Суббота седмицы ваий

Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Рыда́еши, Іису́се, — сіе́ сме́ртнаго существа́;

Оживля́еши дру́га Твоего́, — сіе́ Боже́ственныя крѣ́пости.

Въ то́йже де́нь воста́ніе пра́зднуемъ свята́го и пра́веднаго дру́га Христо́ва Ла́заря Четверодне́внаго.

Се́й евре́инъ у́бо бя́ше ро́домъ, фарисе́й же е́ресію, и сы́нъ, я́коже нѣ́гдѣ обрѣ́теся, фарисе́я сы́й Си́мона, отъ Виѳа́ніи ве́си происходя́. Го́споду же на́шему Іису́су Христу́, по земли́ творя́щу хожде́нія о спасе́ніи ро́да на́шего, и си́це въ содру́жество Ему́ соединя́ется. Поне́же бо къ Си́мону Христо́съ ча́сто бесѣ́доваше, а́ки и тому́ о воскресе́ніи ме́ртвыхъ зѣло́ моля́щуся, и къ до́му его́ прихожда́ше мно́гажды, Ла́зарь въ сво́йство возлюбля́ется, не то́йже еди́нъ, но и сестрѣ́ его́ двѣ́, Ма́рѳа я́вѣ и Марíя.

Уже́ бо спаси́тельной Стра́сти приближа́ющейся, ельма́ подоба́ше воскресе́нія та́инству извѣ́стнѣе увѣ́ритися. Бя́ше у́бо пребыва́я Іису́съ объ о́нъ по́лъ Іорда́на, пе́рвѣе Іаи́рова о́трочища и вдови́ча сы́на воскреси́въ изъ ме́ртвыхъ. Дру́гъ же его́ Ла́зарь неду́гомъ тя́жкимъ объя́тъ бы́въ, у́мре. Іису́съ у́бо и не сы́й та́мо, ученико́мъ глаго́летъ: «Ла́зарь, дру́гъ на́шъ, у́спе». И ма́ло па́ки преста́въ, «Ла́зарь», рече́, «у́мре». Прихо́дитъ у́бо въ Виѳа́нію, Іорда́нъ оста́вль, отъ се́стръ его́ возвѣще́нъ бы́въ. Разстои́тъ же отъ Іерусали́ма Виѳа́нія, а́ки ста́дій пятьна́десять. И предусрѣто́стѣ сестрѣ́ Ла́заревѣ, глаго́лющѣ: «Го́споди, а́ще бы еси́ бы́лъ здѣ́, не бы́ у́мерлъ на́шъ бра́тъ; но и ны́нѣ а́ще Тебѣ́ хоти́тельно, воздви́гнеши и́, мо́жеши бо». Вопроша́етъ же наро́да Іису́съ: «гдѣ́ положи́сте его́?» И а́біе вси́ предыдя́ху на гро́бъ. И ка́мени взя́ту бы́вшу, Ма́рѳа глаго́летъ: «Го́споди, уже́ смерди́тъ, четверодне́венъ бо е́сть». Помоли́вся Іису́съ и сле́зы надъ лежа́щаго испусти́въ, гла́сомъ ве́ліимъ воззва́: «Ла́заре гряди́ во́нъ!» И а́біе уме́рый изы́де и, разрѣше́нъ бы́въ, оты́де въ до́мъ.

Сіе́ стра́нное чу́до на за́висть воздвиза́етъ евре́йскія лю́ди, и на Христа́ возбѣша́ются. Іису́съ же, па́ки укло́нься, оты́де. Архіере́и же и Ла́заря уби́ти помышля́ху, зане́ мно́зи, его́ зря́ще, ко Христу́ прилага́хуся. Но о́нъ мы́слимая разумѣ́въ, къ Ки́прскому о́строву избѣга́етъ, и та́мо пребыва́я, по́слѣжде отъ апо́столовъ архіере́й показу́ется Ките́йскаго гра́да. До́брѣ же и боголюбе́знѣ пожи́въ, по тридесятолѣ́тномъ вре́мени ожи́тія своего́, умира́етъ па́ки и та́можде погреба́ется, мно́гая чудеса́ содѣ́явъ. Глаго́лется же, по ожи́тіи ничесо́же я́сти, кромѣ́ услажда́ющаго. И я́ко его́ омофо́ръ Пречи́стая Бо́жія Ма́ти, Свои́ма угото́вльши рука́ма, ему́ дарова́.

Сего́ честны́я и святы́я мо́щи прему́дрѣйшій ца́рь Ле́въ, отъ нѣ́коего видѣ́нія Боже́ственнѣйшаго, отту́ду прене́съ, въ созда́ннѣмъ отъ него́ въ Константиногра́дѣ, во и́мя сего́ свята́го хра́мѣ, че́стно и многоцѣ́нно полага́етъ, одесну́ю въ хра́мъ входя́ще, въ проти́вной свяще́нному олтарю́ стѣнѣ́. И ны́нѣ еще́ пребыва́ютъ честны́я его́ мо́щи, неизрече́нное нѣ́кое благово́ніе соверша́юще.

Пра́здноватися же въ настоя́щій де́нь вчини́ся его́ воста́ніе, зане́ святíи и богоно́сніи отцы́ на́ши, па́че же святíи апо́столи, по четыредесятодне́внѣмъ постѣ́ за очище́ніе, святы́я Стра́сти Го́спода на́шего Іису́са Христа́ хотя́ще жре́ти, поне́же сіе́ чу́до нача́ло и вину́ наипа́че обрѣто́ша іуде́йскаго на Христа́ неи́стовства, посему́ здѣ́ преесте́ственное сіе́ чу́до положи́ша. Еже у́бо евангели́стъ Іоа́ннъ са́мъ спису́етъ, я́ко други́мъ евангели́стомъ оста́вльшимъ сіе́, я́вѣ еще́ жи́въ бѣ́ Ла́зарь и ви́димь. Глаго́лется у́бо, я́ко и сего́ ра́ди самаго́ и про́чее списа́ся Ева́нгеліе, и я́ко ничесо́же о безнача́льномъ Рождествѣ́ Христо́вѣмъ друзíи воспомяну́ша. Се́ бо бя́ше иско́мое увѣ́ритися, я́ко Сы́нъ Бо́жій и Бо́гъ бѣ́ Христо́съ, и я́ко воскре́се, и воскресе́ніе бу́детъ ме́ртвымъ, е́же Ла́заремъ па́че увѣря́ется.

Ничто́же отъ е́же во а́дѣ Ла́зарь, рече́, — или́ я́ко не оста́влено бы́сть ви́дѣти я́же та́мо, или́ ви́дѣвшу, молча́ти о си́хъ повелѣ́но бы́сть.

Отсе́лѣ и вся́къ человѣ́къ ны́нѣ уме́рый, «Ла́зарь» глаго́лется, и гро́бная оде́жда па́ки «лаза́рома» нарица́ется, гада́тельствующему сло́ву, е́же въ па́мять пе́рваго Ла́заря приходи́ти. Аще бо о́нъ сло́вомъ Христо́вымъ воста́ и оживе́ па́ки, та́ко и се́й, а́ще и у́мре, въ послѣ́днѣй трубѣ́ воста́въ, вѣ́чно жи́ти бу́детъ.

Моли́твами дру́га Твоего́ Ла́заря, Христе́ Бо́же, поми́луй на́съ, ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.