По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Иусти́на быстросло́вие потреби́ от жития́,
Я́коже обычай к пе́рвым твори́т вда́нным:
В пе́рвый ию́ния за́вистию побие́н бысть Иусти́н.
Иусти́н Христо́в му́ченик до́блий, бе от Но́ваго гра́да Cи́рскаго. Филосо́ф прему́др зело́, и мужь ра́зума име́я мног. Любя́ же Христа́ и ненави́дящих Его́ отвраща́яся и боже́ственною ре́вностию по вся дни разгара́шеся. И того́ ра́ди шед в Рим во ца́рство Антони́на, написа́ сви́ток на и́дольскую лесть, побара́я по христиа́нстей ве́ре [и] дасть его́ царе́ви. И почуди́вся царь прему́дрости его́ и хи́трости. Не то́чию не уби́ его́, но и похвали́ его́ пре́до все́ми, поне́же идолослужи́телем посрамля́ше ли́ца, и служе́ние и́дольское ле́стно явля́ше: христиа́нское же изве́стно держа́ти и утвержда́ти написании и слове́сными показа́нии. И зави́дев ему́ Кри́ксент филосо́ф, и за́висти ра́ди убие́н бысть от него́.
В то́йже день страсть святы́х му́ченик Иусти́на, Харито́на, Хари́та, Иу́ста, Евелпи́ста, Иера́кса, Пео́на и Валериа́на
Стихи́:
Я́ко и в честь Иу́сту яви́ся мечь,
И глава́ Иусти́ну преклони́ся.
Боже́ственый Харито́н и Хари́та де́вственицы,
Посе́чени бы́вше, раздели́ша боже́ственыя да́ры.
Благосмотрели́в Евелпи́ст бя́ше по и́стине,
Я́коже жре́бий принесе́ Бо́гу се́ченую главу́.
Ору́жие к страждба́м бя́ше Иера́кс,
Посе́чен же лев бысть душе́внаго спасе́ния.
Пео́н, бия́й злочести́вую веру словесы́,
Руко́ю меча́ о́страго по ши́и бие́н быв.
Удруче́ния же и ты удесы́ ссе́чеными,
Хотя́ лу́чшее Валериа́не главо́ю.
Ти святи́и живя́ху в Ри́ме уча́ще о и́мени Иису́с Христо́ве. И я́ти бы́вше от епа́рха гра́дскаго. И затворе́ни бы́ша в темни́цы. И по мно́зех днех из темни́цы изведе́ни бы́ша. Предста́ша епа́рху. И вопроси́ епа́рх Иусти́на. И по мно́гих и ине́х воспроси́ глаго́ла рцы ми Иусти́не а́ще убье́н быв и усе́чен вся извести́л ли еси́ я́ко хо́щеши взы́ти на не́бо. И рече́ ему́ Иусти́н. Ей наде́юся насле́дити небе́сное Ца́рствие. А́ще прете́рплю успе́шно сия́ му́ки. И епа́рх рече́ се ли помышля́еши я́ко взи́деши на небеса́ и при́меши возда́ние не́ких благ. И рече́ Иусти́н не помышля́ю сего́ про́сто но опа́сно извести́х. Тогда́ епа́рховым повеле́нием со Харито́ном и со ине́ми главу́ его́ усекну́ша.
В то́йже день святы́й му́ченик Не́рон мече́м сконча́ся
Стихи́:
Ба́грую нам пучи́ну писа́ние глаго́лет
И зе́млю обагри́в посе́чен Не́рон.
В то́йже день Пир епи́скоп де́вственик ми́ром сконча́ся
Стихи́:
Поста́ви Пир столп че́сти ве́лий,
Сы́на Бо́жия ви́дит, персть положи́в и́долу
В то́йже день святу́ю му́ченика Ермо́лы и Стратонни́ка
Та свята́я бы́ста при Лики́ньи цари́. Святы́ Ермо́л дия́кон бе Христо́вы це́ркви. Живы́ же Лики́ньи на реце́ суна́дстей. И слы́шав о свято́м Ермо́ле ят его́ и желе́зными па́лицами му́чив и́. И в темни́ць затвори́ и́. Запрети́в Стратонни́ку во́ину тве́рдо стрещи́ и́. Прише́дшу а́нгелу и утеша́ющу свята́го Ермо́лу. Зря́ше же Стратонни́к сих око́нцем и ве́ровав в собе́ Христо́ви. И бысть друг Ермо́лу. Изведе́нь же бысть из темни́цы Ермо́ла. И бе ну́дим пожре́ти и́долом. И не покори́вся бьен бысть же́злием, посе́м нокты́ о́рли растерза́ша ему́ чре́во и се́рдьце. Зря же нань Стратонни́к пла́кашеся. И уве́дан же бысть я́ко крестья́н есть Стратонни́к и о́ба вве́ржена бы́ста в ре́ку суна́дскую и та́ко сконьча́шася.
В то́йже день преподо́бнаго отца́ на́шего Евпа́тия епи́скопа и мно́го страда́лца Ера́зма. И преподо́бнаго отца́ на́шего и великочудотво́рца Атта́ла. И страсть святы́х му́ченик тмы пострада́вших во Антиохи́и во ца́рство нечести́ваго Деки́я.
В то́йже день сло́во Иереми́я проро́ка о богоуго́днем пути́ и́мже ходя́щеи вси спасу́тся.
Си́це глаго́леть Госпо́дь се дах пред очи́ма ва́шима путь жи́зни и путь поги́бели. И во́нже восхо́щете пойди́те. Позна́йте се́ти [дия́воли] и дале́че их ходи́те. Вся́коя вдовы́ и сироты́ не озло́бите. А́щели непра́вдою озло́бите я, и воздыха́юще вопию́т ко Мне, внима́нием услы́шу вопль их. И разгне́ваюся я́ростию на вы. И погублю́ вы мече́м. И бу́дут жены́ ва́ша вдо́вы и ча́да ва́ша сироты́. Но бу́дите сирота́м а́ки отцы́ и вдови́цам а́ки му́жи да те́ми вни́дете в путь жи́зни ве́чныя.
В то́йже день сло́во Иоа́нна Златоу́стаго, ка́ко подоба́ет иере́я чти́ти:
Слы́шите Па́вла апо́стола глаго́люща: «Бра́тие, покоря́йтетеся старе́йшинам ва́шим, ти́и бо бдят о душа́х ва́ших, я́ко сло́во возда́ти им [в день Су́дный о вас]». И сего́ ра́ди изли́ше чти́те их. [О́ бра́тие, от злых дел очища́йтеся!]
Ты бо от свои́х грех пече́шися, а́ще устро́иши житие́ свое́ до́бре, о ино́м же не ради́ши. А иере́й а́ще устро́ит свою́ жизнь, а о тебе́ не ради́т и не до́бре упра́вит, то со злы́ми осу́дится. А́щели зако́н има́ть непра́в, то не послу́шай его́. А́щели пра́во есть учи́т, не жития́ его́ смотри́, но слове́с его́ слу́шай. И не глаго́ли: «Ка́ко мне глаго́лет, а сам того́ не твори́т?». Не то ему́ есть де́ло не лени́тся, но глаго́лати ко всем: а не глаго́лавшу, Христо́в ему́ суд прия́ти. Да а́ще не послу́шаеши того́, осу́дишися. Глаго́лет Госпо́дь: Слу́шаяй вас, и Мене́ слу́шает. А отмета́яйся вас, Мене́ отмета́ется. А и́же вас ху́лит, то Мене́ ху́лит. Ни, бра́тие, не подоба́ет овца́м па́стыря ху́лити: сей бо иере́й по вся дни за тя и за твою́ бра́тию и за вся слу́жбу прино́сит, зау́тра и ве́чер Бо́га мо́лит, в це́ркви и вне це́ркве, кресты́ нося́, и ту за тя моли́тва есть. Да та вся помы́сливше, вся́чески до́бре снабди́м его́ я́ко отца́. А́ще ли еще́ глаго́леши: «Скве́рнен есть и зол», то что есть тебе́? А́ще и до́брый за тя Бо́га мо́лит, то что успе́ет, а́ще ты еси́ неве́рен? А́ще ли и скве́рнен, то тебе́ скве́рна его́ не вреди́т, а́ще ты ве́рен: зане́же вся благода́ть от Бо́га есть. Иере́й бо то́чию уста́ своя́ отверза́ет, а все Бог твори́т. Ему́же сла́ва, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
В то́йже день сло́во свята́го Венеди́кта о проси́вшем у него́ ма́сла древя́наго
При сем блаже́нем отцы́ Венеди́кте еди́ною у́бо по обы́чному житию́ не иму́щим им ма́сла ра́зьвий сткля́ницы еди́ной. При́де к нему́ еди́н. Моля́ся и прося́ ма́сла древя́наго. Ди́вный же сей мужь на уме́ си положи́в. Подая́ти же и растача́ти на земли́ и да на небеси́ у́зрять я о́ное ма́лое ма́сло повеле́ прося́щему да́ти. Слуга́ же его́ обеща́ся вда́ти и не вда проси́вшему. По трех же днех возва́ преподо́бны слугу́ своего́ и рече́ ему́, ма́лое о́ное ма́сло дал ли еси́ проси́вшему. Отвеща́ слуга́ ни, не дах бра́тия ра́ди, не иму́щим им никоея́ же уте́хи. Тогда́ святы́ прогне́вався, повеле́ стекля́нны суд с ма́слом изоврещи́ око́нцем с горы́. Я́ко про́клято ослуша́ния ра́ди. И́же повеле́ние сотво́рше верго́ша стекля́ницу с ма́слом с горы́. Дале́че па́дши же до́ле стекля́ница на ка́мени не разби́ся и ма́сло не пролья́ся. Е́же уве́дав святы́й и повеле́ проси́вьшему да́ти. Ви́дев же Бог превели́кую его́ ми́лость и из стра́ха на за́поведех Его́ ка́ко па́че себя́ прося́щим попече́ся. Госпо́дь же ка́ди все в той час напо́лни ма́сла, я́коже и на зе́млю иска́пати. Тогда́ позва́ ослу́шавшагося прости́ и́ и поучи́ глаго́ля, ча́до истяжи́ ве́ру несумне́нну, досто́йну мни́шеския за́поведи. Се бо ви́дял еси́ ча́до благода́ть Бо́жию. И отсе́ле не бу́ди неве́рен но ве́рен о Христе́ Иису́се.
В то́йже день па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Диони́сия игу́мена Глуши́цкаго но́ваго чудотво́рца