Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Жена́, полага́ющи тѣлеси́ Христо́ву мѵ́ро,
Никоди́мовъ предпрія́тъ смѵрнало́й.
Во святу́ю и Вели́кую сре́ду пома́завшія Го́спода мѵ́ромъ жены́-блудни́цы па́мять твори́ти повелѣ́ша боже́ственнѣйшіи отцы́, зане́ ма́ло пре́жде спаси́тельныя Стра́сти сіе́ бы́сть.
Вше́дшу бо Іису́су во Іерусали́мъ, и въ дому́ прокаже́ннаго Си́мона бы́вшу, жена́ къ Нему́ приступи́ и излія́ на главу́ Его́ о́ное многоцѣ́нное мѵ́ро. Учине́но у́бо сего́ ра́ди бы́сть здѣ́, да по Спа́сову словеси́ вездѣ́ и во всѣ́хъ о́ноя теплѣ́йшее дѣ́ло проповѣ́стся. Откуду́ же, подви́гшися, пріи́де? — Зане́же сострада́тельное Христо́во зря́ше и ко всѣ́мъ общи́тельное, и ны́нѣ па́че, егда́ въ до́мъ прокаже́ннаго того́ ви́дѣ введе́на, его́же нечи́ста и отрече́нна во обще́ніе зако́нъ повелѣва́ше бы́ти, — помы́сли у́бо жена́, я́коже о́наго прока́зу, си́це и ея́ душе́вный неду́гъ исцѣли́тъ. И у́бо возлежа́щу Ему́ на ве́чери, на ве́рхъ главы́ Его́ ліе́тъ мѵ́ро, я́ко цѣно́ю су́щее дина́рій тре́хъ со́тъ, е́же е́сть шестьдеся́тъ асса́рій, пѣ́нязей де́сять, сре́бренниковъ тріе́хъ. Ейже ученицы́ запрети́ша и наипа́че Іу́да Искаріо́тскій, но Христо́съ сію́ заступи́, да не пресѣку́тъ до́браго ея́ намѣ́ренія. Та́же и погребе́ніе Свое́ воспомина́етъ, Іу́ду отвраща́я преда́тельства и жену́ по́чести сподобля́я — е́же вездѣ́ по вселе́ннѣй сея́ до́брому дѣ́лу проповѣ́датися.
Вѣ́домо же бу́ди, я́ко жена́ сія́ еди́на у́бо мни́тся нѣ́кимъ бы́ти у евангели́стовъ всѣ́хъ. — Нѣ́сть же, но у тріе́хъ у́бо, я́коже глаго́летъ боже́ственный Златоу́стый (Бесѣ́да на Матѳ. 13), еди́на и та́яжде е́сть, я́же и блудни́ца си́це именова́ся, у Іоа́нна же — не ктому́, но друга́я нѣ́кая чу́дная и житіе́ иму́щая честно́е, — Марíя, сестра́ Ла́зарева, я́же, не а́ки блудни́ца су́щи, Христо́мъ люби́ма бѣ́.
Си́хъ же о́вая у́бо Марíя, пре́жде шести́ дне́й Па́схи, въ дому́ свое́мъ, и́же въ Виѳа́ніи, на ве́чери возлежа́щу, мѵ́ра пома́заніе содѣ́я, на кра́снѣи Онаго но́зѣ сіе́ излива́ющи и главны́ми власы́ сія́ отира́ющи. Изоби́лія цѣны́ на́нь употребля́ющи и, а́ки Бо́гу, мѵ́ро принося́щи, вѣ́дяше бо извѣ́стно, я́ко и въ же́ртвахъ приноша́шеся еле́й Бо́гу, и свяще́нницы мѵ́ромъ пома́зовахуся (Исхо́дъ, глава́ 30), и Іа́ковъ дре́вле сто́лпъ пома́за Бо́гу (Быт. 28 и 35). Принесе́ же сіе́ да́рствующи я́вѣ Учи́телю, а́ки Бо́гу, па́ки оживле́нія ра́ди бра́тняго. Тѣ́мже ниже́ мзда́ е́й обѣщава́ется, егда́ и са́мъ Іу́да ро́пщетъ, я́ко любостяжа́теленъ.
Друга́я же, я́вѣ блудни́ца, пре́жде двою́ дню́ Па́схи, въ то́йже Виѳа́ніи еще́ су́щу Христу́ и въ дому́ бы́вшу Си́мона прокаже́ннаго на ве́чери, и тогда́ возлежа́щу, многоцѣ́нное о́ное мѵ́ро на главу́ излива́етъ, я́коже свяще́нный Матѳе́й и Ма́рко повѣствова́ша. О се́й же блудни́цѣ и ученицы́ негоду́ютъ, къ ми́лостыни Христу́ тща́тельно угото́ванное извѣ́стно прови́дѣвше; се́й же и мзда́ даде́ся — е́же всю́ду по вселе́ннѣй до́брому ея́ дѣ́лу просла́витися.
Овіи у́бо еди́ну, язы́комъ же Златы́й си́це двѣ́ женѣ́ бы́ти глаго́летъ. Су́ть же нѣ́цыи, и три́ сія́ бы́ти глаго́лютъ: двѣ́ у́бо — предрече́ннѣи, Стра́сти Христо́вой къ две́ремъ приближа́ющейся, тре́тію же — ину́ю, пре́жде си́хъ, па́че же пе́рвую, та́мо бли́зъ среды́ про́повѣди Ева́нгельскія сіе́ сотво́ршую, я́же и блудни́ца и грѣ́шница бѣ́, вну́трь же до́му не прокаже́ннаго, но фарисе́я Си́мона, на но́зѣ Христа́ Самаго́, и наединѣ́, мѵ́ро излія́вшая. Егда́ и еди́нъ фарисе́й соблазня́шеся, е́йже и мзду́ Спа́съ — оставле́ніе грѣхо́въ — да́руетъ. О се́й же то́кмо само́й, боже́ственный Лука́ въ свое́мъ Ева́нгеліи, бли́зъ среды́, я́коже рече́ся, повѣству́етъ (Зача́ло 33). И по по́вѣсти о се́й блудни́цѣ, а́біе наво́дитъ, си́це глаго́ля: И бы́сть по се́мъ, и То́й прохожда́ше сквозѣ́ гра́ды и ве́си, благовѣству́я и проповѣ́дуя Ца́рствіе Бо́жіе, отъ ни́хже явля́ется, я́ко не во вре́мя Стра́сти сіе́ бы́сть. Мни́тся у́бо и отъ вре́мене, и отъ пріе́мшихъ Его́, и отъ мѣ́ста, и ли́цъ, и домо́въ, еще́ же и отъ нра́ва мѵропома́занія, тре́мъ бы́ти жена́мъ си́мъ: двѣ́ у́бо — блудни́цы, тре́тію же — Ла́зареву бы́ти сестру́ Марíю, житіе́мъ сія́ющую честны́мъ. И и́ный у́бо до́мъ бы́ти фарисе́я Си́мона, другíй же — прокаже́ннаго Си́мона въ Виѳа́ніи, и и́ный па́ки до́мъ — Марíи и Ма́рѳы, се́стръ Ла́заревыхъ, въ то́йже Виѳа́ніи. Якоже отъ си́хъ сразумѣ́ти е́сть, я́ко и двѣ́ ве́черѣ бѣ́сте Христу́, и обои́ въ Виѳа́ніи: еди́на у́бо — пре́жде шести́ дне́й Па́схи въ дому́ Ла́заревѣ, егда́ ядя́ше съ ни́мъ и Ла́зарь, я́коже гро́мовъ сы́нъ [Іоа́ннъ] повѣству́етъ, глаго́ля си́це: Пре́жде шести́ дне́й Па́схи, пріи́де Іису́съ въ Виѳа́нію, идѣ́же бѣ́ Ла́зарь уме́рый, его́же воздви́же отъ ме́ртвыхъ. Сотвори́ша у́бо Ему́ ве́черю та́мо, и Ма́рѳа служа́ше, Ла́зарь же еди́нъ бѣ́ отъ совозлежа́щихъ Ему́. Марíя у́бо, пріе́мши ли́тру мѵ́ра на́рда писти́ки многоцѣ́ннаго, пома́за но́зѣ Іису́совѣ и отре́ власы́ свои́ми но́зѣ Его́ (Іоан. 41). Друга́я же ве́черя бы́сть Ему́ пре́жде двою́ дню́ Па́схи, еще́ су́щу въ Виѳа́ніи Христу́, въ дому́ Си́мона прокаже́ннаго, егда́ и блудни́ца пріи́де къ Нему́, многоцѣ́нное мѵ́ро излива́ющи, я́коже свяще́нный Матѳе́й повѣству́етъ, глаго́ля, я́ко отъ Христа́ ко ученико́мъ: Вѣ́сте, я́ко по двою́ дню́ Па́сха бу́детъ... И пома́лѣ па́ки нано́ситъ: Іису́су же бы́вшу въ Виѳа́ніи, въ дому́ Си́мона прокаже́ннаго, приступи́ къ Нему́ жена́, алава́стръ мѵ́ра иму́щи тяжкоцѣ́ннаго, и возлива́ше на главу́ Его́ возлежа́щаго (Матѳ. 108). Ему́же согласу́етъ и Ма́рко, глаго́ля: Бѣ́ же Па́сха, и опрѣсно́цы по двою́ дню́, и су́щу Ему́ въ Виѳа́ніи въ дому́ Си́мона прокаже́ннаго возлежа́щу, — пріи́де жена́.., и ели́ка по се́мъ (Марк. 63).
Пря́щіися же и глаго́лющіи, еди́ну и ту́южде бы́ти у четы́рехъ евангели́стовъ жену́, пома́завшую Го́спода мѵ́ромъ, еди́наго и того́жде мня́тъ бы́ти Си́мона, фарисе́я же и прокаже́ннаго, его́же и отца́ Ла́заря же и се́стръ его́, Марíи и Ма́рѳы, бы́ти нѣ́цыи изда́ша; и еди́ну ве́черю и ту́южде, и то́йжде и еди́нъ до́мъ его́, и́же въ Виѳа́ніи, у него́же и го́рница по́стлана угото́вася, и та́инственную Ве́черю бы́ти, — не до́брѣ мня́тъ. Сíи бо двѣ́ ве́чери, внѣ́ Іерусали́ма въ Виѳа́ніи, бѣ́стѣ Христу́, пре́жде шести́ и пре́жде двою́ (я́коже рече́ся) дню́ зако́нныя Па́схи, егда́ и жены́ мѵ́ра разли́чно Христу́ принесо́ша. Та́йная же Ве́черя и по́стланная го́рница вну́трь гра́да Іерусали́ма благоукраси́шася, пре́жде еди́наго, зако́нныя Па́схи и Стра́сти Христо́вы, дне́; о́віи у́бо — въ дому́ невѣ́домаго человѣ́ка, о́віи же — въ дому́ (я́коже глаго́лютъ) напе́рсника и ученика́ Іоа́нна во свято́мъ Сіо́нѣ, идѣ́же и ученицы́, стра́ха ра́ди іуде́йска, бя́ху сокрове́ни, и Ѳомино́ бы́сть осяза́ніе по воскресе́ніи, и Свята́го Ду́ха прише́ствіе на Пятьдеся́тницу, и и́ная нѣ́кая неизрече́нная и та́инственная соверши́шася.
Тѣ́мже сіе́ у́бо мни́тся ми́, и и́стинѣ, Златоглаго́ливаго па́че извѣ́стнѣе бы́ти, я́ко двѣ́ у́бо сія́ жены́ вмѣня́ются: еди́на у́бо, я́коже рече́ся у тріе́хъ евангели́стовъ, — блудни́ца су́щи и грѣ́шница, на главу́ Христо́ву мѵ́ро возлія́вшая; ина́я же, у Іоа́нна, — Марíя, сестра́ Ла́зарева, самѣ́мъ же Боже́ственнымъ нога́мъ Христо́вымъ сіе́ прине́сшая и возлія́вшая. Ины́я у́бо, я́же въ Виѳа́ніи, ве́чери; и́ную же бы́ти Та́йную. И я́вственно и отъ о́ныхъ, по по́вѣсти о блудни́цѣ се́й, ученики́ Спа́съ ко гра́ду посыла́етъ угото́вати Па́сху. Иди́те, глаго́ля, во гра́дъ ко о́нсицѣ и рцы́те: Учи́тель глаго́летъ: у тебе́ сотворю́ Па́сху со ученики́ Мои́ми. И па́ки: и сря́щетъ вы́ человѣ́къ, скудѣ́льникъ воды́ нося́, и то́й пока́жетъ ва́мъ го́рницу ве́лію по́стланную, та́мо угото́вайте на́мъ. Они́ же отше́дше, глаго́летъ, обрѣто́ша, я́коже заповѣ́да и́мъ, и угото́ваша Па́сху, я́вѣ зако́нную, при две́рехъ су́щую, ю́же и прише́дъ, соверши́ со ученики́, я́коже боже́ственный Златоу́стъ глаго́летъ. Та́же и Ве́чери быва́емой, сíесть Та́йной, и Боже́ственному умове́нію посредѣ́ содѣ́яну бы́вшу, па́ки возле́гъ, и на́шу предае́тъ Па́сху — на са́мой трапе́зѣ, я́коже язы́комъ Златы́й Іоа́ннъ повѣству́етъ, и сія́ у́бо та́ко.
Боже́ственный же Іоа́ннъ, къ сему́ и Ма́рко, боже́ственніи евангели́сти, и мѵ́ра ви́дъ приложи́ша, «вѣ́рное» сіе́ именова́вше и «многоцѣ́нное». Возмнѣ́ша же «пистико́нъ», сíесть «вѣ́рное» нарещи́, «неле́стное же и нерастворе́нное и ввѣ́ренное въ чистоту́», не́гли же и нарица́ніе бѣ́ нѣ́кое сіе́, изря́днѣйшаго и пе́рваго мѵ́ра. Прилага́етъ же Ма́рко, я́ко и сосу́дъ сокруши́ отъ тща́нія жена́, а́ки тѣсновхо́дный, и́же и «алава́стръ» имену́етъ. Есть же се́й сосу́дъ сткля́ный, я́коже глаго́летъ свяще́нный Епифа́ній, безъ рукоя́ти сотворе́нный нѣ́кія, и́же и «викíонъ» си́це глаго́лется. Бѣ́ же мѵ́ро о́ное сложе́ное отъ ви́довъ у́бо и и́ныхъ мно́гихъ, па́че же отъ си́хъ — смѵ́рны, цвѣ́та кинамо́ма благоуха́нна, сíесть тро́сти арома́тскія, и еле́я.
Но Иже у́мнымъ мѵ́ромъ пома́завыйся, Христе́ Бо́же, находя́щихъ страсте́й свободи́ и поми́луй на́съ, я́ко еди́нъ Свя́тъ и Человѣколю́бецъ, ами́нь.