Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Стихи́ на Іо́сифа Прекра́снаго:
Цѣлому́дренный Іо́сифъ пра́ведный держи́тель яви́ся,
И пшеницода́вецъ. О, до́брыхъ сто́же!
Стихи́ на изсо́хшую смоко́вницу:
Собо́рище смоко́вницу Христо́съ евре́йское,
Плодо́въ чужду́ю духо́вныхъ вообразу́яй,
Кля́твою усуша́етъ, ея́же бѣжи́мъ стра́сти.
Во святы́й и Вели́кій понедѣ́льникъ па́мять твори́мъ блаже́ннаго Іо́сифа Прекра́снаго и изсо́хшія смоко́вницы, зане́же нача́ло отсю́ду пріе́млютъ святы́я Стра́сти Го́спода на́шего Іису́са Христа́, Іо́сифъ же во о́бразъ Сего́ пе́рвѣе пріе́млется.
Се́й у́бо сы́нъ послѣ́дній бя́ше патріа́рха Іа́кова, отъ Рахи́ли ему́ рожде́нный. Отъ свои́хъ же бра́тій позави́дѣнъ бы́въ нѣ́кихъ ра́ди во снѣ́ видѣ́ній. Пре́жде у́бо во ископа́ніе ро́ва скрыва́ется, и оте́цъ его́ отъ дѣте́й пре́лестію, окровавле́нною ри́зою, украда́ется, я́ко отъ звѣ́ря изъя́денъ бы́сть. Та́же на три́десятихъ сре́бреницѣхъ про́данъ быва́етъ исмаили́томъ, и́же па́ки продаю́тъ его́ Пентефрíю, нача́льнику скопце́й царя́ Еги́петскаго — фарао́на. Неи́стовствовавшей же госпожѣ́ его́ на цѣлому́дріе ю́ноши, поне́же беззако́нія содѣ́яти не восхотѣ́, ри́зу оста́вль, отбѣже́, она́ же господи́ну его́ оболга́етъ его́. И у́зы, и темни́ца го́рькая сего́ пріе́млетъ. Та́же разрѣше́ніемъ сно́въ изво́дится, и царю́ явля́ется, и господи́нъ всея́ земли́ Еги́петскія поставля́ется. Па́ки же пшеницода́тельствомъ бра́тіямъ явле́нъ быва́етъ и, вся́ческое своего́ живота́ до́брѣ препроводи́въ, во Еги́птѣ умира́етъ, вели́кій о цѣлому́дріи при инѣ́хъ его́ до́брыхъ познава́емый.
Образъ же се́й Христо́въ, зане́ и Христо́съ отъ единоплеме́нныхъ іуде́й зави́ствуемь быва́етъ, и отъ ученика́ на три́десяти сре́бреницѣхъ продае́тся, и во мра́чный и те́мный ро́въ — гро́бъ, заключа́ется, и отту́ду самовла́стно восторгну́вся, ца́рствуетъ надъ Еги́птомъ, я́вѣ на вся́кій грѣ́хъ, и до конца́ сего́ побѣжда́етъ, мíромъ же всѣ́мъ облада́етъ, и человѣколю́бно искупу́етъ на́съ та́инственнымъ пшеницода́тельствомъ, я́ко Са́мъ Себе́ за на́съ да́вый, и я́ко пита́етъ на́съ Небе́снымъ Хлѣ́бомъ — Свое́ю Живоно́сною Пло́тію. По сему́ у́бо словеси́ прекра́сный Іо́сифъ ны́нѣ пріе́млется.
Здѣ́ же и о изсо́хшей смо́ковницѣ па́мять твори́мъ, зане́же боже́ственніи евангели́сти, сíесть Матѳе́й и Ма́рко, по по́вѣсти о ва́іяхъ прино́сятъ: «во у́тріе же, изше́дшимъ и́мъ отъ Виѳа́ніи, взалка́». Другíй же: «у́тру же, возвра́щся во гра́дъ, глаго́летъ: взалка́; и ви́дѣвъ смоко́вницу», ли́ствіе то́кмо иму́щую (не бѣ́ бо вре́мя смо́квамъ), «пріи́де къ не́й, и елма́, плода́ не обрѣ́те на не́й, рече́: да не ктому́ пло́дъ отъ тебе́ бу́детъ въ вѣ́къ. И и́зсше а́біе смоко́вница». Смоко́вница у́бо е́сть со́нмище іуде́йское, на не́мже плода́ подо́бнаго Спа́съ не обрѣ́тъ, то́чію осѣня́ющее зако́на, и сіе́ отъя́тъ отъ ни́хъ, пра́здное вся́чески содѣ́явъ.
Аще ли же кто́ рече́тъ: «почто́ безду́шное дре́во су́хо бы́сть, кля́тву взе́мшее, не согрѣши́вшее?» — Да навы́кнетъ, я́ко іуде́е, ви́дяще Христа́, при́сно всѣ́хъ благодѣ́тельствующа, никому́же ключи́мое ско́рбно содѣ́лавша, непщева́ху, я́ко си́лу и́мать то́чію благодѣ́тельствовати, злотвори́ти же — ни́. Человѣколюби́въ же Влады́ка сы́й, не восхотѣ́ на человѣ́цѣ сіе́ показа́ти и сему́ бы́ти, да у́бо увѣ́ритъ неблагода́рныя лю́ди, я́ко и́мать си́лу и къ му́цѣ дово́льную; я́ко Бла́гъ же, не хо́щетъ, на безду́шномъ и нечу́вственномъ естествѣ́ муче́ніе содѣ́ловаетъ.
Вку́пѣ же нѣ́кое и неизглаго́ланное сло́во е́сть, отъ ста́рецъ прему́дрыхъ къ на́мъ прише́дшее. Якоже глаго́летъ Иси́доръ Пилусіо́тъ: «я́ко дре́во преступле́нія сіе́ бы́сть, его́же и ли́ствіе въ покро́въ престу́пльшіи употреби́ша; тѣ́мже и прокля́тся отъ Христа́ человѣколю́бно, поне́же тогда́ сіе́ не пострада́, — ктому́ плода́ не принести́ вино́вна грѣху́. А я́коже грѣ́хъ смо́кви уподобля́ется — благоявле́нно: и́мать бо услажда́ющее сла́сти, прилѣпля́емое грѣха́, и ожесточава́ющее послѣди́ и полютѣва́ющее со́вѣстію».
Оба́че, отъ оте́цъ смоко́вничная по́вѣсть здѣ́ умиле́нія ра́ди положи́ся, я́коже Іо́сифа ра́ди, за е́же носи́ти о́бразъ Христо́въ. Есть же смоко́вница — вся́ка душа́, вся́каго духо́внаго плода́ неприча́стна, въ не́йже у́тру, по настоя́щей я́вѣ жи́зни, не обрѣта́я Госпо́дь поко́я у нея́, усуша́етъ ю́ кля́твою и въ вѣ́чный посыла́етъ о́гнь, и сто́лпъ нѣ́кій стои́тъ усуше́нный, устраша́яй не дѣ́лающихъ прикла́днаго добродѣ́телей плода́.
Прекра́снаго Іо́сифа моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй на́съ. [Ами́нь.]