Чтение на день: Апрель, 28 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Жи́зни тле́емыя Иа́сон коне́ц прия́т,

Но обре́те другу́ю, безконе́чнаго стяжа́ния:

Уме́ршу, лице́ Свое́ сла́вы показу́еши

Сосипа́тру, Сло́во Бо́жие:

В два́десять осмы́й си́и в зе́млю внидо́ша.

В сих у́бо Иа́сон, та́рсянин бя́ше, и́же и пе́рвый уловле́н быв к благоче́стию. Сосипа́тр же от Аха́ии бя́ше нарица́емь. Я́же ве́ру Христо́ву восприе́мша, и о́ба ку́пно ученика́ бы́ста Па́вла апо́стола. И́же Иа́сон своему́ гра́ду учи́тель поста́влен быв. Сосипа́тр же Икони́йския це́ркве корми́ла восприе́м. И своя́ це́ркви до́бре упасо́ста и умно́жиста, к вече́рней стране́ достиго́ста. И в Керкире́йстем о́строве бы́ста, це́рковь прекра́сно созда́ста Стефа́ну первомуче́нику, иде́же Бо́гу служа́ста, и мно́гих ко Христо́ве ве́ре привлеко́ста. Оклевета́на же бы́ста Керкили́ну царю́, и затворе́на бы́ста в темни́це, иде́же бя́ше седмь разбо́йник затворены́: и́мже имена́ сия́, Саторни́й, Иакихо́л, Фавстиа́н, Иануа́рий, Марса́лий, Евфраси́й и Мамми́й, и́хже и к Христо́ве ве́ре приведо́ста, и в ме́сто волк овца́ сих соде́ласта. И́мже по сих наложи́вше коно́б смолы́ и се́ры и во́ска, и развари́вше, вверго́ша му́ченики и́же от Христа́ и венцы́ восприя́ша. И стреги́й тех стра́ж, ве́рова и той во Христа́, и отсеко́ша ему́ ру́ку ле́вую, и о́бе но́зе. Та́же призва́в и́мя Христо́во, и отсеко́ша ему́ главу́. Святу́ю же Иа́сона и Сосипа́тра изве́дше из темни́цы, и преда́ста Карпиа́ну кня́зю на муче́ние. И́же сею́ воспроси́в, и связа́в, в темни́цу отсла́. Ви́девши же их та́ко свя́зана Керки́ра дщи царе́ва, и уве́де я́ко Христа́ ра́ди такова́я стра́ждут, и та христиа́ну себе́ испове́да, и кузнь ю́же ноша́ше сня́вши с себе́, раздаде́ ни́щым. Се же уве́дев оте́ц ея́, и зане́же не возмо́же преложи́ти ю́ от ве́ры, затвори́ ю́ в темни́це, и не́коему му́рину блуднику́ в растле́ние предаде́ ю́. О́ному же прибли́жившуся ко врато́м темни́цы, и се зверь не́кий похи́ти его́. Она́ же таково́е ощути́вши, о́ного от зве́ря изба́ви, и того́ Христо́ви вво́инивши христиани́на соде́ла. И́же и му́рину вельми́ возопи́вшу: «Вели́к Бог христиа́нский!». И а́бие мучи́телем вельми́ му́чен быв, от жития́ пре́йде. О́крест же темни́цы дрова́ во́ини обложи́вше, запали́ша е́же сгоре́ти му́ченице. Сему́ же бы́вшу, неопали́ма пребы́сть свята́я, и мно́гия к Христо́ве ве́ре привлече́. Сего́ ра́ди на дре́ве пове́шена бы́вши, и ды́мом тя́жким подкажена́, и стрела́ми состреля́ема толи́ко, доне́леже дух предаде́ Бо́гу. Посе́м же гоне́ние царь подви́г на ве́рующих во Христа́, и о́нем побе́гшым к прилежа́щым острово́м, сам на муче́ние о́нех поплове́. Да внегда́ бысть посреде́ пучи́ны, погрязе́ я́коже дре́вний фарао́н. Лю́дие же благода́рственыя пе́сни Бо́гу изба́вльшему их принесо́ша. Иа́сон же и Сосипа́тр из темни́цы испуще́на бы́ста, и уча́ста лю́ди невозбра́нно сло́ву Бо́жию. Елма́ же воста́ други́й царь, и уве́дев о святы́х, повеле́ принести́ кадь желе́зну, и вложи́ти смолу́ в ню и се́ру и воск, и вельми́ разжещи́ и воврещи́ та́мо святы́я. Сему́ же бы́вшу и святы́м неопа́льным сохра́ньшимся, мно́зи от неве́рных попале́ни бы́ша. Ини́и же во Христа́ ве́роваша, царь же ка́мень на свою́ вы́ю наве́рг, рыда́ше глаго́ля: «Бо́же Иа́сонов и Сосипа́тров, поми́луй мя». Тогда́ Иа́сон собра́ всех ве́ровавшых, и научи́в их сло́ву и́стинному. Прише́дшу же и царю́. И́же и того́ поучи́в, и крести́ во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и именова́в и́ Севастиа́на. Не по мно́зех же днех сын царе́в в неду́г впад и у́мре. Апо́стол же помоли́вся, воздви́же его́ от ме́ртвых. Мно́гая у́бо от тогда́ словеси́ па́мяти досто́йная соде́ловав чудеса́, и це́ркви ку́пно с царе́м созда́в прекра́сны: и вся́кая до́бре и свя́те соверши́в, и Христо́во ста́до возрасти́в, в ста́рости масти́те сконча́ житие́, и к Жела́емому взы́де.

В то́йже день поуче́ние свята́го Анаста́сия о ка́знех Бо́жиих и о ра́тех, и о гла́дех

Человеколю́бец и правди́вый Судия́ Бог, мно́гажды предае́т проти́вным нас не на па́губу, но на казнь. Я́коже и Ереми́ем ко Изра́илю рек: «Дерза́йте лю́дие Мои, не поги́бнет па́мять Изра́илева. Пре́дани бо бы́сте язы́ком не на па́губу, но поне́же у́бо разгне́васте Бо́га и предаде́ проти́вным. Раздражи́сте бо раздража́ющаго вас, и после́днюю му́ку восприи́мете». Нам же подоба́ет ве́дати, я́ко беззако́ний ра́ди на́ших предае́мся в ру́це враг на́ших, по пра́вому суду́ Бо́жию. Я́коже рече́ Иса́ия: «Кто даде́ на расхище́ние Изра́иля? Не Бог ли, Ему́же согреши́ша, ни восхоте́ша ходи́ти в путе́х Его́? И наведе́ наны́ гнев я́рости Своея́, и укрепи́ наны́ гнев и рать». Ничто́же бо без пра́вды прихо́дит на ны. Тя́жко бо есть нам согреша́ющим, но вся пра́вым судо́м Бо́жиим наво́дит на нас. Греси́ бо на́ши исхода́тайствуют нам зла́я. Самовла́стни бо есмы́ своему́ спасе́нию и па́губе, я́коже пи́шется: «Я́ко Бог искони́ челове́ку положи́ пред лице́м живо́т и смерть». Свиде́тель же сему́ Ада́м и Е́ва, и́же вра́жиею ле́стию восхи́щшася, и ра́вна Бо́гу бы́ти восхоте́ста, и Бо́жию за́поведь преступи́ста, от рая́ изгна́на бы́ста, и сме́рти насле́дницы бы́вша. Те́мже и ны́не ели́ко их согреша́ют и прогне́вают Бо́га, возненави́дени бу́дут беззако́ний свои́х ра́ди, и потребле́ни судо́м Бо́жиим пра́ведным, воздаю́щи кому́ждо по дело́м я́. Тем и узаконя́я рече́: «О́ко за о́ко, и зуб за зуб». И еще́: «А́ще сотвори́т челове́к, возда́стся ему́». И́мже бо кто согреши́т, тем и му́чен бу́дет, а́ще не пока́ется. А́щелиже обрати́тся и пока́ется до́бре, ду́шу свою́ упасе́т. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́́не и присно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.