ГотовоДата последнего обновления: 13.03.2025
Преподо́бнаго отца́ на́шего Фео́дора Студи́та сло́во, я́ко подоба́ет нам умира́ти при́сно во́льною сме́ртию и о благоставле́нии.

Исходяще в притвор, поем: Слава и ныне, глас 1:

На го́ру ученико́м иду́щим / за земно́е вознесе́ние, / предста́ Госпо́дь, и поклони́вшеся Ему́, / и да́нныя вла́сти везде́ научи́вшеся, / в поднебе́сную посыла́хуся / пропове́дати е́же из ме́ртвых воскресе́ние, / и е́же на небеса́ возше́ствие: / и́мже и во ве́ки спребыва́ти нело́жный обеща́ся Христо́с Бог, / и Спас душ на́ших.

И абие слово:

Бра́тия и отцы́, Па́сха пре́йде, Пра́здник сконча́ся. Ни ли ра́доватися? Ни ли пра́здновати? А́ще хо́щем, прии́дем - подоба́ет бо при́сно нам ра́доватися и пра́здновати духо́вно по глаго́ланному: «Ра́дуйтеся всегда́ о Го́споде, и па́ки глаго́лю: Ра́дуйтеся» .

Е́сть же се ка́ко? А́ще обновля́ему и́мам при́сно па́мять стра́сти Спа́са на́шего Христа́, я́ко Госпо́дь нас ра́ди погребе́ся и я́ко воскре́се в тре́тий день, совоздви́г и животвори́т нас с Собо́ю, «да живу́ще николи́же себе́ живе́м, но нас ра́ди Уме́ршему и Воскре́сшему» , я́ко упова́ющим нам глаго́лати со апо́столом: «Живу́ же аз николи́же себе́, живе́т же во мне Христо́с», «е́же ны́не жив во пло́ти, в ве́ре живу́ Сы́на Бо́жия возлю́бльшаго мя и преда́вшаго Себе́ мене́ ра́ди» .

Се есть та́йны сконча́ние: ме́ртвем бы́ти ми́ру, живе́м же о Бо́зе. Сего́ ра́ди подоба́ет ны и по Па́сце бде́ти и дерза́ти, моли́тися и умиля́тися, слези́ти и просвеща́тися, «всегда́ умерщвле́ние Го́спода Иису́са в те́ле приноси́ти» , повсегда́ умира́ти приложе́нием, всегда́ «исходи́ти из те́ла и преходи́ти к Бо́гу» отхожде́нием плотски́х му́дростей. Да не рече́ши ны́не: «Пои́стинне суть вы́ну пост есть бдя́щим.» Да не рече́ши: «Мно́го есмь был в поще́нии, да подоба́ет поко́ю» - несть поко́я зде. Да не рече́ши: «Состаре́хся в доброде́тели да не бою́ся» - страх вы́ну препа́стен есть и мно́ги состаре́вшихся в доброде́тели во еди́но вре́мя и час низложи́ сатана́ в про́пасть грехо́вную. Я́коже мня́йся стоя́ти, да соблюде́тся, да ся не паде́т. И мня́йся сохраня́емь, да блюде́тся, да не несохраня́емь бу́дет. Да бу́дет в сохране́ние и внима́ние ми́ра - во сне, и яде́нии, и питии́, и всем ине́м. Да очища́ет и да порабоща́ет те́ло, да не я́ко жребе́ц сверепя́ся, иску́са брозду́ пори́нет нас в ро́вище грехо́вное.

Запове́дах вам в пре́жнем оглаше́нии, да не осла́битеся, ни еди́ни быва́йте в ме́стех сокрове́нных - и па́ки не́цыи в тех есте́. «Что хо́щете: па́лицею ли приду́ к вам, ли с любо́вию ду́хом кро́тости?» Вся́ко ю́ду глаго́лах, неслы́шан бых. Вся́ко ю́ду ви́десте бра́та ва́шего, в сей су́ще за́поведи, и не смири́теся. Внима́йте, да не в том не́кто паде́т неве́рии.

Не ту́не и в суету́ оглаше́ния быва́ют. «Несть Бог ра́ти, но ми́ру, я́ко во всех це́рквах святы́х» . «Те́мже вся обра́зно и почи́н да бу́дут» , да все́ми сла́вится Бог в нас. Се́мо и о́вамо ходя́ще, бра́тие, соблюда́йте себе́, где и ка́ко живете́ и седите́: не я́ко оста́влени, но я́ко прия́ти ду́хом; не я́ко [не] соблюда́еми, но соблюда́еми от Го́спода, Соблюда́ющаго всяк по́двиг и де́ло ва́ше; не се́мо ни о́намо несмотре́нно ходя́ще, но молча́ще на трапе́зах ва́ших, соблюда́я рукодея́ния, моли́твами и пе́нии ва́шими; не сокро́вища творя́ще себе́ сребролю́бия ра́ди не́что, но дово́льни быва́юще си́ми. Сам бо рече́: «Не оста́влю, ни оста́влена тя сотворю́» , я́коже утвержа́я нас глаго́лет. «Госпо́дь мне помо́щник, и не убою́ся, что сотвори́т мне челове́к. Помяни́те бра́тию на́шу, и́хже ви́девше сбы́тие жития́» , уподо́битеся ве́ре.

Та́коже блаже́нный Доментиа́н, его́же воспева́ем и его́же па́мять со святы́ми, ку́ю ку́плю купи́, ко́е житие́ сконча́, труды́ ва́шими и по́двиги насле́дивша жизнь ве́чную! Челове́к мал пло́тию, но поне́же изво́ли доброде́тель и возлюби́ Бо́га, вознесе́ его́ Бог по пи́санному, я́ко «сла́вящая Мя́ просла́влю, а отмета́яйся Мене́ обезче́стится» . Ра́доватися у́бо и весели́тися вся́цей бра́тии, но ничто́же на по́льзу, а́ще са́ми себе́ не введе́м иму́ще честь со святы́ми о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, Ему́же сла́ва и держа́ва со Отце́м и со Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По чтении же, тропарь святаго Феодора, глас 8:

Правосла́вия наста́вниче, благоче́стия учи́телю и чистоты́, / вселе́нныя свети́льниче, мона́шествующих Богодухнове́нное удобре́ние, / Фео́доре прему́дре, уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́, цевни́це духо́вная, // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И посем: Христос воскресе: трижды, и первый час по обычаю, и конечный отпуст.