Книга 
Loading...
ОтекстованоДата последнего обновления: 21.02.2023
Поуче́ние на Вознесе́ние Го́спода на́шего Иису́са Христа́. Ева́нгелие от Луки́. Сло́во 19

Во вре́мя о́но, воскре́с Иису́с от ме́ртвых, и ста посреде́ учени́к свои́х, и глаго́ла им. Мир вам. Убоя́вшежеся и пристра́шнии бы́вше, мня́ху дух ви́дяще. И рече́ им что смуще́ни есте́, и почто́ помышле́ния вхо́дят в сердца́ ва́ша. Ви́дите ру́це мои́ и но́зе мои́, я́ко сам Аз есмь. Осяжи́те мя и ви́дите. Я́ко дух, пло́ти и ко́сти не и́мать, я́коже мене́ ви́дите иму́ща. И се рек, показа́ им ру́це и но́зе. Еще́ же неве́рующим им от ра́дости и чудя́щимся, рече́ им. И́мате ли что сне́дно зде; Они́ же да́ша ему́ ры́бы пече́ны часть, и от пчел сот. И взем пред ни́ми яст. Рече́ же им, сия́ суть словеса́ я́же глаго́лах к вам, еще́ сый с ва́ми, я́ко подоба́ет сконча́тися всем напи́санным, в зако́не моисе́ове и проро́цех, и псалме́х о мне. Толкова́ние. И́же вся ко спасе́нию гро́я Госпо́дь. Ста посреди́ учени́к Свои́х, уве́рити хотя́ Воскресе́ние. И пе́рвее у́бо по обы́чаю провеща́ мир, отго́нит им плищь. А́биеже явля́ет, я́ко сам учи́тель их Той есть. И сим глаго́лом ра́достная веща́я вооружи́в тех, а́бие к про́поведи посыла́ет. Се бо рек изго́нит от душ их плищь, явля́етже им не́кая, я́ко Сын Бо́жий есть и́же и се́рдца све́дый. Почто́ бо рече́ помышле́ния вхо́дят в се́рдца ва́ша, нано́сит и́но осяза́ние ру́ку и но́гу. Вы бо рече́. Ду́ха мните́ бы́ти е́же мече́т, я́коже мно́гажды о уме́рших быва́ет, па́чеже при гробе́х мечту́ обы́чая. Но ве́дите, я́ко дух у́бо ни пло́ти ни ко́сти и́мать. Аз же плоть и ко́сти име́ю, и Божество́ духо́вно. Госпо́дне бо те́ло дух не бе. Духо́вно же, ре́кше в сего́ дебельства́ кроме́, ду́хом служи́мо. Ны́не бо те́ло е́же и́мамы душе́вно есть, и оживля́емо душе́вными и есте́ствеными мастьми́ и си́лами. По воскресе́нии же духо́вно именова́ Па́вел, ре́кше ду́хом дви́жимо боже́ственым и служи́мо, а не душе́ю. О́бразом же недоуме́нным, и духо́вным, преложено́ к неистле́нию, и в том соблюда́емо. Таково́ у́бо разуме́ти ле́по и Госпо́дне те́ло по Воскресе́нии, духо́вно и то́нко вся́кого дебельства́ кроме́, ни пи́ща ни ино́го что тре́буя, а́ще и на увере́ние яде́. Е́же бо яде́, не по естеству́ яде́, но по смотре́нию, да яви́т, я́ко то страда́вшее те́ло воста́. Такову́ бо те́лу, затворе́ным две́рем входи́ти. И без труда́ от ме́ста на ме́сто преходи́ти. И еще́ же неве́рующим ученико́м, ни от осяза́ния уве́рившимся, и и́но прилага́ет, пи́щу. Бо́жиею не́коею си́лою, погиба́ет ядо́мое. Все бо по естеству́ ядо́мое у ты, во утро́бу вмести́мо. А я́же не по естеству́ я́ко реко́хом стро́йне не́како снеда́емо. Име́ти же не́кий ука́з тогда́ яде́ным. Ры́бы у́бо пече́ны часть снед, явля́ет я́ко на́ше естество́ в сла́ности жития́ сего́ пла́вая. Огне́м Своего́ Божества́ испе́к, и всю ю́же име́ от глубины́ волн мокроту́, изе́м и исте́р, боже́ственое бра́шно сотвори́. Пре́жде бо гну́сно су́ще, Свое́ бра́шно соде́ла Госпо́дь. И се рече́ явля́ет пчел сот, ны́нешнюю сласть глаго́лю. Пре́жде изгна́ну на́шему существу́, или́ сие́ мню явля́ет, пече́ная часть ры́бы де́йственое, отъе́млющи на́шея мокроты́ и толстоты́, пусты́нными и молча́льными ю́гльми пожещи́. Ра́зума же и виде́ния пче́льнаго со́та. Сла́дка бо Бо́жия словеса́. Есть же сот плетенови́ден, а реку́ е́ллинская му́дрость. Есть же сот сла́док, Бо́жия пчела́, па́чеже Христо́с. Ма́ла у́бо вели́чеством, и сокраще́но сло́во, и си́лою не́мощно. Не си́лою бо сло́ва Па́вел пропове́да, да не истощи́тся крест. Оба́че ца́рие и прости́и, любо́вне на здра́вие теле́сное прие́млют труд ея́. Ева́нгелие. Тогда́ отве́рзе им ум разуме́ти писа́ния. И рече́ им, я́ко та́ко пи́сано есть. И та́ко подоба́ше пострада́ти Христу́, и воскре́снути от ме́ртвых в тре́тий день. И пропове́датися во и́мя его́, покая́нию и отпуще́нию грехо́в во всех язы́цех, наче́нше от Иеросали́ма. Вы же есте́ сведе́тели сим. И се Аз послю́ обетова́ние Отца́ Моего́ на вы. Вы же ся́дете во гра́де Иеросали́мьсте, до́ндеже облече́теся си́лою свы́ше. Изве́д же их вон до Вифа́ния. И воздви́г ру́це свои́, и благослови́ их. И бысть егда́ благословя́ше их, отступи́ от них. И возноша́шеся на не́бо, и ти́и поклони́шася Ему́. И возврати́шася во Иеросали́м, с ра́достию вели́кою. И бя́ху вы́ну в Це́ркви, хва́ляще и благословя́ще Бо́га, Ами́нь. Толкова́ние. Егда́ умири́ я, и уте́шив я́ко Оте́ц, и уста́ви сердца́ их, и́миже рече́. И осяза́нием и яде́нием уве́ри я, и и́стиною те́ла Его́ и Воскресе́нием. Тогда́ отве́рзе им ум, да разуме́ют писа́ния. А́ще не бы упраздни́лася ду́ша их, ка́ко бы разуме́ла мути́ма. Упраздни́тебося рече́, и разуме́йте. Тем и учи́т я. Я́ко ну́жда бе та́ко пострада́ти Христу́. Та́ко и дре́вом Креста́. Поне́же бо дре́ва ра́ди погибе́ние. Ну́жда бе дре́вом разруши́ти тле́ние, и бы́вшую дре́вом сласть разруши́ти. Та́же воскре́снути рече́ тре́тий день, и пропове́датися о и́мени Его́ покая́нию во оставле́ние грехо́в. О креще́нии же зде рече́. О сем бо покая́ние быва́ет, испове́данием и отложе́нием пе́рвых зол и нече́стия, и после́дует и отпуще́ние грехо́в. Ка́коже креще́ние разумева́ем, о и́мени Христо́ве то́кмо бы́ти. А се и́нде учи́ми, во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха соверша́ти сие́. Пре́жде реко́хом сия́ у́бо, я́ко креще́ние егда́ глаго́лем, о и́мени Христо́ве бы́ти. Не то глаго́лем, я́ко ле́по о еди́ном и́мени Христо́ве соверша́ти се, но я́ко Христо́во креще́ние. Христо́с крести́лся е́же есть духо́вно, а не иуде́йски. Ни я́ко иоа́нново креще́ние в покая́ние то́кмо, но Ду́ха Свята́го прича́стие, и отпу́ст грехо́в подая́. Я́коже и сам нас ра́ди показа́, крести́вся во Иорда́ни, и Дух Святы́й в виде́нии го́лубя явль. О и́мени же Христо́ве креще́ние, в смерть Христо́ву разумева́й. Я́коже бо Христо́с у́мер, в тре́тий день воскре́се. Та́ко и мы погружа́емы в воде́ обра́зно, та́же возника́ем нетле́нни душе́ю, и Ду́ха нетле́ния зало́г прие́млюще. И́накоже, Христо́с в себе́ и́мя явля́ет, Отца́ пома́завша, и пома́зание Дух, и пома́зана Сы́на, о и́мени Госпо́дни оставле́ние грехо́в. Где у́же скве́рнии язы́цы, креща́ющих в Монта́на, и Приски́ла и Максими́ла. Вои́стину ни еди́ному тем оставле́ния, но приложе́ние грехо́в быва́ет. Во вся же язы́ки сло́во изы́де, наче́н от Иеросали́ма. Подоба́ет у́бо, и естеству́ всему́ о Христе́. Соедине́ну и прия́ту. Не на́двое у́же разделя́ется на евре́я и на язы́ки, но нача́ти от Иеросали́ма сло́во, и в язы́цех почи́ти. Вы же есте́ рече́ сведе́тели сим страсте́м и Воскресе́нию. Та́же да не смутя́тся помышля́юще в себе́, ка́ко сведе́тельствуем челове́цы су́ще про́сти, в язы́ки сле́ми, иеросали́мляном не не могу́щем тебе́ уби́ти. Дерза́йте рече́, сего́ ра́ди посыла́ю у́бо, елма́ же не у́ обеща́ние Отца́ Моего́, е́же рече́ Ио́илем. Я́ко излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку плоть, и про́чая. Ся́дете у́бо, е́же ны́не явля́ет нему́жествени, до́ндеже облече́теся си́лою нечелове́ческую но небе́сною. Не рече́ же прии́мете, но облече́теся. Всю́ду соблюда́емо есть духо́вное ору́жие. Изведе́же я́ до Вифа́ния, се же разуме́м, я́ко в той четы́редесят дни́и пребы́, я́же бо ти вкра́тце глаго́лют. Ты же разуме́й мно́ги дни бы́ти, я́коже и сам Лука́ явля́ет в дея́ниих. Я́ко деньми четыредеся́тьми ви́дим и́ми. Ча́сто бо прихожда́ше и отхожда́ше. Благослови́ же ученики́, си́лою огражда́я, до Ду́ха прише́ствия. О́во же и нас уча́, хотя́щая отъити́, благослове́ния тре́буют. И возноша́шеся на не́бо. Илия́ у́бо я́ко на не́бо, Спас же на не́бо, Предоте́ча всем взы́де со свято́ю свое́ю пло́тию, ви́дети лице́ Бо́жие, и сопресто́лник яви́тися Отцу́. И ны́не покланя́емо есть естество́ на́ше о Христе́, от вся́кия а́нгельския си́лы. Ти́и же возврати́шася с ра́достию вели́кою, и бе́ху вы́ну в Це́ркви. Ви́диши ли де́тели, не у́ Дух прия́ша, и духо́вно пребыва́ют. Пре́жде бо затворе́ни, ны́не же среде́ иере́й живу́т, и ничто́ же жите́йскаго боя́щеся, но о всем не радя́ще. В Це́ркви вы́ну хва́лят Бо́га и благословя́т. Мо́лимжеся Го́споду на́шему Иису́су Христу́, да и мы подо́бни бу́дем святы́м апо́столом. Во святе́м житии́ вы́ну пребыва́юще, хва́ляще таковы́м житие́м и благословя́́ще Бога. Сла́ва бо Бо́жия и благослове́ние, свя́то и доброде́телно житие́, Ами́нь.