Неделя 3-я Великого поста

Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Кресту́ вся́ земля́ да покланя́ется,

Имже позна́ла Тебѣ́ покланя́тися, Сло́ве.

Въ то́йже де́нь, въ недѣ́лю тре́тію посто́въ, поклоне́ніе пра́зднуемъ Честна́го и Животворя́щаго Креста́, вины́ ра́ди сицевы́:

Поне́же бо четыредесятодне́внымъ посто́мъ, о́бразомъ нѣ́кимъ и мы́ распина́емся, умерщвля́еми отъ страсте́й, го́рести же чу́вство и́мамы, уныва́юще и низпа́дающе, предлага́ется Честны́й и Животворя́щій Кре́стъ, я́ко у́бо прохлажда́я и утвержда́я на́съ, и воспомина́я на́мъ стра́сти Го́спода на́шего Іису́са Христа́, и утѣша́я. Аще Бо́гъ на́шъ на́съ ра́ди распя́тся, коли́ко подоба́етъ на́мъ Его́ ра́ди дѣ́яти, облегча́я же болѣ́зни на́ша предложе́ніемъ Влады́чнихъ скорбе́й, и воспомина́ніемъ, и упова́ніемъ, Кресто́мъ сла́вы? Яко бо Спа́съ на́шъ на Кре́стъ возше́дъ, просла́вися безче́стнымъ жи́тельствомъ и огорче́ніемъ, си́це подоба́етъ и на́мъ дѣ́яти, да и спросла́вимся Ему́, а́ще и нѣ́что нѣ́когда стра́ждемъ печа́льное. И и́нако: я́коже до́лгій и жесто́кій пу́ть проходя́щіи, и трудо́мъ отягча́вшіи, а́ще гдѣ́ дре́во благосѣнноли́ственное обря́щутъ, ма́ло сѣ́дше, упокоя́ются, и я́ко у́бо ю́ни бы́вше про́чее пу́ть прохо́дятъ, та́ко и ны́нѣ, въ по́стное вре́мя, и приско́рбный пу́ть, и по́двигъ, насади́ся посредѣ́ отъ святы́хъ оте́цъ Живоно́сный Кре́стъ, осла́бу и прохлажде́ніе на́мъ подая́й благому́жественны же и ле́гки къ про́чему труду́ утруди́вшіяся устроя́я. Или́ я́коже е́сть при царе́вѣ прише́ствіи, предхо́дятъ о́наго зна́менія и ски́птры, та́же и са́мъ прихо́дитъ, ра́дуяся о побѣ́дѣ и веселя́ся, свесели́тся же вку́пѣ и послу́шное. Та́ко и Госпо́дь на́шъ Іису́съ Христо́съ, хотя́ ели́ко неукло́нно на сме́рть показа́ти побѣ́ду, и со сла́вою произы́ти воскре́снымъ дне́мъ, предпосла́ ски́птръ Сво́й, Ца́рское зна́меніе, Животворя́щій Кре́стъ, обра́дованія и прохлажде́нія на́съ, я́ко мно́жайша исполня́ющій, и устроя́ющій на́съ гото́выхъ бы́ти, и Самаго́ ели́ко мо́щно Царя́ воспрія́ти, и восхвали́ти свѣ́тло побѣжда́юща.

Посредѣ́ же святы́я Четыредеся́тницы седми́цы, зане́ го́рькому исто́чнику подо́бна е́сть свята́я Четыредеся́тница, сокруше́нія ра́ди, и су́щія на́мъ отъ поста́ го́рести и печа́ли. Якоже у́бо во о́наго среду́ боже́ственный Моисе́й дре́во вложи́ и услади́ его́, та́ко и проведы́й на́съ Бо́гъ у́мнаго Чермна́го мо́ря, и фарао́на, животворя́щимъ дре́вомъ Честна́го и Животворя́щаго Креста́ услажда́етъ го́ресть посто́мъ отъ Четыредеся́тницы, и утѣша́я на́съ я́ко въ пусты́ни пребыва́ющихъ, до́ндеже ко у́мному Іерусали́му возведе́тъ Свои́мъ Воскресе́ніемъ. Или́, поне́же Кре́стъ дре́во живота́ глаго́лется и е́сть, о́но же дре́во посредѣ́ рая́ Еде́ма насажде́но бя́ше, прили́чно и боже́ственніи отцы́ Кре́стное Дре́во посредѣ́ святы́я Четыредеся́тницы насади́ша, вку́пѣ у́бо и Ада́мово ла́комство помина́юще, вку́пѣ же и о́наго отъя́тія пропису́юще настоя́щимъ Дре́вомъ: сего́ бо вкуша́юще не ктому́ умира́емъ, но па́че и оживля́емся.

Того́ си́лою, Христе́ Бо́же, и на́съ сохрани́ отъ лука́ваго искуше́ній, и Боже́ственнымъ Твои́мъ Страсте́мъ и Живоно́сному Воскресе́нію поклони́тися сподо́би, четыредесятодне́вное благосвѣ́тлѣ преше́дшимъ по́прище, и поми́луй на́съ, я́ко еди́нъ Бла́гъ и Человѣколю́бецъ, ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.