпа́я, жа́жду цели́т, зной утеша́ет. Лице́ разгоре́ло обро́сит, чу́вства разсла́бленая совокупля́ет, ду́шу ту́жащу разширя́ет, се́рдце окаменева́юще умягчева́ет. Коле́не, не хотя́щии ити́, па́ки грясти́ понужда́ет. Но той у́бо исто́чник среброви́дный, жа́жду у́бо мно́гажды цели́т, слезе́ну же надыма́ет. И зной у́бо мно́гажды утеша́ет, я́тром же твори́т боле́ти. И ду́шу у́бо мно́гажды изскочи́ти хотя́щу удержа́ет, сту́ден же пе́рсем вложи́в, многовре́менную я́зю ражда́ет. Влады́ка же наш Иису́с Христо́с, И́же до́бре исто́чник нарече́н, не я́коже кипя́ среброви́дными струя́ми, но я́коже пловы́й боговла́стными уче́ньми. Не часть у́бо не́кую ве́рных цели́т, часть же не́кую врежда́ет. От це́ла же це́лое дая́, та́ дае́т прири́щущым, я́же от ни у кого́ же заи́м и́мать. Не бо́ на долг путь Влады́ка Христо́с ве́рныя посыла́ет, живы́я воды́ почерпа́ти, но во утро́бе разу́мней име́ти ему́ поуща́ет. Слы́ша бо ны́не глаго́лющу Ему́: а́ще кто жа́ждет, да прии́дет ко Мне и пие́т. Ве́руяй в Мя, я́коже рече́ писа́ние, ре́ки от чре́ва его́ истеку́т во́ды жи́вы. Есть у́бо О дру́же, и четверото́чны ре́ки. Оте́ц исто́чник в поро́де, и́же во Еде́ме. Но той на земли́ вдоли́ся, и из до́лу и́мать струи́, истеку́щую струю́ расхо́дится. Крестя́щым бо ся не су́щым ту, обли́шно бо быва́ет водно́е тре́бование. Влады́ка же наш Госпо́дь Иису́с Христо́с непреста́нный исто́чник, не от земли́ восхо́дит, но с небесе́ подае́тся. Не в ча́сти мени́тся, но всю́ду сла́вится. Не с тле́нными тле́ет, но и тле́нным нетле́ние дае́т. И исто́чник у́бо, и́же в раи́, четы́ре ре́ки то́чию си суть: Гио́н, Фисо́н, Тигр и Ефра́т. И ти́и уча́стни и малото́чни, и не всю зе́млю напая́юще. И зиме́ у́бо водня́щеся, в жа́тву же изнемога́юще. Церко́внаго же рая́ исто́чник, апо́стольския ре́ки, мно́ги у́бо и несве́домы, а́ще и Иу́да пресече́. Разуме́й же со все́ми четы́ри ева́нгельския ре́ки: Матфе́я, Луку́, Ма́рка, Иоа́нна, и́же вся ве́си, и оте́чества, и гра́ды напая́ют боже́ственными уче́нии. А́ще бо звезда́ звезды́ премину́ет сла́вою, по Па́влю уче́нию, ка́ко не духо́вная пло́тных старе́йша суть. Что та́ко рай в Еде́ме име́яй обрета́ется, я́ко же церко́вный сей свети́льник нося́ познава́ется. Та́мо Ада́м, я́ко уше́д кры́яся, зде Влады́ка Христо́с, я́ко Бог кла́няемь. Та́мо Е́взе запина́емо, зде Мари́я сла́вима. Та́мо дре́во смерть ражда́я, зде дре́во живо́т расти́т. Та́мо змий лжесло́вию уча́, та́мо законополо́жение преслу́шано, зде богоуве́дение извеще́но. О́нде крин белоли́ствен, зде новопросвеще́нный светлоду́шен. Та́мо ло́зы велезе́рьнныя, зде му́жи любосло́внии. О́нде исто́чник безгла́сен, зде ре́ки велегла́сныя. Слы́ша бо ны́не Евангели́ста Иоа́нна вопию́ща: в после́дний день вели́кий пра́здника, стоя́ше Иису́с и вопия́ше, глаго́ля: а́ще кто жа́ждет, да прии́дет ко мне и пие́т. Что глаго́леши О дру́же, па́че что ся по́здиши. Христо́с зове́т, никто́же да лени́тся. Исто́чник вопи́ет, никто́же ся отре́чи. Вси жа́ждаем, вси да присту́пим. Ели́ко же че́рплем, толи́ко же избыва́ет. И возопие́м Дави́дови дру́зи Дави́дово, к безсме́ртному и приснотеку́щему исто́чнику: и́мже о́бразом жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, та́кожде жела́ет душа́ моя́ к тебе́ Бо́же. До́бре глаго́лаше Евангели́ст: в после́дний день вели́кий пра́здника. До́бре и после́дний той и вели́кий нарече́. Есть бо после́дний той, вели́к и пе́рвый. После́дний к жидо́м, се́тное бо им прилучи́ся зло беззако́ния ра́ди, е́же о Христе́, и студ лица́ их откры́ся. Те́мже Госпо́дь, укаря́я вели́кий град их Иерусали́м, глаго́лаше: лице́ блудни́ца бысть тебе́, не срамля́еши ли ся ко всем: после́дний у́бо есть ко всем, пе́рвый к христия́ном. О́нем дро́ждия, нам же чи́стое питие́. О́нем прищи́ны, нам же мсто. До́бре у́бо после́дний и вели́кий пра́здник евангели́ст сий нарече́. Что бо́ле настоя́щаго пра́здника; Сей пятьдеся́тный пра́здник не то́чию живы́я весели́т, но и уме́ршая нари́чет. Сей пятьдеся́тный пра́здник Це́ркви све́тит, и гро́бы кра́сит, и до́мы благоуха́ния наполня́ет. Что бо бо́ле сего́ пра́здника, во́ньже Святы́й Дух явле́ние сотвори́, просвеще́ние язы́чное апо́столом дарова́. Днесь христия́нство утверди́ся, днесь жидо́вство увяде́, днесь пога́нство закури́ся. Днесь ерети́чество загради́ся, днесь боже́ственное уче́ние разши́рися. Реку́т же вся́ко не́котории, то ка́ко днесь ерети́чество загради́ся, боже́ственный же уста́в разши́рися; Ка́ко ли, от Госпо́дня уче́ния. Днесь бо нас Госпо́дь явля́я, научи́ наказа́нием явле́нным единосу́щие Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, в трех разли́чиих и со́бствех. А́ще бо исто́чника, ни воды́, ни реки́, никто́же мо́жет разлучи́ти, ка́ко ерети́честии о́троцы сме́ют Отца́ от Сы́на от Свята́го Ду́ха отлучи́ти. Земна́я неразлу́чна, но духо́вная ли разлу́чна. Реку́т же вся́ко не́котории, то кто исто́чник; Кто же вода́; Кто же река́; Кто ли исто́чник, Оте́ц свето́вный. Кто же ли вода́, Единоро́дный Сын. Кто же река́, Святы́й Дух. И отку́ду то я́ве; Приими́ ука́з не от мои́х слове́с, но от боже́ственнаго писа́ния. И я́ко исто́чник Оте́ц, послу́шай того́ Отца́ проро́ком, к жидо́м, к иму́щым ху́льны и ти́нныя и́долы, вопию́ща си́це: мене́ оста́виша исто́чник воды́ жи́вы, и ископа́ша себе́ рвы у́тлы, и́же не возмо́гут воды́ удержа́ти. А я́коже вода́ Сын, послу́шай его́ глаго́люща к самаряны́ни: а́ще бы ве́дала же́но, дар Бо́жий, и кто есть глаго́ляй ти: даждь Ми пи́ти: ты у́бо проси́ла бы у Него́, и дал ти у́бо бы во́ду жи́ву. А я́коже река́ Святы́й Дух, слы́ши о сем ны́не Го́спода глаго́люща: а́ще кто жа́ждет, да прии́дет ко мне и пие́т. Ве́руяй в мя, я́коже рече́ писа́ние, ре́ки от чре́ва его́ истеку́т воды́ живо́тны. Та́жде прило́жь евангели́ст, глаго́лаше: да не мнят о ви́димей реце́ Го́спода глаго́люща. Се же глаго́лаше, рече́, о Ду́се, Его́же хотя́ху приима́ти ве́рующии Вонь. Ви́де ли правове́рия приснотеки́й исто́чник. Ви́де ли доброче́стия невозмуще́нную во́ду. Ви́де ли боговиде́ния нему́тную ре́ку. До́бре у́бо настоя́щий пра́здник пятьдеся́тный, вели́кий нарече́ евангели́ст, есть сей вели́к. Днесь бо апо́столи утверже́ние прия́ша. Днесь ловцы́, мудрецы́. Днесь безкни́жницы, учи́тели. Днесь единоязы́чни, многоязы́чни. Днесь немоту́ющии, чи́сте бесе́дуют. Днесь дря́хли, све́тли. Днесь у́дницы, уста́вницы. Днесь, и́же в ва́пах ловя́щии, мир улавля́ют. Днесь, и́же рыб и́щут, челове́ки оглаша́ют. Днесь, и́же зве́рий бе́гающе, бе́сы попира́ют. Днесь, и́же непотре́бнии, потре́бни. Днесь безде́льнии, де́льни. Днесь убо́зии, заимода́вцы. Днесь гони́мии, моли́ми. Днесь на́зии, ца́рствующии. Днесь во у́глех кры́ющеся, в собо́рех суть глаго́люще. Что я́ко долгосло́вую. Днесь, и́же о сиро́тстве пла́чущии, о́тчее име́нство вопию́ще. Послу́шай разу́мне: Го́споду Иису́су Христу́ пред апо́столы на не́бо восходя́щу, и апо́столом обеща́вшу о реце́ Святе́м Ду́се. Ле́по бе, земли́ взе́млющися, реку́ обеща́ти. Ра́довахуся у́бо апо́столи, и ду́шя я́ко ва́пы угото́ваша. Когда́ же река́ огнено́сивая бу́дет, го́да не ве́деху. Госпо́дь бо восходя́, обещава́ние Свята́го Ду́ха назна́мена. Го́да же, когда́ бу́дет прише́ствие, не пове́да. Почто́; И́мже Бог уста́вне не твори́т, но егда́ хо́щет, тогда́ и показа́ется. Пребыва́ху у́бо апо́столи по возше́ствии Госпо́дни, наде́жду же о Святе́м Ду́се иму́ще. И размышля́юще в себе́, и друг со дру́гом собира́ющеся. И я́ко у́бо ви́деша еди́ни, вторы́й и тре́тий день, я́ко обеща́нный дар без конца́ бысть, челове́ческими по́мыслы подви́гшеся апо́столи, нача́ша к себе́ бесе́дующе глаго́лати: что сотвори́м му́жи и бра́тие, у́же деся́тый день пребы́хом, и ничто́же от учи́теля ви́дим, от рече́нных коне́ц прие́млюще. Что се ди́вно и пресла́вно; И́мемы ли ся у́бо по пе́рвое ры́барство, или́ обеща́ния пожде́м и еще́ ма́ло. Деся́тый день и́мамы пра́зднующе. Что се чу́до; Что се пресла́вно; Елисе́й учени́к илии́н, тогда́ же овчи́ну прии́м, чу́до сотвори́, учени́к ученика́, а мы пра́зднуем. Что се пресла́вное; Еда́ у́бо Илия́ на́шего учи́теля сильне́е, но не сме́ем рещи́. Ви́дехом бо пред лице́м на горе́ преображе́ние, ка́ко не то́чию Илия́, но и Моисе́й учи́телю на́шему я́ко Бо́гу поклони́стася. Что се чу́до; Что се пресла́вное; Елисе́й вско́ре ра́тай чу́до сотвори́, безслове́снаго живота́ остьностре́чную ко́жу прии́м. Что бо ле́по бе́яше зако́нному да́телю, но овчи́ну прича́стие прия́ти. А мы не су́щии ученика́ ученицы́, но апо́столи Христо́ви, деся́тый сей день пра́зднуем. Та́ко апо́столом бесе́дующым к себе́, и надо́лзе наде́жднаго обеща́ния и еще́ ча́ющым, се напра́сно небе́сная у́бо отверзо́шася врата́, арха́нгельских сил вопия́ху во́ини. Возду́шная же ширина́ мятя́шеся стра́хом, о́блачныя же трубы́ ца́рьскими прираже́нии глас испуща́ху. Все же земно́е ме́сто, я́ко трость ве́тром тру́сы зыба́шеся, морско́е же о́гненною поня́вою покрыва́шеся. И свиде́тельствует ми списа́тель апо́стольских дея́ний Лука́ глаго́ля, я́коже ны́не слы́ша: скончава́ющуся дни пятьдеся́тному, бе́яху вси единоду́шно вку́пе апо́столи. И бысть напра́сно с небесе́ глас, я́ко носи́му ду́ху бу́рну, и напо́лни до́мы иде́же бе́яху седя́ще. И яви́шася им разделя́еми язы́цы я́ко о́гненни, се́де же на еди́ном ко́ждо их. И нача́ша глаго́лати ине́ми язы́ки, я́коже Дух дая́ше им отвещава́ти. Я́коже дая́ше, а не я́коже веля́ше. Ви́де ли вели́чество пра́здника. Ви́де ли Свята́го Ду́ха дар. Ви́де ли посрамле́ние духобо́рных ерети́к. Пятьдеся́тницу чтут, а Ду́ха Свята́го стреля́ют. Кто язы́ки кове́т, а́ще не язы́чный зоди́тель. Кто вели́ка уста́ стру́жет, а́ще и́же и осля́ти глаго́лати пра́ве устро́ив. Кто безкни́жныя умудря́ет, но Святы́й то́чию Дух. Но вско́ре реку́т сопроти́внии: отку́ду то я́ве, я́коже Святы́й Дух дае́т прему́дрости, и виде́ние язы́чное; Отку́ду ли. Слы́ши Го́спода глаго́люща, кривове́рниче, к Свои́м ученико́м: не пеце́теся, егда́ приведу́т вы пред влады́ки и старе́йшины, ка́ко или́ что возглаго́лете. Не вы бо есте́ глаго́люще, но Дух Отца́ Моего́, глаго́ляй в вас. О пресла́вных чуде́с, во огни́ сни́де Святы́й Дух, я́ко и огнь се́де на еди́ном кого́ждо апо́столе. И огнь сый, не ижже́ апо́стол, но па́че освети́. Почто́; Поне́же не бе жгий, но светя́й. Ху́льныя жгий, доброчести́выя же светя́. Я́коже бо мирски́й, и ве́щный огнь, те́рние у́бо жжет, воск же растопля́ет. О́лово разваря́ет, кал же суши́т. Сребро́ же све́тло твори́т, зла́то же чи́стит, и хле́вину све́тит. Та́коже и безвеще́ственный огнь, си́речь Святы́й Дух, грехи́ затира́ет, се́рдцу несы́ту вя́нути твори́т. Челове́ка льсти́ва погубля́ет, ду́шу обраща́ющуся очища́ет. Му́жа ве́рна, све́тла твори́т, и церко́вный дом освеща́ет. И́нако же во огни́ зде Святы́й Дух. Да уве́мы я́ве, я́ко боже́ственнаго естества́ Святы́й Дух. Той бо Бог наш огнь есть, по глаго́лющему словеси́: и́же а́ще взы́щещи Бо́га, Бо́жие зна́мение ка́жуща, и та́йну даю́ща, огне́м и́ обря́щеши творя́ща. Та́ко бо и сы́ны изра́илевы из земли́ еги́петския изведе́ столпо́м о́гненным приста́ви. Не жгущь, но светя́щь. Та́ко и пе́рвое явле́ние Бог Моисе́ови творя́, пла́мене огнекупи́ннаго свой глас испусти́. Не да слы́шит, но да научи́т. Та́ко и Дании́лу показа́ся Бог на престо́ле о́гнене, сам ся седя́ показа́. Да не отщети́т проро́ка, но да научи́т всю́ду в чесо́м Бог. Реку́т вся́ко не́ции: я́ко то ве́тхаго заве́та суть зна́мения. Скажи́ нам, рече́, я́ко и в но́вем заве́те Бог огне́м чу́до твори́т, о́но бо ве́тхаго возвеще́ние. Послу́шай дру́же, а́ще не ве́си, навы́кни. А́ще ли ве́си, помяни́. Нано́сиши вся́ко на па́мять си, я́ко Бог пред все́ми волхвы́ веды́й, звездо́ю я́ доводя́. Ве́си же я́ве, я́ко огнь есть звезда́. Та́коже и Госпо́дь Свое́ те́ло, е́же на чи́стей трапе́зе, угль о́гнен нарече́. И когда́ се; Послу́шай Иса́ию от мног лет вопию́ща: и пу́щен бысть ко мне еди́н от серафи́м, и в руце́ его имя́ше угль, и́же лжи́цею взят от тре́бника. И прикосну́ся ко устна́ма мои́ма, и рече́: се прикосну́ся ко устна́ма твои́ма, и отъи́мет беззако́ние твое́, и грехи́ твоя́ очи́стит. Кий же угль грехи́ очища́ет, ра́зве приобще́ние Госпо́дне. Я́коже то Госпо́дь, и креще́ние поновле́ния на́шего огнь нарече́. И отку́ду то я́ве; Послу́шай Иоа́нна Крести́теля вопию́ща: гряде́т за мно́ю кре́плий мене́, Ему́же несмь досто́ин ону́ща понести́, Той вы крести́т Ду́хом Святы́м и огне́м. Всего́ же бо́ле, я́ко во огни́ сни́де Дух Святы́й. Се пресла́вное де́йство Свята́го Ду́ха, смы́сленнейшии от жидо́в разуме́вше, я́ко единоязы́чни апо́столи пред сим, без то́лка кому́ждо приходя́щему к ним и от ра́зных оте́честв, тем же язы́ком подая́ху уче́ния доброчести́ва, воздиви́вшеся, нача́ша глаго́лати к себе́, я́коже ны́не слы́ша: не се ли си́и суть вси глаго́лющии галиле́яне, и ка́ко их слы́шим ко́ждо на́шим язы́ком, в не́мже роди́хомся: парфя́не, ми́ди, и елами́те, и живу́щии междуре́чии, и во Иуде́и же и Каппадоки́и, в по́нте и Аси́и, и во Фриги́и же и Памфили́и, и в часте́х ливи́йских, и и́же в Кирини́и, и приходя́щии ри́мляне, жи́дове же и прише́льцы, кри́те и аравля́не, слы́шим глаго́лющая на́шими язы́ки вели́чия Бо́жия. Восчуди́шася жи́дове, ви́дяще апо́столы многоязы́чествующя. Те́мже дивя́щеся, глаго́лаху к себе́: не си ли вси глаго́лющии суть галиле́яни, убо́зии ря́дницы, и не суть кни́жницы, и се́ти плету́щии. Не от сих ли ча́сто ры́бы купова́хом. Отку́ду сим ве́сти; Еда́ ка́ко в рыб ме́сто, язы́ки улови́ша. Но ви́дехом пред сим единоязы́чны, отку́ду разли́чныя бесе́ды, я́ко из сокро́вищ из горта́ней излага́ют; Отку́ду сим такова́я; Ны́не навыко́хом: ве́тхая мину́ша, се бы́ша но́ва вся. Петр ри́мски бесе́дует, его́же Моисе́й не мо́жет твори́ти. Не слы́шахом ли его́ глаго́люща: худогла́сен есмь, и туп язы́ком, и отмета́шеся посыла́ния ху́дости ра́ди гла́сныя. Исправле́ния не прия́, но пребы́ имы́й, и́же естество́ пода́. Моисе́я бо оста́вим, и та́ко сия́ блажи́м. Па́че же того́, и́же те́ми пресла́вная чудеса́ твори́т Бог, восла́вим Его́. Того́, И́же о́бщаго ра́ди всех успе́ха единови́дны, ловце́м язы́чный сосу́д, на потре́бу приходя́щым упра́ви. Что та́ко Авраа́му дано́ бысть, премину́ша си́и вся. Име́ние преоби́дят, сла́ву отме́щут, без мзды целя́т. При́сно а́лчут, а́ки пита́ющеся све́тли суть. Ме́ртвых повеле́нием воставля́ют, я́зи прого́нят, и бе́сы отго́нят. Обременя́еми ра́дуются, зауша́еми обраща́ют и другу́ю лани́ту. Без жезла́ и ме́ха и изме́ны хо́дят, зла́та и сребра́ и ме́ди ни слу́хом прия́ти хотя́т. К сим притеце́м, глаго́лющым вели́чия Бо́жия. Про́чих отврати́мся блудя́щих, и ничто́же успе́ющих. Но се у́бо смы́сленнейшии от жидо́в глаго́лаху. Беззако́ннии же па́ки от жидо́в, О па́ки подви́гшеся за́вистию, и си́и нача́ша сопроти́в отвещава́ти, я́коже ны́не слы́шу: я́ко мсту напо́лнени суть, ре́кше пия́ни суть зело́, и того́ ра́ди сопроти́вне бесе́дуют. То слы́шав блаже́нный Петр, и терпе́ти не моги́й, подвиза́ше бо и́ огнь Ду́ха Свята́го, став посреде́, я́коже слы́ша ны́не, нача́ глаго́лати: му́жи жи́дове, и живу́щии во Иерусали́ме вси, се вам да бу́дет ве́домо, внуши́те словеса́ моя́. Не бо́ я́коже вы мните́, си́и пия́ни суть, есть бо час тре́тий дне. До́бре блаже́нный Петр свиде́тельствуя тре́звьству, тре́тий час дне. То кто есть тре́тий час; Святы́й Дух. Пе́рвый час Оте́ц, и́же зако́н уста́ви. Вторы́й час Сын, и́же благода́ть дав. Тре́тий час Святы́й Дух, и́же язы́ки апо́стольски ра́зны сотвори́в. Рече́ у́бо Петр: му́жи жи́дове, живу́щии во Иерусали́ме вси, се вам ве́домо бу́ди, внуши́те словеса́ моя́. Не бо́, я́коже вы мните́, си́и пия́ни суть. Никто́же да́ра Бо́жия пия́нства помышля́й. А́ще обоня́сте или́ слы́шасте, бли́же прииде́те и уве́дете опа́сне, вино́м ли па́хнут, или́ благода́тию ды́шут. Вети́йствуют ли, или́ я́ко ли́ствие стреня́ются пия́нством, или́ я́ко и столпо́ве водруже́ннии суть трезве́нием. Дре́млют ли пия́нством лихи́м, или́ уча́т боговиде́нием. Пия́нством ли де́ло то мните́ О жи́дове. Пия́нство язы́к вя́жет, уста́ развраща́ет, о́чи оберте́ле твори́т, кри́ве и сугу́бне ходи́ти твори́т. Пия́нством обнажа́ется и не чу́ет. От ни́хже подоба́ет благода́ти честь приима́ти, от тех же насмива́ются. Пия́ни ли суть апо́столи; Ей ли, или́ ни, О жи́дове. И́же ли де́лав Ной кора́бль и упи́ся; Или́ мы, и́же крест пропове́даем; До́бре у́бо реко́сте О жи́дове, я́ко пия́ни есмы́: не от вина́, я́коже разумева́ете вы, но от боже́ственныя благода́ти. О сем же пия́нстве от мног лет проро́к вопия́ше: упию́тся от оби́лия до́му твоего́, пото́ком пи́щи твоея́ напои́ши их, я́ко от Тебе́ исто́чник живота́. Воньми́ разу́мне, вре́мя бо у́бо зна́менати сло́во, и вско́ре отпусти́ти вас днесь. Мню бо вам приглаша́ти гро́бы, и па́мять пре́жде усо́пших почести́, а не поху́лити. Не отмещи́ его́ я́ко уме́рша, жив бо есть того́ Влады́ка, и показу́ет уме́ршему пре́жде что твори́ши. И́деши ны́не, цветы́ к мертвецу́ несы́й, до́бре твори́ши, хвалы́ еси́ досто́ин. Но оба́че цветы́ принеси́ ему добротво́рие, а не лихи́м пия́нством венча́й преди́ умер́шаго. Доброгове́инством, а не мясояде́нием. Моли́ зань просфи́рою, а не напа́стию. А́ще над гро́бом ты ны́не вино́ пие́ши, но и мя́са я́си, что еси́ успе́л пре́жде уме́ршему. Даждь зако́н, ме́дницу убо́гому, и он ра́дуется. Покади́ чре́во а́лчущаго хле́бом, и он слажа́ет си. О челове́ческаго смотре́ния, врежа́ющыя лю́бим, спаса́ющих же ненави́дим. Кий изве́т днесь, над гро́бом одры́ постила́ти, и пир вели́к составля́ти, и я́ко на бра́це плеска́нием смех твори́ти. И́но брак, и и́но гроб. Что над гро́бом днесь, я́ко и на рожде́нии мирсте́м пля́шут. И́но рожде́ние мирско́е, и и́но же надгро́бие мирско́е. О доброчи́нии у́бо О дру́зи, попеце́мся, Свята́го Ду́ха прихо́д почте́м, и писа́ния послу́шаем, и Го́споду повине́мся. Слы́ша бо вся́ко, что Госпо́дь прише́д сотвори́, подо́бная и ты сотвори́, я́ко христия́нин. Что же прише́д Госпо́дь сотвори́, в год ли попла́ка, или́ без го́да вино́ пи; Воспрети́ ли ду́ху помоли́вся, или́ взыгра́, и кото́ру сотвори́; Всю́ду же я́ве, я́ко и помоли́вся, и прослези́, и воспрети́ ду́хови, и возмути́ся по жале́нию, о́браз дая́ нам. Во след у́бо восле́дуим Го́спода. И писа́ния глаго́лющя: пла́чися, рече́, над ме́ртвым, а не над гро́бом. Попла́чися с го́да, я́ко Госпо́дь Ла́заря. Послу́шай собо́рника глаго́люща: вре́мя пла́катися, и вре́мя смея́тися. Что у́бо над гро́бом днесь нога́ма сража́ют, и кимба́лы стряса́ют побе́дныя о́бразы, и пою́т гла́сы я́ко на позо́рищих; Еда́ бо враги́ победи́ша, или́ мучи́теля победи́ша, да ли́ки сатанины́ соста́виша, и та́ко по то́ржищем облича́ются. О безчи́сленных деле́с. Что бо днесь не творя́т непра́ведных, и́же над гро́бом пия́ницы. Днесь возгража́ти обещава́ются гро́бы. И то́чию я́ко отсту́пят от гро́ба, вско́ре па́мять отлага́ют. Пия́нство бо до́брей па́мяти губи́тельство. Уклони́мся у́бо от пия́нства. Пока́жем клеветники́ жи́довы, глаго́лавшая ны́не, я́ко мсты напо́лнени суть апо́столи. Принесе́м Госпо́дне уче́ние, глаго́лющее я́коже ны́не слы́шахом: а́ще жа́ждет, да прии́дет ко мне и пие́т. Ве́руяй в мя, я́коже рече́ писа́ние, ре́ки из чре́ва его́ истеку́т воды́ жи́вы. Послу́шай разу́мно, о воде́ учи́т Госпо́дь, а не о вине́ упая́ющем. Реку́т же си́це не́котории: доста́точна бо суть противосло́вия пия́ницы при́сно. Что у́бо, зло ли есть вино́, и́мже ху́лиши е́; Да а́ще зло вино́, рече́, почто́ Госпо́дь наш Иису́с Христо́с во́ду вино́м сотвори́; Послу́шай смы́сленне, не вино́ зло твори́м, Бо́жий бо дар есть: но пия́нства гнуша́емся, дия́воле бо де́ло есть. Оба́че проти́ву тому́ слы́ши се́, у́же бо сло́во конца́ до́йде. Преложи́ у́бо Госпо́дь во́ду в вино́, но оба́че то сотвори́ в канагалиле́и на бра́це, егда́ бе вина́ потре́ба, а не над гро́бом ла́заревым в Вифа́нии. Но и пла́ка над Ла́зарем, и́же на бра́це во́ду в вино́ преложи́. Иде́же ли мертве́ц, сле́зы подаде́. Те́мже и вас молю́ люби́мицы, бежи́м пия́нства, и всего́ де́йства вра́жия. Послу́шаим же Влады́ки, и со опасе́нием свое́ житие́ устро́им, да бу́дущих благ полу́чим. О Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, Ему́же сла́ва во ве́ки веко́в, Ами́нь.