Чтение на день: Август, 31 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Воспомина́ние положе́ния честна́го по́яса Пресвяты́я Богоро́дицы в пречестне́м Ея́ хра́ме, су́щем в Халкопра́тии, принесе́ном от епископи́и Зи́лы, при Иустиниа́не царе́, благослови́, владыко, прочести.
Иерей:
Еяже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Злато́е соверше́ние я́ко честне́й Деви́це

Всего́ го́да твой положи́х исполне́нию поя́с:

Е́же в ра́це положе́ние по́ясу Всечестны́я в три́десять пе́рвый.

Егда́ Пресла́вная Влады́чица на́ша Де́вая и Мари́я ко е́же от Нея́ Ро́ждьшемуся Го́споду хотя́ше отъити́, повеле́ е́же да́тися обои́м Ея́ ри́зам, двема́ жена́ма вдови́цама и ни́щема. По преставле́нии же Ея́ взе́мше оне́ о́бе жене́ ри́зе, храня́ще ку́юждо у себе́ с честию, предава́юще по ро́ду ины́м вдови́цам тай. И́же и еди́на взе́мши по́яс, име́яше в че́сти. Но промышле́нием Бо́жиим ри́за от Капернау́ма принесена́ бысть, Га́лвием и Канди́дом, в ца́рство Льва Вели́каго, и положена́ бысть во Влахе́рне. По́яс же от епископи́и Зи́лы, та́мо обре́тен, принесе́н бысть в ца́рство Иустиниа́ново, и положе́н в Халкопра́тии. Вдана́ бы́ша ку́пно я́ко боже́ствении да́рове, тве́рдая огражде́ния лежи́мому гра́ду Богоро́дичну.

В то́йже день воспомина́ние бы́вшему чудеси́, положе́ние честна́го по́яса Пресвяты́я Богоро́дицы на цари́цу Зо́ю супру́жницу Льва царя́

Вели́каго Феодо́сия сын Арка́дий, во дни ца́рствия своего́, честна́го по́яса Пресвяты́я Богоро́дицы от Иерусали́ма изне́с, и в Константи́нь град прине́с, положи́ его́ в мал ковче́г и че́стен. Его́же собра́ние нарече́. По Арка́дии же царе́ да́же и до Льва сы́на Васи́лия царя́, ле́том мимоше́дшим, четыре́м стом и десяти́м, Лев царь отве́рзе ковче́г святы́й, Зо́и ра́ди супру́жницы своея́. Зане́же бя́ше ви́дела виде́ние, е́же получи́ти ей цельбу́ и свобо́ду от стр́аждущаго ея́ неду́га, ду́ха нечи́стаго. И́же и показа́вся боже́ственный по́яс я́ко и новотка́н светя́щься. И печа́ть я́ко и спря́жу зла́ту име́я, и коне́чник повсю́ду сия́ющь. Его́же изъе́м царь и целова́в даде́ его́ тогда́ су́щему патриа́рху. Его́же патриа́рх свои́ма рука́ма верху́ цари́цы просте́р, и а́бие свободи́ся от неду́га нечи́стаго ду́ха. Прогна́ну же отту́ду нечи́стому дух, вси просла́виша Спа́са и Бо́га, и Всечестну́ю Его́ Ма́терь. Пе́сни благода́рственыя возда́вше, положи́вше святы́й по́яс во святе́м ковче́зе, иде́же пе́рвее бя́ше во славу Бо́гу.

В то́йже день сло́во о ми́лостивом Созо́моне, я́ко дая́й ни́щему ми́лостыню, Бо́гу взае́м дае́т, и стори́цею прии́мет.

Бе не́кто челове́к во Иерусали́ме Созо́мон и́менем: И́же идя́ше сквозе́ град, и усре́те ни́ща скорбяща, и совлеќ с него́ одея́ние его́, и даде́ ему́ свое́, и ид́е в путь свой. Бе же в день жа́твы, и преклони́лся уже́ день к ве́черу, и ма́ло усну́в, быв в восто́рзе, и обре́теся в не́коем дому́ чу́дне, в не́мже бя́ше свет пречи́ст, и сады́ вся́цы, и разли́чны, овощи́ иму́ща благово́нны, и ве́тви до земли́ преклоня́ющыяся: И пти́цы многообра́зни поя́ху в версе́х тех прекра́сныя пе́сни, и молча́ния не иму́ще, я́ко слы́шану бы́ти гла́су их от земли́ и до небесе́. Садо́вие же колеба́хуся в сла́ве вели́це. Се же ему́ ви́дящу, прии́де к нему́ ка́женик не́кто, и глаго́ла ему́: Иди́ во след мене́. И приидо́ста к столпу́ зла́том покрове́ну, и сква́жнею узре и́ны две́ри, и пала́ты зело́ пресла́вны, и многоце́нными би́серы утворены́. И зря́щу Созо́мону та́мо, и се изыдо́ша му́жи крилати от пала́т тех, светя́щеся я́ко со́лнце, нося́ще ковче́ги четыре. Егда́ же чу́дныя тыя двери минова́ху а́нгели, и разуме́ Созо́мон я́ко к нему́ иду́ще бяху, и проти́ву ему́ ста́вше поста́виша ларцы́ ты́я, и жда́ху некоего вельмо́жи приити́ к ним. И ви́де Созо́мон, и се муж красе́н изы́де от пала́т тех, и прии́де ко а́нгелом держа́щым ларцы́ ты́я, и рече́ им: «Покажи́те челове́ку сему́, что ся ему́ храни́т сви́та, поне́же поми́лова ни́щаго». И откры́ша еди́н от златы́х ларцо́в, и нача́ша излага́ти срачи́цы, и сви́ты ца́рския, и простира́ху я́ глаго́люще: «Господи́не Созо́моне, уго́дно ли ти суть пред очи́ма твоима сия́?». Он же рече́: «Недосто́ин есмь и на стень их воззре́ти». И показа́ша ему́ пе́стрыя и златы́я, и иныя многоце́нныя, разли́чными ле́потами, и бысть их я́ко до ты́сящи число́м. И глаго́лаше ему́: «Дая́й ни́щему, стори́цею прии́мет, и живо́т ве́чный насле́дует». Глаго́ла ему́ повелева́яй а́нгелом: «Тебе́ глаго́лю Созо́моне, сели́ко ти угото́вах благи́х за еди́ну сви́ту, е́юже Мя оде́л еси́ на́га су́ща ви́дев: Иди́ у́бо и твори́ та́коже, и возда́стся ти стори́цею». И отвеща́ Созо́мон стра́хом и ра́достию одержи́мь: «Го́споди мой, тако ли есть и́же творя́т ми́лостыню ни́щым». И рече́: «Ей, всяк бо у́бо творя́й ми́лостыню, стори́цею прии́мет, и жизнь ве́чную насле́дит. Се же ти глаго́лю: Не раска́йся о ми́лостыни, ни поноси́ ни́щему, яко дав ему́ что, еда́ бо во мзды ме́сто сугу́бу тщету́ прии́меши». И се сл́ышав Созо́мон, воспря́нув от сна, и дивля́шеся в себе виде́нию бы́вшему стра́шному. И воста́в от ло́жа, рече́: «А́ще та́ко ми глаго́ла Госпо́дь мой, то и дру́гу сви́ту дам ни́щему». И в другу́ю нощь то́йже сон ви́де. И у́тре воста́в раздая́ име́ние свое ни́щым, и отве́ржеся ми́ра, и бысть чернори́зец чу́ден.

В то́йже день сло́во от Лимони́са о разбо́йнице Кириа́це изба́вльшем от разбо́йник изби́тия жен и дете́й, и того́ ра́ди изба́ви его́ Бог от сме́рти

Пове́даше не́кто христолю́бец о Кириа́це разбо́йнице: я́ко разбо́й творя́ше в страна́х Еммау́са, иде́же есть град Никопо́ль: и тако́в бе лют зело́, я́ко и Во́лком зва́ху его́. Име́яше же с собо́ю и други́я разбо́йники, я́ко не то́кмо христиа́ны, но и жиды́ и самаря́ны. Еди́ною же ше́дшым лю́дем от Никопо́ля из домо́в свои́х, во святы́х град Иеросали́м в вели́кую Неде́лю, на просвеще́ние чад свои́х, и яже просвети́вше обраща́хуся на се́ла своя́, да творя́т святы́й Воскресе́ния день. И усрето́ша их разбо́йницы, не су́щу ту старе́йшине разбо́йником: Му́жи же бежа́ша, жены́ же е́мше, новопросвеще́нныя младе́нцы поверго́ша на земли́. Жи́дове же и самаря́не бы́ша с ними. И я́ко му́жие бежа́ша, и сре́те я́ разбо́йником старе́йшина, и вопроси́ я́: «Что бе́гаете?». Они́ же пове́даша ему́ прилучи́вшееся: и пое́м их Кириа́к старе́йшина разбо́йником, и приведе́ к дружи́не свое́й, и обре́те де́ти пове́ржены на земли́, и уве́дев я́коже сотвори́ша они́, и а́бие усе́кну сотво́ршаго скве́рну. И повеле́ муже́м взя́ти де́ти, и не отлучи́тися от жен свои́х, прикоснове́ния ра́ди скве́рнаго. Проводи́в же их и до села́ своего́. Ма́ло же поме́длив, ят бысть и сам старе́йшина разбо́йником, и пребы́в в темни́це де́сять лет, и никто́же от князь уби́ его́. Последи́ же испуще́н бысть из темни́цы, и ска́зоваше сам о себе́ на по́льзу слы́шащым: я́ко дете́й о́нех ра́ди я́же изба́вих, го́рькия сме́рти избежа́х: Ви́дех бо я́ мно́гащи глаго́люща ми: «Не бо́йся уже́, мы за тя отвеща́ем». Бесе́довах же рече́, аз с ним а́вва Иоа́нн поп о́бщаго жития́, и сия́ нам пове́даше, сла́вя Бо́га о всех быва́ющих от Него́ пресла́вных, я́ко не забве́нны суть доброде́тели вся́каго челове́ка пред Бо́гом. И́хже ра́ди изба́влен бысть от уз и темни́цы и от го́рькия сме́рти и сий разбо́йник, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем. Ему́же сла́ва, честь и держа́ва, со Отце́м, и со Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.