ГотовоДата последнего обновления: 09.04.2025
В то́йже день сло́во от ста́рчества, я́ко не подоба́ет отре́кшымся ми́ра, па́ки к мирски́м возвраща́тися

Блюди́ у́бо бра́те, да не не́кая от сих возжеле́еши, яже отре́кся и оста́вил еси́ по Влады́чнему гла́су глаго́лющему: Никто́же возложи́в ру́ку свою́ на ра́ло и зря вспять, упра́влен есть в Ца́рство небе́сное. И к мирски́м у́бо и к земны́м веще́м ми́ра сего́, от высо́каго жития́ исходя́ па́ки: престу́пник есть за́поведем Христо́вым по ре́кшему: А́ще кто есть на горе́, да не сни́дет взя́ти что в дому́ свое́м. Сохрани́ у́бо да не по пло́ти роди́телей свои́х и сро́дник, любовь пристра́стия помяне́ши, и к попече́нию ве́ка сего́ па́ки возврати́шися, и не упра́влен обря́щешися по Влады́чнему сло́ву Ца́рства небе́снаго. Сохрани́ у́бо да не ка́ко горде́ние, е́же ны́не начина́я попира́ти теплото́ю смире́ния, па́ки на ся возста́виши: или́ псалти́рь изучи́ши, или́ не́кая от писа́ний, по апо́стольскому гла́су, я́же разори́л еси́, и сия́ па́ки созида́еши, престу́пника себе́ сотворя́еши. Но па́че я́же на́чал еси́, и испове́дал смире́нием пред Бо́гом и а́нгелы Его́, соблюди́ да́же до конца́. Подо́бне же и терпе́ние е́же показа́ пред враты́ монасты́рскими, я́ко да прия́т бу́деши, и со слеза́ми моля́ всех, потщи́ся до конца́ сие́ сохрани́ти. Окая́нно бо и умиле́нно вои́стинну е́же подо́бне тебе́ бы́ти и прилага́ти по вся дни к пе́рвой теплоте́ теплоту́, и к соверше́ному восходи́ти, и па́ки на за́дняя возвраща́тися. Не бо и́же до́брое наче́ный, сей блаже́н: но и́же до конца́ сие́ соверши́вый. И́бо по земли́ по́лзаяй змий, при́сно нашу пя́ту соблюда́ет, си́речь, исхо́да на́шего смотря́ет, и да́же до кончи́ны запя́ти нам начина́ет. И сего́ ра́ди е́же нача́ти кому́ добро́, ничто́же по́льзует: но е́же нача́ти и соверши́ти. Сие́ же Христо́во смире́ние, е́же ны́не показу́еши, не и́нако соверша́ется, но а́ще до конца́ сие́ соверши́ши, и та́ко мо́жеши сокруши́ти главу́ зми́еву. Егда́ же на́йдут ти помышле́ния, а́бие изнача́ла сих испове́дуй. Си́це бо упраждня́ются начала бесо́вская, и не срамля́йся испове́дати твоему́ отцу́, и та́́ко сокруши́ти мо́жеши главы́ бесов́ския, я́коже и писа́ние нас наказу́ет глаго́ля: Сы́не рече́, а́ще присту́пиши рабо́тати Го́сподеви, угото́ви се́рдце твое́ напа́стем, не к безпеча́лию, ни к поко́ю, ни к самово́лию, но ко искуше́нием и ско́рбем, и ко отсече́нию твои́х воль. Мно́земи бо скорбми́ подоба́ет нам вни́ти в Ца́рство небе́сное. И те́сный и ско́рбный путь вводя́й в живо́т, и ма́ло их есть ходя́щих по нему́. Внима́й у́бо поспеши́вый и до́брым, и от доброде́телей их направля́й твое́ житие́. Не внима́й же лени́вым и небрежли́вым, а́ще и мно́зи суть. Мно́зи бо суть зва́ни, ма́ло же избра́нных. Ма́лое ста́до и́мже изво́ли Оте́ц да́ти Ца́рство. Нема́ло бо паде́ние есть е́же после́довати лени́вым и сопроти́вным. Но потщи́ся взы́ти на соверше́ние доброде́телем степе́ни. И та́ко востече́ши Бо́гу помога́ющу ти, и на верх доброде́телей, дости́гнеши, и в му́жа соверше́на, в ме́ру во́зраста исполне́ния Христо́ва.