Чтение на день: Июнь, 3 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Лукиллиа́н пригвозди́ся до́лу на кресте́,
Се я́ко Христо́с ти́тлу принося́ вы́шше:
В тре́тий на кресте́ Лукиллиа́на усмерти́ша:
Недосто́йная к бу́дущим, я́ко и Па́вел сла́ве,
Ны́не стра́сти страда́вши посе́чена бысть Па́вла:
О́трок су́щих и́хже число́м по два́щи и два,
Христа́ Отца́ положи́ сынови мечь.
Сей святы́й му́ченик Лукиллиа́н, бя́ше во времена́ Аврилиа́на царя́, пе́рвее иере́й ему́ сый и́дольский, стар взо́ром, и бел власы́: жили́ще име́я недале́че Никомиди́йскаго града. Преложи́ся же ко Христо́ве ве́ре, и приведе́н быв к Лива́нию коми́ту: и не повину́ся отврещи́ся Христа́, и и́дольстей приобщи́тися слу́жбе, сокруши́ша его́ че́люсти: и же́злием бие́н, и стремгла́в пове́шен. Та́же в темни́цу вве́ржен, иже и обре́т та́мо че́тверо дете́й: [Кла́вдия, Ипа́тия, Па́вла и Диони́сия], вве́ржены Христо́вы ра́ди ве́ры: и́же и с ни́ми я́влься коми́ту. И еди́наче пребыва́юще во Христо́ве ве́ре в пещь о́гненную вве́ржен быв с детьми́. И свы́ше излия́вшуся дождю́, и пла́мень погаси́вшу, изыдо́ша невреди́ми. И́же и ку́пно осужде́ние с детьми́ прия́т, заведе́н бысть в Византи́ю, та́ко коми́ту повеле́вшу. И де́ти у́бо мече́м посе́чени бы́ша: святы́й же Лукиллиа́н на кресте́ пове́шен, и по всему́ те́лу гвоздьм́и пригвожде́н, Бо́гу дух предаде́.
Святе́й же деви́це Па́вле прише́дшей, и по пути́ ра́нам его́ прилежа́щей. И внегда́ сконча́тися им, телеса́ их собра́вши: [бя́ше бо от роди́телей ве́рных]. И таково́е дело творя́щи, во темни́цах ходя́щи, и за Христа́ стра́ждущих устрабля́ше и пита́ше, и та я́та бы́вши, и приведена́ к коми́ту. И не поко́ршися пожре́ти идолом, пе́рвие обнажена́ бы́вши, и дубцы́ бие́на, таже же́злием. И от мно́гих ран телеси́ ея́ разслабе́вшу. Я́же и настоя́нием а́нгеловым оздраве́вши, дерзнове́нна к муче́нию показа́ся. И па́ки к коми́ту приведена́, и бие́на бысть по усто́м, зане́же его́ укори́. Та́же в темни́цу вве́ржена, и па́ки на испыта́ние изведен́а. И в пещь вве́ржена, изы́де без вре́да. Прие́мши же ме́чное осужде́ние, и в Византи́ю дости́гши по повеле́нию коми́тову: и бы́вши на ме́сте, иде́же святы́й Лукиллиан сконча́ся, та́мо и та восприя́т вене́ц муче́ния. Соверша́ется же собо́р их, во святе́м их муче́нии, су́щем близ це́ркве арха́нгела Михаи́ла во Окси́и.
В то́йже день поуче́ние к жена́м, да бу́дут молчали́вы
Послу́шайте жены́ за́поведи Бо́жия, и научи́теся молча́ти, да спасе́те ду́ши своя́. Внача́ле бо Бог рече́ к Е́ве: «От му́жа взята́ еси́ и той тобо́ю да облада́ет, ему́же ты повини́ся в молча́нии». Жена́ бо своего́ му́жа че́стна творя́щи, мудра́ и похва́льна пре́до все́ми показу́ется, и от Бо́га почтена́ и благослове́на есть. Жены́ муже́м свои́м да не супроти́вятся. Я́ко бо Христо́с глава́ есть Це́ркви, та́ко и мужь глава́ есть жене́. Я́коже Це́ркви повину́ется Христу́, та́ко и жены́ свои́м муже́м во всем. Жены́ же во це́ркви да молча́т, гну́сно бо есть жене́ в це́ркви бесе́довати. А́щели что хотя́т вопраша́ти, то в до́мех мужь свои́х да вопроша́ют. Жена́ добра́ и молчали́ва, вене́ц есть му́жу своему́ есть. Обреты́й жену́ добру́, изно́сит из до́му своего́ блага́я. Прему́дрыя бо жены́ возгради́ша до́мы, а безу́мныя раскопа́ша язы́ком свои́м. Жены́ добры́ блажи́мь есть мужь, жена́ добра́ весели́т му́жа своего́, и ле́та его́ испо́лнит в безпеча́лии. Честь бла́га от Го́спода - жена́ молчали́ва. Жена́ же язы́чна, мужеви за грехи́ дае́тся. Лю́те же тому́ му́жу, и́же зрит на лице́ жене́ и слу́шает язы́ка ее́, а не пыта́ет дел ея́, и от тех познава́ет ю́. Лу́чши есть боле́ти тряса́вицею, не́жели жено́ю облада́нну бы́ти. Тря́сца бо тря́сши пу́стит, а зла́я жена́ и до сме́рти му́жа своего́ суши́т. Слы́шите же Па́вла глаго́люща: «Жене́ учи́ти не велю, ни владе́ти му́жем, но повинова́тися во всем Бо́гови».