Стихи́:
Григо́рий от среды́ уже́ жития́,
Посреде́ сый ли́ка а́нгельскаго
Сей бя́ше при Иустиниа́не царе́, пе́рвый мона́х: и игу́мен быв оби́тели нарица́емыя Клиоска́вра. Пото́м вруче́н быв и архиере́йскому престолу. Ему́же не по бесе́де ни по отве́ту слове́сному, но изволе́нием Бо́жиим архиере́йство восприи́мшу, я́коже у́бо сло́во и́мать пове́дати: Еще́ бо тому́ су́щу в монастыре́ и в свое́й ке́ллии, тро́стию и черни́лом писа́ние творя́щу, предста́ не́кто ему́ я́ко от истопле́ния водна́го прибега́я, и преподо́бнаго к ми́лости призыва́я. Бя́ше же по явле́нному не нищь прося́й, ниже́ я́ко челове́к бя́ше ну́жду имы́й, но я́ко а́нгел бе Бо́жий, и во о́бразе ни́ща про́сит сие́, и́же внеза́пу прише́л бя́ше к преподо́бному: и взем от него́ злати́ц шесть, и отъи́де. Та́же па́ки прише́д взя и други́х шесть. Третие же прише́д не оста́ви того́ пра́здна отъити́, ни еди́ной же злати́цы свято́му изоста́вши: но взем оби́льнаго тресо́льника, и тому́ возжеле́нно подаде́. Толи́к же бя́ше к тре́бующым беззло́бив, ку́пно и ми́лостив, я́ко и свою́ злату́ю ча́шу прося́щым отдаде́: па́че же скорбя́ а́ще коего́ тща пусти́ти. Та́ко у́бо в чи́не архиере́йсте быв, и по обы́чаю к ни́щым учрежда́ти, повелева́ше по двана́десяти посажда́ти, и тому́ самому́ явля́шеся тре́тий на́десять с ни́ми седя́: ины́м же того́ не могу́щым ви́дети, ниже́ лица́ воображе́ние. Я́ко мне́ти сие́ преподо́бному, я́ко и того́ посажда́ющии посажда́ху. Вопроша́ше же, кто у́бо о́нсица есть? Хотя́ о нем уве́дети кто есть. И не бя́ше кого́ ве́дети о́ного, или́ свято́му пове́дати. Бя́ше бо чу́дно, я́ко а́нгел бя́ше к нему́ прише́дый, и́же и пе́рвее Бо́гом по́слан зла́та ра́ди о́ного, я́ко и с ним от тогда́ пребывати, и того́ сохрани́ти и стрещи́ повеле́но ему́ бя́ше. Бысть же преподо́бный Григо́рий вся́кой прему́дрости и писа́нию иску́сен, мно́гая списа́ния оста́вль, по Ри́мскому язы́ку учине́на, я́же пото́м и на е́ллинская преложе́на, си́речь, на гре́ческая, не челове́ческими смы́слы, и слове́сным мудрова́нием изложена́, но Ду́хом Святы́м преложена́ бы́ша, и́же по отше́ствии ему́ от жития́, Петру́ архидиа́кону сия́ испове́давшу. Глаго́лют же, я́ко Литурги́я пое́тся в ри́млянех, я́же есть в вели́кий пост, сей есть законоположи́вый ея́, я́же и досе́ле и́ми держи́тся.