Неделя ваий

Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.

По третьей песни:

Чтутся седальны по обычаю.
Абие учиненный чтец:
Толкование Иоанна Златоуста благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Якоже пучи́ну мо́ря, по́стное се́ вре́мя преидо́хомъ, и бо́лѣе на сію́ недѣ́лю по́двигъ воспріи́мемъ, вѣ́рніи, и пре́йдемъ отъ чуде́съ Госпо́днихъ на бо́льшая чудеса́, Ла́заревымъ воста́ніемъ озари́вшеся: съ Ма́ріею и Ма́рѳою по́честь и хвалу́ я́ко Влады́цѣ Христу́ усрѣ́тше Его́ принесе́мъ, и я́ко младе́нцы съ вѣ́твьми, единогла́сно возопіе́мъ: Благослове́нъ Гряды́й во́ имя Госпо́дне, Бо́гъ Госпо́дь и яви́ся на́мъ! Рцы́ на́мъ, проро́че, я́вѣ, кто́ е́сть Гряды́й во́ имя Госпо́дне? Слы́шимъ, бра́тіе, проро́ка Иса́ію о Не́мъ глаго́люща: се́ Дѣ́вая во́ чревѣ пріи́метъ, и роди́тъ Сы́на, и нареку́тъ и́мя Ему́ Емману́илъ. То́й е́сть Сше́дый съ небе́съ, и во́лею на́съ ра́ди обнища́въ, да мы́ нището́ю Его́ обогати́мся. То́й е́сть Рожде́йся отъ Отца́ пре́жде вѣ́къ, и въ послѣ́дняя лѣ́та отъ Дѣ́вы Богоро́дицы. То́й Ла́заря воскреси́лъ е́сть четверодне́внаго. То́й е́сть, во́ имя Госпо́дне прише́дый во́лею на́ страсть. На́нь же зло́бніи евре́и въ сла́вы мѣ́сто за́вистію совѣ́тъ сотворя́ху уби́ти Его́, не то́кмо Самого́, но и Ла́заря съ ни́мъ, поне́же мно́зи его́ ра́ди вѣ́роваша Го́сподеви. Дне́сь земля́ ра́дости о то́мъ испо́лнися, цвѣты́ благово́нными пу́ть постила́етъ, и на ра́дость человѣ́ки собира́етъ. Мы́ же, я́ко вѣ́твіе садо́вное добродѣ́тели пригото́вльше, пѣ́сньми возопіе́мъ: Благослове́нъ Гряды́й во и́мя Госпо́дне, Бо́гъ оте́цъ на́шихъ, хотя́ наступи́ти на діа́вола, и сме́рть погуби́ти, и ца́рство а́дово разруши́ти, и держи́мыхъ во а́дѣ отъ у́зъ свободи́ти! Того́ бо ра́ди во́лею на́ Страсть пріи́де, хотя́ Кресто́мъ мучи́теля погуби́ти, и оживи́ти уме́ршія. То́й же Кре́стъ и на́мъ даде́ ору́жіе на діа́вола, и на враги́. Тѣ́мъ бо зна́менающеся, ле́сть діа́волю всю́ разоря́емъ. И того́ ра́ди глаго́лемъ: Благослове́нъ Гряды́й во́ имя Госпо́дне! Пріи́де бо спасти́ по́стники и возда́ти мзду́ проти́ву труда́ и́хъ. Мно́ги бо, рече́, су́ть оби́тели въ дому́ Отца́ Моего́, раздѣля́еми кому́ждо проти́ву дѣ́ломъ. Да не лиши́мся и́хъ за малого́дныя сла́сти житія́, я́же я́ко стѣ́нь мяту́тся, и я́ко ды́мъ исчеза́ютъ. Прише́ствіе же Христо́во приближа́ется. Потщи́мся, бра́тіе, до́ндеже вре́мя и́мамы, да не затворя́тся покая́нію две́ри, ре́кше, сме́рть не пости́гнетъ. Покая́ніемъ ны́нѣ да убѣжи́мъ, да не услы́шимъ о́наго отвѣ́та, глаго́люща: ны́нѣ ли, убо́гій человѣ́че, ка́ешися, егда́ нѣ́сть у́же вре́мени покая́нію? Тѣ́мъ, люби́міи, въ житіи́ се́мъ прожене́мъ обы́чай гнѣ́вный отъ себе́, погаси́мъ сатани́нскую вражду́, оста́немъ не́нависти бра́тни, и ще́дри, и пода́тливи къ неиму́щимъ бу́демъ. Никто́же бо съ бога́тствомъ и съ сла́вою отхо́дитъ свѣ́та сего́, но то́кмо съ дѣ́лы: а сла́ва и бога́тство вся́ здѣ́ оста́нутся. Тѣ́ло же на́ше гро́бъ пріи́метъ, черве́мъ на снѣ́дь, и ко́сти оголѣ́ютъ. Тѣ́мъ подви́гнемся, бра́тіе, на до́брая дѣ́ла, и сконча́емъ по́стное сіе́ вре́мя безъ лѣ́ности: при́сно бо на концѣ́ вѣнцы́ подаю́тся трудя́щимся. Аще и дѣ́ло кто́ на́чнетъ, а не соверши́тъ, посра́мленъ бу́детъ: та́ко и мы́ соверши́мъ до́брѣ, да мзду́ си́ соверше́нну пріи́мемъ. Аще ли кто́ отъ хлѣ́ба удержи́тся, а гнѣ́въ и́мать, таковы́й подо́бенъ е́сть звѣ́рю, то́й бо не я́стъ хлѣ́ба. Аще же отъ питія́ и отъ ры́бы кто́ удержи́тся, и на го́лѣй земли́ лега́ніе твори́тъ, а зло́бу имѣ́я и непра́вду дѣ́я, да не хва́лится у́бо, ху́ждьши бо скота́ е́сть, зане́ о́ный не и́мать гнѣ́ва, ни за́висти, ни непра́вды дѣ́етъ. Но удержи́теся, вѣ́рніи, тѣле́сныхъ похоте́й, да подо́бни бу́демъ а́нгеломъ. Се́ у́бо Христо́вы приближа́ются Стра́сти, я́же за ны́ во́лею воспрія́тъ: да очи́стивше си́ ду́шу, и тѣ́ло, и у́мъ, бу́демъ прича́стницы Боже́ственныя Его́ Ве́чери, вопію́ще къ Нему́ и глаго́люще: Благослове́нъ Гряды́й во́ имя Госпо́дне, на́ Страсть во́льную на́съ ра́ди Прише́дый, и па́ки съ небесе́ пріити́ хотя́й суди́ти живы́мъ и ме́ртвымъ, ре́кше пра́веднымъ и грѣ́шнымъ, и возда́ти кому́ждо по дѣ́ломъ его́. Бо́гу на́шему сла́ва. [Ами́нь.]

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

На жребя́ всѣ́дъ, сло́вомъ Простры́й не́бо,

Человѣ́ки Взыску́яй, разрѣши́ти безслове́сія.

Въ сíй де́нь сла́вный и пресвѣ́тлый пра́здникъ ва́ій пра́зднуемъ вины́ ра́ди сицевы́я:

По воста́ніи Ла́заревѣ изъ ме́ртвыхъ, мно́зи, ви́дѣвше бы́вшее, вѣ́роваху во Христа́. И у́бо утвержда́ется су́дъ іуде́йскою со́нмицею — Христа́ же, и самаго́ уби́ти Ла́заря. Бѣ́гаетъ у́бо Іису́съ, мѣ́сто зло́бѣ дая́, іуде́и же въ пра́здникъ Па́схи уби́ти Его́ поуче́ніе положи́ша. И вре́мени бѣ́гства да́ну бы́вшу до́лгу. Пре́жде шести́ дне́й Па́схи, глаго́летъ, пріи́де Іису́съ во Виѳа́нію, идѣ́же бѣ́ Ла́зарь уме́рый, и та́мо обѣ́ду бы́вшу, ядя́ше съ Ни́мъ и Ла́зарь, сестра́ же его́ Марíя на Христо́вѣ но́зѣ мѵ́ро излива́ше.

И нау́тріе посыла́етъ ученики́ Своя́ привести́ осли́цу и жребя́. И Имѣ́яй престо́лъ — не́бо, всѣ́дъ на жребя́, вхо́дитъ во Іерусали́мъ, дѣ́ти же евре́йскія и са́ми подстила́ху Ему́ ри́зы своя́ и вѣ́тви фи́никовъ, о́выя у́бо рѣ́жуще, другíя же и въ рука́хъ нося́ще, вопія́ху Ему́, предсыла́юще: «оса́нна Сы́ну Дави́дову, благослове́нъ Гряды́й во и́мя Госпо́дне, Ца́рь Изра́илевъ!» Сіе́ же бы́сть, о́нѣхъ язы́ки подви́гшу Всесвято́му Ду́ху, въ сла́ву и благохвале́ніе Христо́во. Явля́ху же Христо́ву на сме́рть побѣ́ду ва́іами, сíесть, вѣ́твьми: «ва́ія» бо у евре́овъ вѣ́твь мя́гкая глаго́лется. Обы́чай бо бя́ше, я́ко побѣди́теле по́двиговъ или́ бра́ній нѣ́кіихъ, вѣ́твьми древе́съ присноцвѣту́щихъ въ побѣ́дныхъ провожде́ніихъ почита́еми и обводи́ми бя́ху. Гада́тельственно же зна́меноваше жребе́цъ, су́щія ны́ отъ язы́къ лю́ди, на не́мже всѣ́дъ Христо́съ и препочи́въ, Одолѣ́тель и Побѣди́тель, Ца́рь же всея́ земли́ нарече́ся.

О се́мъ пра́здницѣ и проро́къ глаго́лаше Заха́рія: «ра́дуйся зѣло́, дщи́ Сіо́нова, се́ Ца́рь тво́й гряде́тъ тебѣ́ кро́токъ, и всѣ́дъ на подъяре́мника и жребца́ осля́, сы́на подъяре́мнича» (Зах. 9, 9). И Дави́дъ па́ки о дѣ́техъ: «изъ у́стъ младе́нецъ и ссу́щихъ соверши́лъ еси́ хвалу́» (Псал. 8, 3).

Но входя́щу, рече́, Христу́ потрясе́ся ве́сь Іерусали́мъ, и во отмще́ніе наро́ди отъ архіере́й поощре́ни бы́вше, смотря́ху Его́ уби́ти. То́й же тая́шеся, кры́яся и явля́яся, при́тчами глаго́лаше и́мъ.

Неизрече́ннымъ Твои́мъ милосе́рдіемъ, Христе́ Бо́же на́шъ, побѣди́тели ны́ безслове́сныхъ страсте́й сотвори́, и Твою́ свѣ́тлую на смѣ́рть побѣ́ду, я́сное же и живоно́сное Воскресе́ніе ви́дѣти сподо́би, и поми́луй на́съ ны́нѣ и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ, ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.