Чтение на день: Июнь, 4 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
От земли́ пре́йде Митрофа́не всеблаже́нный,
Та́мо преве́л еси́, и́мже быв оте́ц ве́лий:
Митрофа́на от земли́ поя́ша ме́ртва в четве́ртый.
Сей бя́ше в ле́та вели́каго Константи́на и пе́рваго царя́ христиа́нскаго, сын быв Доме́тиев. Доме́тий же бя́ше брат Про́ва царя, и́же роди́ два сы́на, Про́ва и Митрофа́на. Той мы́слию целому́дреною и́дольскаго служе́ния отве́ржеся, разсмотри́в бо я́ко преле́стно есть и ло́жно, и прии́де к ве́ре Христо́ве. И прише́д в Византи́ю, и пребы́сть у архиепи́скопа Византи́йскаго, му́жа до́блествена и богому́дрена, и́же того́ приведе́ в церко́вный при́чет. По сконча́нии же еп́ископа поста́влен быв Доме́тий первоседе́льник: и того́ восприя́т сын его́ Пров, и́же содержа́в це́рковь три ле́та, и отъи́де ко Го́споду. И а́бие Митрофа́н брат Про́вов, а Доме́тиев сын, на архиере́йский возведе́н бысть престо́л. Его́же обре́т вели́кий Константи́н в Византи́и епи́скопа, и добродетели его и нра́ву пра́вому поразуме́в подиви́ся, и нема́ла о нем бесе́довав приведе́ в Рим. Византи́ю же поставле́ния ра́ди гра́да, боголюбе́зна к подо́бию иму́ща разсмотри́в царь, и плода́ неоскуде́ние. К тому́ же мо́рем и сухото́ю подо́бна, и ку́пно приседя́ща обои́х вселе́ниих сече́нием, Евро́пии же и Аси́и. Возлюби́в же селе́ние то, любоче́стне сложи́в о том, е́же ни о какове́й поги́бели бы́ти, воздви́гнути зда́нием град. О вся́ких челове́цех сбыва́ющь и соодолева́ющь во окроче́нии свое́м, в не́мже держа́ву и ца́рство учини́. Того́же Митрофа́на от стараго Ри́ма ту преведе́. Ники́йскому же пе́рвому собо́ру соше́дшуся, блаже́нный же Митрофа́н ста́ростию, и неду́гом изнемо́г. Ибо бя́ше уже́ во вре́мени погорби́вся, есте́ственей си́ле отпа́дши. Пе́рваго же во свяще́нницех Алекса́ндра му́жа че́стна посла́ в ме́сто себе́, его́же и насто́льника именова́. Прише́дшу же царе́ви с богоно́сными и честны́ми отцы́, и собо́ру разше́дшуся, открове́нием Бо́жиим Алекс́андра, и и́же с ним Павла наро́чита су́ща и Бо́гу угожда́юща, нарекова́ по себе́ на престо́л святи́тельства. Преста́влься же в поко́й блаже́нный к Бо́гу пре́йде. Соверша́ется же собо́р его́ во святе́й Вели́цей це́ркви, и в честне́м его́ хра́ме, су́щем близ свята́го му́ченика Ака́кия во Ептаска́лех, иде́же лежи́т свято́е и честно́е те́ло его́.
В то́йже день сло́во свята́го отца́ на́шего Моисе́я о роте́х и о клевета́х
Проро́к глаго́лет: я́ко того́ ра́ди заключи́ся не́бо не попусти́ти на зе́млю дождя́, я́ко да не клену́тся челове́цы Бо́гом и святы́ми Его́, и друг дру́га да не го́нит до кля́твы. И́бо святу́ю Це́рковь неве́сту Христо́ву рото́ю скверня́т, приводя́ще Сы́на, закала́ют пред Ма́терию, и слу́хи же тоя́ Ма́тере ро́ждшия. И по ду́ху бра́та своего́ святы́м креще́нием, пию́т кровь заколе́ннаго Сы́на Ма́тере тоя́. Того́ ра́ди вся небе́сныя си́лы со стра́хом трепе́щут, зане́же Госпо́дь Бог не вели́т челове́ка догна́ти до кля́твы и роты́. Пои́стинне бо Спас наш Иису́с Христо́с рече́: «Челове́цы си́и рото́ю Мя чтут и зна́ют». Сего́ ра́ди с небесе́ сходя́щь серп о́гнен, Заха́рия проро́к ви́де иду́щь на зе́млю в долготу́ два́десять лако́ть, а в ширину́ де́сять лако́ть. И о сем моля́шеся Бо́гу, да прояви́т ему́. И прии́де к нему́ глас, глаго́ля: «Сей есть серп, гнев Бо́жий сходя́ на тех, и́же на́ криве клену́тся и ротя́тся, да пожже́т я́, и душа́ их огню́ негаси́мому преда́ст». Бо́гу на́шему сла́ва всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.