Исходя́ще в притво́р, пое́м стихи́ру ева́нгельскую: Сла́ва и ны́не, глас 2:
С ми́ры прише́дшым я́же с Мари́ею жена́м, / и недоумева́ющымся, ка́ко бу́дет им улучи́ти жела́ние, / яви́ся ка́мень взя́тый, / и боже́ственный ю́ноша утоля́яй мяте́ж душ их: / воста́ бо, глаго́лет, Иису́с Госпо́дь. / Те́мже пропове́дите пропове́дником Его́ ученико́м, в Галиле́ю тещи́, / и ви́дети Его́ воскре́сша из ме́ртвых, // я́ко Жизнода́вца и Го́спода.
И а́бие сло́во:
Бра́тие и отцы́, ра́достию ра́дуемся, смире́нии, зря́ще вас в ле́то преходя́щим зде, я́ко втору́ю Па́сху пра́зднуем прише́ствие ва́ше.
Но поне́же нам вы прино́сите плотска́я, [ин по ино́му, я́коже рука́ма мо́жете принести́] , и мы вам та́коже возда́мы духо́вная. Молю́ у́бо вас бра́тие, и́мени ра́ди Го́спода на́шего Иису́са Христа́, ходи́ти вам досто́йно во мни́шеской за́поведи, испове́дания е́же испове́дахом, гоне́ния, е́же гоне́ни бы́хом Го́спода ра́ди, житие́ ва́ше иму́ще добро́ в ми́ре – «да не в не́мже оклевета́ют нас, я́ко зло творя́ща, постыдя́тся, искуша́юще ва́ше о Христе́ благо́е житие́» . Суть бо не́цыи, и́же и поро́чно соблюда́ют испове́дание Христо́во, я́ко па́че вина́ бысть бля́ди, е́же страшу́ся и глаго́лати, ре́ша бо: «Бо́ле есть причаща́тися е́реси или́ изво́лити о Христе́ гоне́ния», и́мже грех по пра́вде есть, и сове́т по сове́ту Валаа́мову, положи́вшем блазнь в сыно́х Изра́илевых . Два у́бо еста́ блуда́: еди́н в ве́ре, а други́й в те́ле. Восхище́ни бо в ерети́ческом прича́стии, си́и суть соблуди́вии на Бо́га, соблужа́ют си́лою и те́лом. Егда́ не заблужа́ют си́це глаго́люще, но умо́м прельще́ни быва́ют, ловя́ще неутверже́нныя душа́. Вы же бра́тие, вас ра́ди саме́х и заблужа́емыя, и́стиною тве́рдейше житие́ на́ше поста́вим, благи́ми жи́тельствы живу́ще и до́брыми по́двиги исправля́ющеся. Ки́йждо вас псало́м и́мать, уче́ние и́мать, язы́к и́мать, открове́ние и́мать, сказа́ние и́мать: вся же к созида́нию да быва́ют . А́ще и в пути́ потре́буя да бу́дет, присту́пим гове́йно, да просвети́тся лице́ ва́ше на по́льзу зря́щих ра́ди. А́ще случи́тся бесе́довати жене́, бесе́дуем с вели́ким смотре́нием, смежа́ющи о́чи от возре́ния, да не прии́мет жа́ла и стрелы́ в се́рдцы. Вся́ко ю́де творе́нно, в сла́ву Бо́жию бу́ди, Возлюби́вшаго вас и преда́вшаго Себе́ нас ра́ди. Его́же любо́вию дивля́ше тмо́ю любо́вника, не оставля́ше его́ от Cебе́ Госпо́дь. И се а́ще кто ви́дит от пло́тско лю́бящих. И́бо егда́ муж возлюби́т жену́, всего́ себе́ издае́т любо́вницы: о́ной дыха́ет, и она́ ли́чится ему́. А́ще со́лнце, рече́, кто не хо́щет се́рдцем зре́ти, но любоде́йцу. А́ще трапе́зу кто предста́вит ему́, не ра́дуется от нея́ вкуси́ти, но любоде́йцу зре́ти. Что у́бо красне́е Влады́ки Христа́? Что ли сладча́е блаже́нныя Его́ любве́? Не се ли есть красота́ па́че сыно́в челове́ческих ? Не се ли есть сла́дость и все жела́ние по словесе́м? И се явля́юще святи́и, е́же есть те́плая к Нему́ любо́вь: ов рече́: я́ко жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, та́ко вжада́ ду́ша моя́ к Тебе́ Бо́же ; други́й же: мой Любо́вник распя́тся Христо́с ; и други́й па́ки: «И́бо любо́вь Христо́ва одержи́т нас су́ждьших сие́ : я́ко еди́н за всех у́мре, и да вси уме́рше зань. Но Он за все умре́, да живу́щии николи́же о себе́ живу́т, но за ни́хже ра́ди Уме́ршему» .
Таково́ю любо́вию возлюби́л есть Бог ми́ра, и та́ко возлю́блен есть от святы́х зело́ же непостоя́нно. Мы же, поне́же простуже́нно лю́бим Его́, сего́ ра́ди растае́мся неприя́знеными по́мыслы и помышле́нии плотски́ми, лю́бяще боле́знь вме́сто здра́вия, и го́ресть вме́сто сла́дости, и рать вме́сто ми́ра. Но возни́кнем, о́ бра́тие, молю́ся при́сно, и очи́стим ду́ши от сих поги́бельных помышле́ний, да и́мамы в себе́ Христа́ всеси́льна. Иде́же бо есть чистота́, ту есть Христо́с, и та есть блаже́ная и возлю́бленная жизнь, и, си́це живу́ще, насле́дим Ца́рство небе́сное, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, Ему́же сла́ва со Отце́м и со Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
По чте́нии же, тропа́рь свята́го Фео́дора, глас 8:
Правосла́вия наста́вниче, благоче́стия учи́телю и чистоты́, / вселе́нныя свети́льниче, мона́шествующих Богодухнове́нное удобре́ние, / Фео́доре прему́дре, уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́, цевни́це духо́вная, // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
И посе́м: Христо́с воскре́се: три́жды, и пе́рвый час по обы́чаю, и коне́чный отпу́ст.