Неделя мясопустная

Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.

По третьей песни:

Чтутся седальны по обычаю.
Абие учиненный чтец:
Иже во святых отца нашего Иоанна, архиепископа Константиня града, Златоустаго, поучение в неделю мясопу́стную о второ́м прише́ствии Христо́ве, благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Егоже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Вре́мя, бра́тіе, прибли́жися спасе́нія на́шего: се́ покая́нію вре́мя приближа́ется, се́ днíе очище́нія душа́мъ и тѣлесе́мъ на́шимъ. Се́ гла́съ стра́шенъ изрека́емь Бо́жіими усты́ о стра́шномъ дни́, въ о́ньже пріи́детъ съ небесе́ пра́ведный Судія́, Христо́съ Бо́гъ на́шъ, возда́ти кому́ждо по дѣло́мъ его́, царе́мъ и князе́мъ, бога́тымъ и ни́щимъ, рабо́мъ и свобо́днымъ, оби́дящимъ и оби́димымъ, пра́въ сотвори́ти су́дъ. Се́ бо любя́ ны́ Госпо́дь Бо́гъ на́шъ, и жада́я на́шего спасе́нія, Са́мъ учи́тъ ны́, глаго́ля, кíимъ сло́вомъ вопро́ситъ на́съ /л. 11/ и ка́ко Ему́ отвѣ́тъ дади́мъ. Вся́ко на́мъ Собо́ю прообразова́, стра́сть и сме́рть на́съ ра́ди прія́тъ. Любя́ бо на́съ и хотя́ ны́ сотвори́ти наслѣ́дники Ца́рствія Своего́, вся́ я́же уго́дна Ему́ на́мъ прояви́. Того́ ра́ди дни́ по́стныя положи́, да ели́ко есмы́ во все́ лѣ́то согрѣши́мъ, мяту́щеся въ жите́йскихъ, то си́ми де́ньми очи́стимся, тружа́ющеся и постя́щеся, бдѣ́ніемъ и моли́твами къ Бо́гу приближа́ющеся, покая́ніемъ и слеза́ми грѣхи́ омыва́юще, ми́лостынею две́ри Ца́рствія отверза́юще, ми́ръ и любо́вь межу́ собо́ю иму́ще, воздыха́ніемъ сердца́ смиря́ющеся, я́коже рече́ проро́къ: раздери́те сердца́ ва́ша, а не ри́зы ва́ша. И па́ки Иса́іею прети́тъ, глаго́ля: а́ще въ судѣ́хъ и сва́рѣхъ пости́теся? Не такова́го поста́ избра́хъ, глаго́летъ Госпо́дь, но отве́рземъ вся́къ сою́зъ непра́вды, сло́во ропта́нія, отпуща́й ста́рыя рабо́тныя на свобо́ду, раздава́й а́лчущимъ хлѣ́бъ тво́й, и ни́щія, не иму́щія кро́ва, введи́ въ до́мъ сво́й, не оби́ди, не укра́ди, не зави́ди, и гнѣ́ва не имѣ́й ни на кого́же. Аще та́ко сотворите́, испо́лнятся вся́ проше́нія ва́ша, и возсія́етъ во дне́хъ пра́вда ва́ша, и ра́достно Христо́ви предста́нете, егда́ /л. 11 об./ пріи́детъ во сла́вѣ Свое́й со а́нгелы Свои́ми, и предъ Ни́мъ ста́нетъ вся́къ во́зрастъ во мгнове́ніи о́ка. Аще бу́детъ кого́ звѣ́рь растерза́лъ, или́ пти́цы разнесли́, или́ ры́бы раздроби́ли, — ни вла́съ еди́нъ не поги́бнетъ отъ ни́хъ. Тогда́ разлучи́тъ я́ дру́гъ отъ дру́га, я́коже па́стырь разлуча́етъ о́вцы отъ ко́злищъ, и поста́витъ о́вцы одесну́ю Себе́, а ко́злища ошу́юю. Сíи су́ть и́же одесну́ю: кро́тціи и не иму́щіи зло́бы, ми́лостивіи, страннолю́бцы, миротво́рцы, братолю́бцы, больны́мъ посѣти́тели, вдова́мъ засту́пницы, скорбѣ́вшіи по вся́ дни́ о грѣсѣ́хъ. А и́же ошу́юю, лю́тый отвѣ́тъ услы́шати и́мутъ, и́же во вся́кой непра́вдѣ дни́ своя́ проводи́ша, блудо́мъ, лжа́ми, клевета́ми, за́вистію, объяде́ніемъ и пія́нствомъ, татьбо́ю, гнѣ́вомъ и осужде́ніемъ, горды́нею и велича́ніемъ, ску́постію, и жестосе́рдіемъ, и немилосе́рдіемъ. Якоже бога́тый о́нъ, не послу́шающе уче́нія, и о грѣсѣ́хъ, и о покая́ніи нерадѣ́ша, но во игра́хъ, и въ питіи́, и блудѣ́ все́ житіе́ свое́ изжи́вше. Того́ ра́ди шу́яго стоя́нія осуди́шася, я́ко неми́лостивіи и жесто/л. 12/се́рдіи, тѣ́мъ лю́тъ отвѣ́тъ бу́детъ. Пра́веднымъ су́щимъ, одесну́ю стоя́щимъ, рече́тъ Ца́рь: пріиди́те, благослове́нніи Отца́ Моего́, наслѣ́дуйте Ца́рствіе небе́сное; пріиди́те, сы́нове свѣ́та, и Моего́ Ца́рствія наслѣ́дницы; пріиди́те, пріими́те угото́ванное ва́мъ Ца́рствіе. Алчна бо Мя́ накорми́сте, и жа́дна напои́сте, на́га одѣ́ясте, и про́чая, я́же во Ева́нгеліи слы́шасте, вся́ сотвори́сте. А ошу́юю стоя́щимъ рече́тъ Ца́рь: отыди́те отъ Мене́ прокля́тіи во о́гнь вѣ́чный, угото́ванный діа́волу и а́нгеломъ его́; отыди́те отъ Мене́ неми́лостивіи, я́ко вы́ не поми́ловасте Мене́, та́ко и Азъ не поми́лую ва́съ; отыди́те, и воспріими́те я́же са́ми угото́васте себѣ́, небрего́сте бо Моего́ спасе́нія. Якоже вы́ за́повѣдей и уче́нія Моего́ не послу́шасте, та́ко и Азъ не послу́шаю гла́са пла́ча и рыда́нія ва́шего. Мнѣ́ у́бо не послужи́сте, а́лчна Мя́ не накорми́сте, и жа́дна Мя́ не напои́сте, на́га Мя́ не одѣ́ясте, и про́чая, слуги́ и уго́дницы діа́воли, того́ бо во́лю сотвори́сте и сла́ву его́ прія́сте, и напита́стеся на земли́. Азъ бо учи́хъ ва́съ кни́гами, и не внима́сте, и чту́щимъ руга́стеся, /л. 12 об./ и не пости́стеся, и ми́лостыни не твори́сте, того́ ра́ди ны́нѣ глаго́лю ва́мъ: не вѣ́мъ ва́съ, отыди́те отъ Мене́, прокля́тіи, во о́гнь вѣ́чный, угото́ванный діа́волу и а́нгеломъ его́. Тогда́ оты́дутъ въ му́ку вѣ́чную. Слы́шасте бра́тіе, пра́веднымъ и грѣ́шнымъ воздая́нія. Слы́шасте, како́въ отвѣ́тъ пріи́мутъ, или́ каково́ осужде́ніе пріи́мутъ неми́лостивіи, наси́лующіи сироты́, и вдови́цы оби́дящіи: та́мо бо не мо́жетъ помощи́ ни оте́цъ сы́ну, ни сы́нъ отцу́, ни ма́терь дще́ри, ни дще́рь ма́тери, ни ра́бъ господи́ну, но вся́къ по дѣ́ломъ свои́мъ пріи́метъ, и отвѣща́етъ кíйждо о себѣ́. Того́ ра́ди потщи́мся ко́ждо о свое́мъ спасе́ніи, не льсти́мся, тѣлѣси́ угожда́юще. Слы́шасте ли у́бо, какову́ сла́ву пріе́млютъ ми́лостивіи и миротво́рцы, воздержа́щіи тѣлеса́ своя́ отъ пусто́шныхъ? Тѣ́мъ же потщи́мся въ по́стъ сíй очи́стити душа и тѣлеса́ своя́, ми́ръ и любо́вь между́ собо́ю иму́ще, да въ добродѣ́тели воскресе́нія Христо́ва до́йдемъ, сла́вяще Святу́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́нѣ и при́сно и во́ вѣки вѣко́мъ, ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Егда́ судя́й земли́, Судіе́ всѣ́хъ, ся́деши.

Пріиди́те, о́наго гла́са, досто́йна и мене́ усуди́.

Въ сíй де́нь втора́го и неумы́тнаго прише́ствія Христо́ва па́мять твори́мъ, ю́же боже́ственнѣйшіи отцы́ по двою́ при́тчу положи́ша, я́ко да не кто́ во о́ну Бо́жіе человѣколю́біе увѣ́давъ, лѣ́ностно поживе́тъ, глаго́ля: человѣколюби́въ е́сть Бо́гъ, и егда́ грѣ́ха отлучу́ся, гото́во и́мамъ все́ соверши́ти. Се́й стра́шный де́нь здѣ́ учини́ша, да сме́ртію и ча́яніемъ бу́дущихъ злы́хъ устраши́вше, лѣ́ностно живу́щія къ добродѣ́тели возведу́тъ, не надѣ́ющіяся къ человѣколю́бному то́чію, но взира́ти я́ко и пра́веденъ е́сть Судія́ и отдае́тъ кому́ждо по дѣло́мъ его́. Ина́ко же, и душа́мъ преше́дшимъ, подоба́ше пріити́ и Судіи́: о́бразъ же нѣ́кій, и настоя́щій пра́здникъ, поне́же у́бо коне́цъ всѣ́хъ пра́здниковъ полага́ется ны́нѣ, я́коже и о́нъ всѣ́хъ бу́детъ по на́мъ коне́чный. Подоба́етъ бо смотри́ти, я́ко въ бу́дущую недѣ́лю нача́ло мíра, и са́мое отъ рая́ паде́ніе положа́тъ Ада́мово: настоя́щій же всѣ́хъ дне́й коне́цъ, и мíру самому́. Въ мясопу́стѣ же сію́ положи́ша, сокраща́юще, мню́, пи́щу и объяде́ніе стра́ха ра́ди пра́здника, и къ ми́лости бли́жняго на́съ созыва́юще. И ина́ко: поне́же пита́вшеся изгна́хомся изъ Еде́ма, и подъ судо́мъ бы́хомъ и кля́твою, посему́ здѣ́ настоя́щій положи́ша пра́здникъ, и я́ко хо́щемъ [и́мамы] въ другу́ю недѣ́лю Ада́момъ, по о́бразу Еде́мскому изгна́тися, до́ндеже Христо́съ прише́дъ, па́ки на́съ возведе́тъ къ раю́. Второ́е же прише́ствіе рече́ся, зане́ и пе́рвѣе пло́тію къ на́мъ пріи́де, но ти́хо и безъ сла́вы. Ны́нѣ же съ преесте́ственными чудесы́ пріи́детъ, и съ явле́нною свѣ́тлостію съ небе́съ и съ тѣ́ломъ, я́ко да позна́нъ бу́детъ всѣ́ми. Яко Се́й е́сть Иже и пе́рвѣе прише́дый, и ро́дъ человѣ́чь изба́вивый, и суди́ти па́ки хотя́й Са́мъ, а́ще до́брѣ да́нная Ему́ соблюде́. Когда́ у́бо бу́детъ сіе́ прише́ствіе, никто́же вѣ́сть, сіе́ бо и Госпо́дь апо́столомъ скры́. Тогда́ у́бо зна́менія нѣ́кая яви́ предвари́ти, я́же нѣ́цыи отъ святы́хъ простра́ннѣе изъясни́ша. Глаго́лется же, я́ко по седми́хъ ты́сящахъ лѣ́тъ прише́ствіе Его́ бу́детъ. Пре́жде же Его́ прише́ствія пріи́детъ анти́христъ, и роди́тся, я́ко глаго́летъ святы́й Ипполи́тъ Ри́мскій, отъ жены́ скве́рны и дѣви́цы мни́мыя, отъ евре́й же су́щи, отъ пле́мене Да́нова, и́же бя́ше о́трокъ Іа́ковль. И ходи́ти у́бо и́мать по Христу́ проходя́ жи́тельство, и чудеса́ соверши́тъ, ели́ка у́бо и Христо́съ дѣ́йствова, и ме́ртвыя воскреси́тъ. Оба́че по мечта́нію вся́ содѣ́етъ: и рожде́ніе, и пло́ть, и про́чая вся́, я́коже глаго́летъ апо́столъ. И тогда́, глаго́ля, откры́ется сы́нъ па́губы, во вся́кой си́лѣ, и зна́меніихъ, и чудесѣ́хъ ло́жныхъ (2 Сол. зач. 275). Оба́че не са́мъ діа́волъ въ пло́ть претвори́тся, я́коже изъ Дама́ска глаго́летъ Іоаннъ, но человѣ́къ, отъ блуда́ роди́вся, все́ сатанино́ дѣ́йствіе пріи́метъ и внеза́пу воста́нетъ, та́же бла́гъ и кро́токъ всѣ́мъ яви́тся. И гла́дъ тогда́ ве́лій бу́детъ. Угоди́тъ лю́демъ, и Боже́ственная писа́нія про́йдетъ, и посту́ навы́кнетъ, и пону́дится отъ человѣ́къ, и ца́рь проповѣ́стся, и возлю́битъ мно́жае евре́йскій ро́дъ, и во Іерусали́мъ дости́гнетъ, и хра́мъ и́хъ воздви́гнетъ. Пре́жде же седми́хъ лѣ́тъ, я́коже глаго́летъ Даніи́лъ, прíидетъ Ено́хъ и Илія́, проповѣ́дающе лю́демъ не пріима́ти его́. Се́й же е́мь и́хъ уму́читъ, та́же и главы́ и́хъ отсѣче́тъ. Благоче́ствовати же изво́лившіи дале́че отбѣ́гнутъ, и́хже въ гора́хъ обрѣ́тъ, де́монми иску́ситъ. Ума́лятся же се́дмь лѣ́тъ о́ная избра́нныхъ ра́ди, и гла́дъ бу́детъ вели́къ, стихíямъ всѣ́мъ превраща́емымъ, я́ко потреби́тися вма́лѣ уже́ всѣ́мъ. По си́хъ же внеза́пу я́ко мо́лнія съ небе́съ Госпо́дне прише́ствіе бу́детъ, предыду́щу честно́му Его́ кресту́, и о́гненная рѣка́ клоко́щущи Ему́ преды́детъ, всю́ зе́млю отъ скве́рны очища́ющи. Ятъ же бу́детъ а́біе и анти́христъ, и его́ слуги́, и предадя́тся вѣ́чному огню́. Воструби́вшимъ же а́нгеломъ, пріи́детъ внеза́пу отъ коне́цъ земли́ и отъ всѣ́хъ стихíй вся́къ человѣ́ческій ро́дъ во Іерусали́мъ, я́ко среда́ мíра то́й; и та́мо сѣдо́ша престо́ли на судѣ́. Оба́че съ свои́ми тѣлесы́ и душа́ми, всѣ́мъ къ нетлѣ́нію престихíованнымъ, и еди́нъ иму́щимъ зра́къ, и тѣ́мъ же стихíямъ на лу́чшее пріе́мшимъ измѣне́ніе. И разлучи́тъ еди́нѣмъ сло́вомъ Госпо́дь пра́ведныя отъ грѣ́шныхъ. И по́йдутъ благи́хъ дѣ́латели, вѣ́чный живо́тъ пріе́млюще, грѣ́шніи же — въ вѣ́чную па́ки му́ку, и никогда́же си́хъ преста́ніе бу́детъ. Вѣ́домо же, я́ко не поста́ тогда́ взы́щетъ, и наготы́, и чуде́съ, Христо́съ, добра́ бо и сія́; но мно́жицею си́хъ лу́чшая — ми́лостыню я́вѣ и просты́ню [сострада́ніе]. Рече́тъ бо пра́веднымъ и грѣ́шнымъ ше́сть нѣ́кихъ за́повѣдей: Взалка́хъ бо, и да́сте Ми́ я́сти; возжада́хъ, и напои́сте Мя́; стра́ненъ бѣ́хъ, и введо́сте Мя́; на́гъ, и одѣ́ясте Мя́; бо́ленъ бѣ́хъ, и посѣти́сте Мя́; въ темни́цѣ бѣ́хъ, и пріидо́сте ко Мнѣ́. Ели́ко бо сотвори́сте еди́ному си́хъ ме́ньшихъ, Мнѣ́ сотвори́сте. Яже мо́жетъ вся́къ кто́ сотвори́ти по си́лѣ. Тогда́ у́бо вся́къ кто́ исповѣ́сть, я́ко Госпо́дь Іису́съ Христо́съ, во сла́ву Бо́га Отца́ (Флп. зач. 240). Му́ки у́бо, я́же свяще́нное Ева́нгеліе предаде́, сія́ су́ть: та́мо бу́детъ пла́чь и скре́жетъ зубо́въ; че́рвь и́хъ не сконча́ется и о́гнь и́хъ не уга́снетъ (Матѳ. зач. 105). И: вложи́те его́ во тму́ кромѣ́шную (Марк. зач. 42). Яже у́бо вся́ свѣ́тло Це́рковь Бо́жія пріе́мши, непщу́етъ, пи́щи [сла́дости] у́бо и Ца́рствію небе́сному бы́ти, съ Бо́гомъ святы́хъ спребыва́нію, бу́дущему о́нымъ сія́нію всегда́шнему и восхожде́нію. Муче́нію же и тмѣ́, и сицевы́мъ отъ Бо́га удале́нію, и душа́мъ со́вѣстію иждиве́нію, ка́ко лѣ́ностію и пи́щею вре́менною Боже́ственнаго сія́нія лиши́шася. Неизрече́ннымъ человѣколю́біемъ Твои́мъ, Христе́ Бо́же, жела́тельнаго Твоего́ гла́са на́съ сподо́би, и су́щимъ одесну́ю Тебе́ сопричти́, и поми́луй на́съ, ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.