Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.
По первой кафизме:
Чтутся седальны по обычаю.Аз Ефре́м гре́шный и неразу́мный, присносла́бый и уны́лый на подвиза́ние духо́вное, глаго́лю вам: Подвиза́йтеся, христолю́бная бра́тие. И́мже побежде́н быва́х по вся часы́, сла́боством своего́ по́мысла, хощу́ вам сказа́ти, возлю́бленнии, страх вели́к и тре́пет души́ моея́, е́же ми бысть в день еди́н мне нечести́вому, несмире́нному и неприле́жному.
Седя́х еди́н на ме́сте безмо́лвне, и ти́се, и высо́це, и помышля́х в себе́ о житии́ су́етныя печа́ли: молву́, смуще́ние, сле́зы. И поуча́хся в себе́, ка́ко житие́ се я́ко сень прехо́дит, и я́ко конь скор мимотече́т, и я́ко цвет у́трений увяда́ет. И глаго́лах, печа́луя и рыда́я: Ка́ко тече́т век сей, не свем, и́мже есмы́ привя́зани сла́бостию ве́щьми. И помы́слы неподо́бными си вся в себе́ помышля́ющу ми, внеза́пу воздви́г о́чи на не́бо, и бых а́бие а́ки во у́жасе и нападе́ на мя [страх] вели́к, и ви́дех очи́ма се́рдца моего́ Бо́га со сла́вою седя́ща и глаго́люща к души́ мое́й та́ко:
Почто́, душе́, презре́ла еси́ сла́ву Мою́? Почто́, душе́, Мене́, небе́снаго испо́лнь све́та и живота́, возненави́дела еси́, Жениха́ безсме́ртнаго и чи́стаго? Почто́, душе́, возненави́дела еси́ блага́я, я́же Аз угото́вах ти? Почто́, душе́, бысть Ми чужда́, по́мыслы и делесы́ неподо́бными? Почто́, душе́, не потщи́шися обрести́ся ра́дующися, в прише́ствие Мое́? Почто́, душе́, не и́маши свещи́, в вопль хотя́щий бы́ти: «Се прии́де Жени́х, изыди́те в сре́тение Ему́ с ра́достию»? Почто́, душе́, не восхоте́ угото́вати одея́ния досто́йна на бра́ки? Почто́, душе́, не вни́деши в черто́г небе́сный святы́й? Почто, душе, возненави́дела Мя еси́ блага́го, Изба́вльшаго живо́т твой от сме́рти? Аз, душе́, сме́рти вкуси́х тебе́ ра́ди, да неве́сту тя нареку́ Себе́. Аз, душе́, и Ца́рство небе́сное незави́димое дах ти. Аз, душе́, Себе́ неве́сту соде́лах тя я́ко Царь. Аз, душе́, тебе́ ра́ди Челове́к бых, хотя́ изба́вити тя от тли. Аз, душе́, па́че всех дел Мои́х почто́х живо́т твой и вознесо́х тя. Аз черто́г небе́сный угото́вах ти, и а́нгелы служи́ти пред тобо́ю в черто́зе Си Аз угото́вах на воше́ствие твое́ с ра́достию. Ты же, душе́, возненави́дела еси́ Жениха́, соше́дшаго во ад тебе́ ра́ди, возненави́дела еси́ Жениха́ небе́снаго и блага́я Его́ неизрече́нная. И кто у́бо любя́й па́че Мене́, даю́щему живо́т всем милосе́рдием? Или́ кто есть у́бо ми́лостив па́че Мене́, спаса́ющему всю тварь щедро́тами? Кото́рый оте́ц лю́бит сы́на пач́е Мене́? Кото́рый оте́ц дае́т живо́т, я́коже Аз? Я́ко оста́вила Мя еси́, душе́, тща и возлюби́ла еси́ ту́ждая и ме́рзская.
И убоя́хся, бра́тие, боя́знию вели́кою, поразуме́в очи́ма Госпо́дни глаго́лы стра́шныя, и душе́вною не́мощию вельми́ убоя́хся и ужасо́хся, и исчезо́х от стра́ха и от сту́да вели́каго. И помышля́я студ поноше́ния, и глаго́лах: «Прииди́те, го́ры, и покры́йте мя окая́ннаго, и гре́шнаго, и нечести́ваго». И вознесо́х глас мой, и пла́кахся, и прекло́нь главу́ до́лу, стыдя́хся. И пла́кався, сам себе́ рех та́ко:
Почто́ аз из чре́ва ма́тере моея́ роди́хся, да разгне́ваю Го́спода Свята́го, и Блага́го, и Милосе́рдаго? Изве́ржен бых из чре́ва зача́тием, и вне воспита́ние теле́сное сотвори́х, и отве́ржен бых небе́сныя благода́ти.
Оба́че пла́чася припадо́х и моли́хся с рыда́нием и не́мощию се́рдца, и возопи́х с пла́чем, глаго́ля та́ко:
Услы́ши, Влады́ко, плачь мой и прии́ми глаго́лы моле́бныя, я́же прино́сит гре́шный, стыдя́ся. Долготерпя́й, Милостивый и Щедрый, не сотвори́ по всем дело́м мои́м, ни помяни́ прогне́вания моего́, е́же, нече́ствовав, прогне́вах ру́ку Твою́. Но а́бие да́руй ми вре́мя ма́ло, да обря́щу покая́ние, Влады́ко. Стерпе́ла есть благода́ть Твоя́ мно́жицею ю́ности мое́й, мно́гая беззако́ния моя́, и на ста́рость да стерпи́т ны́не милосе́рдие Твое́ отмета́ние, прогне́вание, безоте́чествие. Аз сам све́де, Долготерпели́ве, кля́тву Твою́, е́юже кля глаго́ля: «Жив Аз, я́ко не хощу́ сме́рти гре́шником и нечести́вым, но па́че спасти́ся им от вся́цех грех, я́же соде́лал есть». О́, Пречи́сте, кля́лся еси́ щедро́тами, не хотя́й сме́рти гре́шнику. Уще́дри гре́шника, молю́ Тя, Влады́ко, кля́лся еси́ щедро́тами, поми́луй, очи́сти, уще́дри, прости́, не помяни́ безоте́чествия кля́твы моея́. Све́дый сердца́ челове́ча, Сам ве́си, от кото́рыя боле́зни души дерзну́х пред Тобо́ю си рещи́. Виждь, Христе́, исто́чники слез и сокруше́ние се́рдца и рыда́ния. Да не прии́дет ны́не повелен́ие Твое стра́шное и во́змет мя, не гото́ва су́ща и стыдя́щася, но па́че да благода́ть Твоя́ да́рует ми вре́мя ма́ло ка́ятися со тща́нием, не мо́жет бо благода́ть Твоя́, Многоми́лостиве, презре́ти гре́шника пла́чущася, вся́кой души́, приходя́щи в покая́ние от вся́каго беззако́ния е́же соде́я. Услы́ши, Благи́й, Святы́й, глас и вопль рыда́ния се́рдца моего́. И се ны́не долготерпи́, я́ко Благ, да сотворю́ плод добр покая́нием, по́мня всегда́, я́ко влече́т мя на жизнь, да спасе́н бу́ду.
Егда́ же помяну́ день той и час, во́ньже бе был страх той внеза́пу, бою́ся и пла́чуся с воздыха́нием. И пома́ле па́ки забу́ду вся вку́пе: моле́ние, и сле́зы, и страх, и вре́мя, да́нное ми щедро́тами. Что ра́ди у́бо прихо́дят ми си: тя́гость и небреже́ние? И забу́ду, и бу́ду внеза́пу безде́лен, и безстра́шен, и несмире́н, и гневли́в, не име́я пред очи́ма стра́ха, ни суда́ хотя́щаго бы́ти. Еда́ непра́веден Госпо́дь да не бу́дет, а́ще хо́щет отда́ти ми по дело́м мои́м?
Вся вы молю́, боголю́бцы, моли́теся за мя ко Го́споду Бо́гу моему́. Сего́ ра́ди пове́дах бы́вшая ми, я́ко да возмогу́ получи́ти ми́лость Бо́жию. Вем, а́ще хо́щет, мо́жет помощи́ гре́шнику моли́твами. Ве́дех аз мно́жицею, моли́тва мо́щна, изба́ви апо́столы от темни́цы и уз. Апо́стольская бо моли́тва мно́ги очи́сти, и боле́зни изцели́, и бесы изгна́. То кольми́ па́че гре́шника нечести́ва мо́жет изба́вити от сме́рти? Сни́детеся, боя́щиися Го́спода, и проле́йте моли́твы ва́ша за мя: да бу́ду моли́твами ва́шими внутрь, и да возсия́ет благода́ть Христо́ва в души́ моей́, и да просвети́т омраче́нную мысль, и бу́ду я́ко приле́жен и досто́ин покая́ния, моли́твам ва́шим помога́ющым ми. И́бо моя́ вся го́рькая осладя́тся, благода́тию бы́вшею о нечести́вем.
Благода́ти бо прише́ствие та́ко есть: сла́дость, ти́хость, покая́ние, и́мже возмо́жет се́рдце сла́достию, и ти́хостию, и ра́достию просвеще́ния. И забу́ду внеза́пу душе́ю землена́я и стра́сти плотски́я и скве́рныя. И благода́ть всели́т по́мысл в души́, рая́ ца́рского испо́лнь су́ща, сады́ добропло́дны иму́ща, и вкус его́ разли́чнии во́ни сла́дкия име́я, красны́ очи́ма, и усто́м, и но́здрем. Та́цы суть во́лны благода́тныя: просвеща́ют, и сладя́т, и веселя́т. Блаже́на душа́, име́ющи в себе́ во́лны благода́тныя: просвеща́ется, слади́тся, весели́тся виде́нием благоуха́нным. Па́ки реку́, блаже́на душа́, име́ющи сия́ вся дарова́ния. Ничто́же ви́дит, ни бреже́т на земли́, но есть пленни́ца к Бо́гу. Не бо оста́вит ея́ свет сла́достный, ника́мо же зре́ти рая́ плод благоле́пен есть, души́ просвеще́нне благода́тию.
Се па́ки облачуся в безсту́дие, и припа́даю к двере́м Влады́ки моего́, мил ся де́ю, припа́даю, моля́ся, глаго́ля: При́сно отпусти́, Терпели́ве. У́нее бо есть рабу́ не отступи́ти Влады́ки, егда́ же согреши́т, но па́че пребыва́ет у Него́ и мо́лится со всем смире́нием се́рдца. Та́ко навы́кли суть челове́цы, отпуща́ти челове́ком согреше́ния. То кольми́ па́че Бог, Соде́тель всех, Многоми́лостив, и Долготерпели́в, и Щедр, Человецолю́бец, и Милосе́рд, и Благ, отпу́стиши беззако́ния и вся согреше́ния к Тебе́ прибега́ющым, и́бо Сам еси́ Сокро́вище ми́лостынь Твои́х, моему́ ма́лому житию́ изве́т да́рствовати и обогати́ти и́щущым покая́ния со всем смире́нием се́рдца. Те́мже, Влады́ко Святы́й, мо́лим Ти ся безчи́сленому Твоему́ человеколю́бию, вси челове́цы, пода́й же нам покая́нию вре́мя и отпуще́ние грехо́в, я́ко да порабо́таем Ти вся дни живота́ на́шего чи́стым се́рдцем, да сподо́бимся, угоди́вше Тебе́ де́лы благи́ми, доити́ в ве́чный поко́й, иде́же угото́вал еси́ святы́м, по вся ро́ды уго́ждьшым Ти, моли́твами Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и при́сно Девы Мари́и, и всех святы́х Твои́х, я́ко да подоба́ет Ти вся́ка сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Ами́нь.
По второй кафизме:
Чтутся седальны по обычаю.Сла́ва Тебе́, Бо́же, сла́ва Тебе́, и па́ки реку́: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, Хва́лимый и Превозноси́мый во ве́ки. Хвали́ти до́лжни есмы́, возлю́бленнии, Бо́га вы́ну, Сподо́бившаго нас Христо́вым ярмо́м, изба́вльшихся вре́меннаго и тли́маго жития́. Хощу́ же послужи́ти словеси́, и́мже благода́ть просвети́ мой по́мысл. Глаго́лати же хощу́ не му́дрыми словесы́, аз бо челове́к есмь груб и гре́шен, земля́ и пе́пел и ху́ждьший всех. Но оба́че не му́дростию глаго́лем, не всем бо есть удо́бно, па́че же не иму́щым ми́ра сего́ филосо́фии. Те́мже подоба́ет наро́чито сло́во дая́ти, я́ко да мо́гут чту́щии разумева́ти по блаже́нному апо́столу: «А́ще не рече́не све́де гла́су си́лы, бу́дут глаго́лющему ва́рвар, и глаго́ляй ко мне а́ки ва́рвар». Мо́жет же духо́вно сло́во до́бре живу́щых ве́рою без грамотики́и и риторики́и препре́ти.
Благослове́н Бог, подава́яй всем и просвеща́яй кого́ждо на поле́зное, я́коже па́че моея́ ме́ры и вы́ше есть и недоуме́ю. Но пи́шет: «Вре́мя молча́ти и вре́мя глаго́лати». Кий у́бо отве́т принесе́м в день Су́дный, не помо́гше ели́ко мо́щно бе́яше му́чимым от искуше́ний? Па́че же во вре́мя се, та́кожде же и стра́ждушым злым уче́нием и беззако́нным сове́том, не бо кровопи́йца лев, и́стинне враг не престае́т прельща́я, не блюду́щихся зело́, не пло́ти челове́чески сне́сти хотя́, но душа́ в гее́нну воврещи́ хотя́. Коли́ко све́сте возлю́бленнии по оше́ствии земны́х ве́щей, па́ки безче́стными страстьми́ попра́н? Коли́ко по обеща́нии бра́тству отсту́пник соде́ла и того́ о́браза стра́нны сотвори́. Те́мже подоба́ет не укланят́ися, но да брат бра́ту помага́ет и тщи сотвори́т диа́воля се́ти. Мы же по апо́столу реко́хом, «не я́ко дово́льни есмы́ о себе́ помы́слити что я́ко от себе́, но дово́льство Бо́жие» , я́коже удовли́ рабо́тати Ему́ недосто́йным су́щым. Вам же даст Госпо́дь, прии́мшим сло́во я́ко блазе́й земли́, соверше́н и многоплодови́т возда́ти пра́ведный плод Христу́ Спа́су на́шему, я́ко Тому́ сла́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.