Великий вторник

Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Вто́рникъ велича́йшій дѣ́въ де́сять но́ситъ,

Побѣ́ду нося́щихъ неумы́тнаго Влады́ки.

Во святы́й и Вели́кій вто́рникъ десяти́ дѣ́въ при́тчи па́мять твори́мъ, зане́ таковы́я при́тчи, восходя́ во Іерусали́мъ Госпо́дь, на Стра́сть гряды́й, Свои́мъ глаго́лаше ученико́мъ, су́ть же при́тчи, я́же и ко іуде́емъ простира́ше. Десяти́ у́бо дѣ́въ при́тчу на ми́лостыню обраща́я, рече́, вку́пѣ и уча́ е́же пре́жде конца́ всѣ́мъ гото́вымъ бы́ти. Зане́ о дѣ́вствѣ мно́го тѣ́мъ ска́зоваше и о скопцѣ́хъ: мно́гую же и сла́ву дѣ́вство и́мать, вели́ко бо е́сть, я́ко вои́стинну. Но да не кто́, сіе́ дѣ́ло исправля́я, небреже́тъ о други́хъ, па́че же о ми́лостыни, е́же свѣща́ дѣ́вства просвѣща́ется, вво́дитъ свяще́нное Ева́нгеліе при́тчу сію́: и пя́ть у́бо му́дрыхъ нари́четъ, я́ко съ дѣ́вствомъ и мно́гій и бога́тый ми́лостыни еле́й приложи́вшихъ; и пя́ть же бу́ихъ, я́ко и тѣ́хъ дѣ́вство у́бо иму́щихъ, ми́лостыню же — несравне́нну. Сего́ бо ра́ди бу́ія, зане́ бо́льшее испра́вивше, о ме́ньшемъ же небрего́ша, и ничто́же блудни́цъ ра́знствоваху, я́ко они́ у́бо тѣлесы́, сія́ же имѣ́ніи побѣжде́ни бы́ша.

Но́щи же настоя́щаго житія́ мимотеку́щей, воздрема́шася вся́ дѣ́вы, сíесть умро́ша, со́нъ бо сме́рть глаго́лется. И спя́щимъ и́мъ, во́пль посреди́ но́щи бы́сть. И о́вы у́бо, оби́льно еле́й приложи́вшія, две́ремъ отве́рзшимся, внидо́ша съ женихо́мъ; бу́ія же, недово́льный еле́й иму́щія, по снѣ́ иска́ху его́. Но му́дрыя хотѣ́вшія у́бо да́ти, не мо́гшія же, пре́жде вше́ствія отвѣща́ша, глаго́люще: еда́ когда́ не удовлѣ́етъ на́мъ и ва́мъ? Иди́те къ продаю́щимъ, сíесть убо́гимъ, и купи́те, — но неудо́бно, по сме́рти бо сіе́ невозмо́жно, еже и о бога́томъ и Ла́зарѣ показу́етъ Авраа́мъ, глаго́ля: ну́жда у́бо преходи́ти отсю́ду та́мо. Но бу́ія, прише́дши непросвѣще́ны, си́це вопію́тъ, во врата́ ударя́юще: Го́споди, Го́споди, отве́рзи на́мъ! Са́мъ же Госпо́дь Собо́ю стра́шный о́ный отвѣ́тъ дае́тъ: отыди́те, ре́къ, не вѣ́мъ ва́съ; ка́ко бо а́ще уви́дите жениха́, вѣ́на не иму́щія, ми́лостыни са́мыя?

Сего́ у́бо ра́ди о́браза при́тча десяти́ дѣ́въ, здѣ́ положена́ бы́ти богоно́сными отцы́ учини́ся, наказу́ющая на́съ при́сно бдѣ́ти и гото́вымъ бы́ти къ срѣ́тенію и́стиннаго Жениха́ благи́ми дѣя́ніи, па́че же ми́лостынею, зане́ безвѣ́стенъ де́нь и ча́съ кончи́ны; я́коже и Іо́сифомъ [уча́тъ] цѣлому́дріе стяжа́ти, и смоко́вницею — при́сно пло́дъ духо́вный предлага́ти. Иже бо дѣ́ло, еди́ное и пребо́льшее, у́бо я́вѣ дѣ́лаетъ, о други́хъ же небреже́тъ, па́че же о ми́лостыни, — не вхо́дитъ со Христо́мъ въ вѣ́чное упокое́ніе, но возвраща́ется вспя́ть посра́мленъ. Ничто́же бо печа́льнѣйше и сра́ма испо́лненнѣйше, я́коже дѣ́вство, побѣжда́емое имѣ́ніемъ.

Но о, Женише́ Христе́, съ му́дрыми на́съ сочета́й дѣ́вами, и избра́нному Твоему́ сопричти́ ста́ду и поми́луй на́съ, ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.