Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Умиле́нія, Христе́ мо́й, о́бразы да́ждь,
Пою́щимъ ны́нѣ кано́нъ Тебѣ́ Вели́кій.
Въ сíй де́нь, по дре́внему преда́нію, пое́мъ и Вели́каго кано́на послѣ́дованіе.
Се́й вои́стинну всѣ́хъ кано́новъ велича́йшій, изря́дно и хи́тростно сочини́ и списа́ и́же во святы́хъ оте́цъ на́шъ Андре́й, архіепи́скопъ Кри́тскій, и́же и Іерусали́мскій имену́емый. Иже устремля́шеся у́бо изъ Дама́ска, о четыренадеся́тѣмъ же лѣ́тѣ своего́ во́зраста, наказа́нію граммати́ческому изда́вся, и окру́гленное наказа́ніе изучи́въ, во Іерусали́мѣ бы́въ, мона́шеское прохо́дитъ житіе́, преподо́бнѣ же и боголюбе́знѣ жи́вый въ безмо́лвномъ и немяте́жномъ житіи́.
Мно́га у́бо и и́на списа́нія животополе́зная оставля́етъ Бо́жіей Це́ркви, словеса́ же и кано́ны, па́че же му́жественнѣ въ торже́ственныхъ быва́емый же и показу́емый. Со мно́гими же ины́ми и настоя́щій Вели́кій кано́нъ сочини́, умиле́ніе неисче́тно иму́щъ, вся́кую бо Ве́тхаго и Но́ваго Завѣ́та по́вѣсть сниска́въ и собра́въ, настоя́щее сочини́ сладкопѣ́ніе, отъ Ада́ма я́вѣ, да́же и до самого́ Христо́ва Вознесе́нія и апо́стольскія про́повѣди. Поуща́етъ у́бо си́мъ вся́кую ду́шу, ели́кимъ у́бо благи́мъ по́вѣсти ревнова́ти и подража́ти по си́лѣ, ели́кихъ же злы́хъ отбѣга́ти и при́сно къ Бо́гу востека́ти покая́ніемъ, слеза́ми, и исповѣ́даніемъ, и ины́мъ я́вѣ благоугожде́ніемъ.
Оба́че толи́ко е́сть широ́кій и сладкогла́сный, я́ко и саму́ жесточа́йшую ду́шу дово́ленъ умягчи́ти и къ бо́дрости благо́й воздви́гнути, а́ще то́чію съ сокруше́ннымъ се́рдцемъ и внима́ніемъ подо́бнымъ пое́тся.
Сотвори́ же сего́, егда́ и патріа́рхъ Іерусали́мскій вели́кій Софро́ній, еги́птяныни Марíи житіе́ списа́. Умиле́ніе бо и сіе́ житіе́ предлага́етъ безчи́сленно, и мно́гое прегрѣши́вшимъ и согрѣша́ющимъ утѣше́ніе дае́тъ, а́ще то́чію злы́хъ отступи́ти хотя́тъ.
Учини́шася же и въ настоя́щій де́нь пѣ́тися и прочита́тися сицевы́я ра́ди вины́. Поне́же бо къ концу́ приближа́ется свята́я Четыредеся́тница, да не человѣ́цы лѣни́ви бы́вше къ духо́внымъ подвиго́мъ, небре́жно забу́дутся, и е́же цѣлому́дрствовати еди́ною во всѣ́хъ преста́нутъ. Вели́кій у́бо Андре́й, я́коже нѣ́кій наказа́тель, повѣстьми́ Вели́каго кано́на, вели́кихъ муже́й глаго́ля добродѣ́тель, и злы́хъ па́ки отвраще́ніе, я́ко а́ще кто́ ре́клъ бы: до́блѣйшихъ тружда́ющихся предустро́итъ, и му́жественнѣ къ пре́днимъ простира́тися. Свяще́нный же Софро́ній преесте́ственнымъ свои́мъ сло́вомъ, цѣлому́дрены и па́ки бы́ти твори́тъ и къ Бо́гу воздви́жетъ, и не низпа́дати, ниже́ отча́ятися, а́ще иногда́ нѣ́кими прегрѣше́ньми я́ти бы́ша. Ели́ко бо Бо́жіе человѣколю́біе и ми́лость, вседу́шно отъ пе́рвыхъ прегрѣше́ній обрати́тися произволя́ющимъ, е́же о Еги́птяныни повѣ́даніе представля́етъ.
Глаго́лется же Вели́кій кано́нъ, не́гли а́ще кто́ ре́клъ бы́, и по тѣ́мъ мы́слемъ и воспомянове́ніемъ: плодови́тъ бо е́сть сего́ творе́цъ, изря́дно та́ сложи́въ, и я́ко про́чихъ кано́новъ по три́десяти и ма́ло что́ къ тропаре́мъ иму́щимъ, се́й же — 250, прохо́дитъ еди́наго коего́ждо неизрече́нную иска́пая сла́дость. Прикла́дно у́бо и подо́бно Вели́кій се́й кано́нъ, и вели́ко стяжа́въ умиле́ніе, тѣ́мже и въ Вели́цѣй Четыредеся́тницѣ учини́ся.
Се́й изря́дный кано́нъ и вели́кій и преподо́бныя Марíи сло́во, то́йже оте́цъ на́шъ Андре́й, пе́рвый въ Константи́нь гра́дъ принесе́, егда́ отъ патріа́рха Іерусали́мскаго Ѳео́дора, въ шесты́й Собо́ръ по́сланъ, въ по́мощь пріи́де. Тогда́ бо изря́дно на единово́льники подвиза́вся, еще́ пребыва́я въ мона́шествующихъ, кли́ру це́ркве въ Константи́нѣ гра́дѣ причита́ется, та́же діа́конъ и сиротопита́тель въ се́й поставля́ется. И по ма́лѣ архіепи́скопъ Кри́тскій бы́въ, пото́мъ бли́зъ нѣ́гдѣ ко глаго́лемому Іери́су дости́гъ въ Митили́нѣ, ко Го́споду оты́де, дово́льнѣ своего́ престо́ла въ прича́стіи бы́въ.
Того́ моли́твами Бо́же, поми́луй на́съ. [Ами́нь.]