Чтение на день: Март, 3 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Па́мять святы́х му́ченик Евтро́пия, Клеони́ка и Васили́ска благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Ихже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Христо́с ва́шим нра́вом, Благи́й нра́ве*,

Обре́те Христа́ и ме́чную кончи́ну:

И Клеони́к благосло́вную побе́ду и́мать,

На Кресте́ пове́шен я́коже Христо́с мой:

Дре́вле темни́цу те́ло, и пре́жде темни́цы име́я,

От темни́ц изба́вися обои́х Васили́ск:

На дре́ве Евтро́пие кре́стне в тре́тий стра́ждет.

*Евтропий - Благонравный

Си́и бя́ху во времена́ Максимиа́на, с во́ини су́ще сро́дницы свята́го Фео́дора Ти́рона, от Каппадоки́йския страны́. И оклевета́ни бы́ша Асклипиодо́ту игем́ону, бие́ни бы́ша без ми́лости. Святы́й же Евтро́пий по усте́х ра́ны прие́м, зане́ иге́мона опсова́. И́же и ов́и бие́ми отреши́вшеся приложе́ния ра́ди мук. Святи́и же му́ченицы, я́вльшуся им Го́споду и сла́вному му́ченику Фео́дору, бы́ша здра́ви. И ра́ди пресла́вно творе́нию таково́му мно́зи ве́роваша во Христа́, и́же и прия́ша ме́чную кончи́ну. Претво́рься иге́мон и ласка́нием обходя́ свята́го Клеони́ка, хотя того преложи́ти от христиа́нския ве́ры. И да́ры тому́ обещева́яся пода́ти. Ника́коже па́че свято́му ослабе́вшу, и ораздражи́вся и посмея́ся неи́стовству иге́мону, и поруга́ся и́дольстей не́мощи, тем же́ртву о́нем творя́щим, молитвою низложи́ ка́пище Артеми́дино. Растопи́ша у́бо смолу́ и се́ру в три котлы́ и возлия́ша на них, они́ же це́ли сохране́ни бы́ша; слуги́ же возлива́юще на них смолу́ и се́ру, попале́ни бы́ша. Та́же распя́ша Клеони́ка и Евтро́пия, и та́ко вре́меннаго сего́ жития́ лиши́шася, и к ве́чному преидо́ша. Святы́й же Васили́ск в темни́цу вве́ржен, по вре́мени и той сконча́ся.

В то́йже день сло́во о Фео́доре наи́мнице от Лимони́са

Пове́даше нам Иоа́нн пасту́х, я́ко приидо́хом к Нико́ле отше́льнику и обрето́хом и́ в пеще́ре седя́ща. И бя́ше беле́ц не́кий прише́л к нему́, и глаго́лющим нам о спасе́нии души́, рече́ оте́ц Нико́ла бельцу́: «Рцы нам ты ко́е сло́во, по́льзы ра́ди». Отвеща́ беле́ц: «Что и́мам рещи́, ли ку́ю по́льзу сотвори́ти, челове́к беле́ц сый? А бых могл себе́ ку́ю сотвори́ти». Глаго́ла ему́ ста́рец: «Все ели́ко ти велю́ сло́во рцы». Тогда́ рече́ беле́ц: «И́мам два́десять и два ле́та, стражда́ де́ло госпо́дий свои́х без поко́я, я́ко кроме́ суббо́ты и неде́ли не ви́де мене́ со́лнце седя́ща. Бех наи́мник у бога́та му́жа на селе́. Оби́длив же и лихои́мец. Сотвори́х у него́ пятьна́десять лет, де́лая день и нощь. И не рачи́ ми да́ти наи́ма моего́ ни во еди́но ле́то, но оскорбля́ше мя нема́ло. Аз же рех в себе́: Фео́доре, а́ще стерпи́ши у сего́ му́жа, в наи́ма ме́сто е́же бы ти дал, даст Бог Ца́рство небе́сное приобрести́. Сохрани́х и те́ло мое́ чи́сто от жены́ и до ны́нешняго дни». Си слы́шавше мы по́льзу прия́хом вельми́.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.