Если чтения отсутствуют - значит, по данному дню еще не были добавлены тексты.
По третьей песни:
Чтутся седальны по обычаю.Рече́ Госпо́дь: а́ще оставля́ете человѣ́комъ согрѣше́нія и́хъ, и ва́мъ оста́витъ Оте́цъ ва́шъ Небе́сный согрѣше́нія ва́ша; а́ще ли не оста́вите зло́ творя́щимъ согрѣше́нія и́хъ, не /л. 16 об./ оста́вятся и ва́мъ согрѣше́нія ва́ша. Си́ми бо всѣ́ми Госпо́дь Бо́гъ я́ко чадолюби́вый Оте́цъ учи́тъ на́съ, да бы́хомъ спасли́ся. И вельми́ возлюби́ на́съ, па́че не́жели ма́терь младе́нца. Помы́слимъ у́бо, бра́тіе, ко́ль мно́го согрѣша́емъ, и безъ числа́ непра́вды твори́мъ, а Онъ терпи́тъ, и милосе́рдуетъ. Аще у́бо коего́ дни́ предъ Бо́гомъ согрѣше́нія сотвори́мъ, да разумѣ́емъ у́бо долготерпѣ́ніе Бо́жіе. О, человѣ́че, а́ще реку́ ти: да́й убо́гимъ пи́щу и одѣя́ніе? И ты́ рече́ши: себѣ́ ми тре́бѣ. Аще ли реку́ ти: пости́ся и бо́дръ бу́ди? И ты́ рече́ши: не́мощно ми́ тѣ́ло. Аще ли реку́ ти: не имѣ́й гнѣ́ва, и зла́ за зло́ не воздава́й, чужи́хъ грѣхо́въ не пыта́й. И что́ проти́ву сему́ отвѣща́ти и́маши? Ни тѣ́ла бо здѣ́ утруди́ти и́маши, ни имѣ́нія дая́ти, ни пути́ до́лга ше́ствовати, ни ми́лостыни дая́ти. Но моли́ Бо́га за творя́щія зло́, да Госпо́дь Бо́гъ и твоя́ оста́витъ согрѣше́нія. Аще ли не оставля́еши злотворя́щимъ согрѣше́нія, не мо́жеши спасти́ся. Якоже бо ко́рень добродѣ́тели — любо́вь, та́ко всѣ́мъ зло́бамъ /л. 17/ ко́рень е́сть вражда́. Испе́рва бо рече́ Госпо́дь по Ада́мли согрѣше́ніи: положу́ вражду́ между́ діа́воломъ и человѣ́ки. Мно́зи бо любо́вь и́мутъ ко діа́волу и его́ во́лю творя́тъ, а со человѣ́ки вражду́ютъ. О, бра́тіе, а́ще мо́лимся Бо́гу, а зло́бы не оста́вимъ, то льсти́мся. Ка́ко мо́лимся, глаголюще: Отче на́шъ Иже еси́ на небесѣ́хъ, оста́ви на́мъ до́лги на́ша, я́коже и мы́ оставля́емъ должнико́мъ на́шимъ? О, человѣ́че, глаго́леши не оста́вя бра́тня согрѣше́нія, лже́ши Бо́гу. Са́мъ бо Госпо́дь рече́: а́ще оста́вите, и Азъ оста́влю ва́мъ. Вы́ бо са́ми человѣколю́бія мѣ́ру уставля́ете, глаго́люще: оста́ви на́мъ Го́споди, я́ко и мы́ оставля́емъ. Слы́ши проро́ка глаго́люща: а́ще беззако́нія на́зриши Го́споди, Го́споди, кто́ постои́тъ? О, человѣ́че, ви́ждь, ка́ко са́мъ ся́ связу́еши словесы́ свои́ми, не отдая́ злотворя́щимъ, са́мъ не пріи́меши отъ Бо́га грѣхо́мъ свои́мъ отда́нія, и ника́ко же мо́жеши спасти́ся? Смотри́ ты́, о человѣ́че, е́же Пе́тръ ко Іису́сови вопроша́я, глаго́лаше: коли́ко, Го́споди, оста́влю злотворя́щимъ, седми́жды ли́? Госпо́дь же рече́ къ нему́: а́ще и до седми́десять кра́тъ /л. 17 об./ седмери́цею дне́мъ согрѣши́тъ человѣ́къ, и рече́тъ ти́ — ка́юся, — прости́ его́. Вся́къ бо проща́яй проще́нъ бу́детъ, и поми́луяй поми́лованъ бу́детъ. О, вѣ́рніи, не имѣ́емъ на мно́ги дни́ зло́бы, лю́тъ бо е́сть су́дъ. Аще въ бо́рзѣ сотвори́ши проще́ніе пока́явся, вско́рѣ проще́ніе и отъ Бо́га пріи́меши, а́ще ли на до́лги дни́ гнѣ́ваешися, поги́бель е́сть души́. И а́ще кто́ и муче́ніе воспріи́метъ Го́спода ра́ди, а гнѣ́въ имы́й, непрія́тенъ е́сть Бо́гу злосе́рдія ра́ди. Аще кто́ и чудеса́ твори́тъ, а гнѣ́ва не оста́нетъ, все́ безъ успѣ́ха е́сть. Аще кто́ въ таковѣ́ злѣ́ умретъ, то го́рши жидо́въ и ерети́къ осу́дится: преслу́ша бо за́повѣдь Бо́жію. Гнѣвли́вый бо и зави́дливый го́рши ра́тника е́сть, подо́бенъ о́бразу зміи́ну, вражду́етъ бо, и не извѣству́етъ, ходя́ и воста́я и лега́я, змíинъ я́дъ въ се́рдцы свое́мъ кры́етъ, и не мо́жетъ проще́нія прія́ти, и не успѣ́етъ ника́ко же къ добродѣ́тели. Ни дѣ́вство бо, ни по́стъ, ни сле́зы, ни моли́твы, ни ми́лостыни, ни да́рове гнѣвли́ваго непрія́тны Го́сподеви. Аще, — рече́, — принесе́ши да́ръ тво́й ко олтарю́, а имѣ́еши зло́бу, ше́дъ пе́рвіе смири́ся /л. 18/ съ сопе́рникомъ свои́мъ, тогда́ прія́тенъ бу́детъ да́ръ тво́й. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́нѣ и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́мъ, ами́нь.
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Душа́мъ пра́веднымъ, и́хже при́сно па́мять пребыва́етъ,
Же́ртвы покая́нія приношу́ словеса́.
Въ сíй де́нь па́мять соверша́емъ всѣ́хъ въ поще́ніи просія́вшихъ святы́хъ, муже́й же и же́нъ: пома́лу бо предводи́тельными на́съ пра́здники, богоно́сніи отцы́ наста́вивше, и гото́вы предустро́ивше въ по́прище, и пи́щи и сы́тости отве́дше, и бу́дущаго суда́ стра́хомъ на́съ наказа́вше, сыроя́стною же седми́цею я́ко до́лжно предочи́стивше, прія́тно и два́ поще́нія положи́ша посредѣ́, да по ма́лу на́съ къ нему́ возбу́дятъ. Се́ и преподо́бно вся́ пожи́вшія, и и́нако, болѣ́зньми мно́гими и труды́, му́жи же вку́пѣ и жены́, посредѣ́ предпоста́виша, я́ко да па́мятію тѣ́хъ и боре́ніи си́льнѣйша на́съ сотворя́тъ къ по́прищу, иму́щихъ о́нѣхъ житіе́, о́бразъ нѣ́кій и пу́ть. И е́же отъ о́нѣхъ посо́біе и по́мощь пріе́млюще, къ духо́внымъ подвиго́мъ влече́мся, помышля́юще, я́ко и тíи того́жде на́мъ естества́ общи́шася. Якоже бо воево́ды во́инствомъ ополче́ннымъ и уже́ по чино́мъ стоя́щимъ, словесы́, и образы́, и дре́внихъ муже́й помина́ніи, изря́дно воева́вшихъ и хра́бровавшихъ своя́ во́и обощря́ютъ, и отсю́ду они́ укрѣпля́еми, побѣ́ды наде́ждею вседу́шно ополча́ются. Та́ко и ны́нѣ богоно́сніи отцы́ му́дрѣ содѣва́ютъ: му́жескій бо по́лъ и же́нскій, преподо́бнѣ пожи́вшими, къ духо́внымъ подвиго́мъ укрѣ́пльше, си́це къ по́стному предво́дятъ по́прищу, я́ко да къ первообра́зному, незло́бивому о́нѣхъ мы́ взира́юще житію́, многови́дныя и разли́чныя дѣ́лаемъ добродѣ́тели, я́коже кому́ждо си́ла е́сть. Предводи́тельнѣ у́бо любо́вь, и е́же со умо́мъ быва́емое оша́яніе безче́стныхъ дѣ́лъ и дѣя́ній. И по́стъ се́й, не снѣде́ній у́бо то́чію, но и язы́ка, и я́рости, и о́чію, и про́сто рещи́, вся́каго зла́ пра́здность и отчужде́ніе. Тоя́ ра́ди вины́ святíи отцы́ настоя́щую святы́хъ всѣ́хъ па́мять здѣ́ учини́ша, я́же посто́мъ, и ины́ми благи́ми дѣ́лы Бо́гу уго́ждшія приве́дше, поуща́юще на́съ о́бразомъ си́хъ къ добродѣ́телей по́прищу, и до́блественнѣ на стра́сти и на де́моны вооружи́тися, и нѣ́кій о́бразъ подлага́юще: я́ко а́ще и мы́ ра́вное и́мъ тща́ніе предложи́мъ, ничто́же претыка́ніе бу́детъ содѣ́яти, ели́ка и они́ содѣ́яша, и тѣ́хже сподо́битися че́стей, того́жде бо на́мъ и сíи общи́шася естества́. О сыроя́стнѣй же глаго́лютъ нѣ́цыи, царю́ Ираклíю сію́ вчини́ти, мясоя́стну су́щу пре́жде: на Хоздро́я бо и пе́рсы ше́сть лѣ́тъ воева́въ, обѣща́ся Бо́гу, а́ще на о́нѣхъ укрѣпи́тся, сію́ предложи́ти, и посредѣ́ поста́ и пи́щи уста́вити, е́же и сотвори́. Азъ же мню́, не́гли и сему́ ключи́вшуся, святы́ми отцы́ умы́шлену бы́ти и сію́ предочище́нія ра́ди нѣ́коего, я́ко да отъ мя́съ и многояде́нія, а́біе въ кра́йнее неснѣде́ніе ведо́ми не ту́жимъ. И и́нако, тѣле́снымъ обы́чаемъ вреди́мся, но ти́хо и пома́лу мастя́щихъ, и сладя́щихъ отстоя́ще, я́коже ко́ни некрѣпкоу́здніи отъя́тою снѣ́дію, и брозду́ поста́ воспріи́мемъ. Яко бо о души́ при́тчами сотвори́ша, та́кожде и о тѣлеси́ ухи́триша, я́же къ посту́ претыка́нія пома́лу отсѣка́юще.