Чтение на день: Март, 18 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Па́мять и́же во святы́х отца́ на́шего Кири́лла архиепи́скопа Иерусали́мскаго благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Егоже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Ви́дети приобре́тель от тала́нта принося́

В ра́дость, Кири́лле, Го́спода своего́:

В осемьна́десятый сме́ртная нощь прия́т Кири́лла.

Сей бя́ше сын роди́телю благочести́ву, и пра́вую ве́ру держа́щу. В подо́бных же наказа́ниих учи́мь бя́ше, в ца́рство Константи́ново. И поне́же Иерусали́мский епи́скоп, к нестаре́ющему животу́ пре́йде, блаже́нный сей Кири́лл по пра́вилом Иерусали́мстей це́ркви епи́скопскому да́ру сподо́бися, и апо́стольским повеле́нием жела́тельно спосо́бствуя. Ака́кию же и́же Кесари́и Палести́нския престо́л иму́щу, ему́же в Сардики́и от соше́дшагося собо́ра обличе́ну бы́вшу о сем, яко не име́ти Отцу́ Сы́на глаго́лющу. И е́же наведе́наго на нем низложе́нию суда́ небре́г, но еще́ престо́л мучи́тельски держа́, зане́же зна́емь царю́ бя́ше: и от него́ имы́й о́бласть, блаже́ннаго Кири́лла сведе́ с престо́ла и от Иерусали́ма того́ изгна́. Кири́ллу же в Тарс иду́щу, еже тамо с дивным Силва́ном пребыва́ти. И уже́ в Селевки́и собрану бывшу собо́ру. Сего́ ра́ди Ака́кий удали́вся, и к Константи́ню граду шед, и нава́ди ре́чи к царю́ на Кири́лла. Царь же на изгна́ние его́ осуди́. Конста́нтию же от живо́т исче́зшу, Иулиа́н ца́рство восприе́м, во благосбы́тие всех влеки́й, и́же Конста́нтием от це́ркве изгна́ным епи́скопом, и на свой кому́ждо церко́вный престо́л взы́ти повеле́. Со все́ми у́бо и сей свой престо́л восприя́т. До́бре же и богоуго́дне вруче́ную ему́ о Христе́ па́ству упасы́й, и приводи́мых к нему́ и во́лею приходя́щих огласи́в, и крести́в. Воспомянове́ние це́ркви оста́вив, осмьна́десять слов на иуде́й списа́. И мал год пожи́в по возвраще́нии, почи́ о Го́споде. Бя́ше же по теле́сному воображе́нию, виде́нием смире́н, блед, убели́знен, леп лице́м, бро́ви пра́вы и черны́, брада́ о че́люстех бе́ла су́густа, и разсоха́та. И обы́чаем приве́тен.

В то́йже день сло́во свята́го Иоа́нна Златоу́стаго о самовла́стии

Ко́ея де́ля вины́ бы́хом самовла́стни, слы́шите: И́мже то Влады́це Христу́ лю́бо есть, да бы́хом Его́ изволе́нием на́шим люби́ли, и во́лю Его́ твори́ли, а не ну́ждею. И ты бо не тогда́ раба́ тебе́ прия́тна твори́ши, егда́ его́ связа́в во око́вех держи́ши, но егда́ он свое́ю во́лею прия́ет, и лю́бит тя. И сам бы не хоте́л ты, да раба́ связа́в держи́ши, но сам он зло себе́ твори́т безу́мием свои́м. То кольми́ па́че Бог не хо́щет на́шея зло́бы, и не престае́т уча́ нас святы́ми кни́гами и проро́ки. Поне́же и Сам Единоро́дный Сын Бо́жий воплоти́ся, могл бы у́бо вся погуби́ти согреша́ющыя к Нему́, и уклоня́ющыяся от Него́. Но то Ему́ в любо́вь есть, е́же во́лею коему́ждо нас прилепля́тися Ему́. Того ра́ди и му́ку пропове́дал, и ца́рство обеща́л, да е́же изво́лим себе́, или́ рай, или́ му́ку: самовла́стни бо Бо́гом сотворе́ни есмы́, или́ спасе́мся, или́ поги́бнем во́лею на́шею. Мно́зи бо глаго́лют: ро́дом есмы́ гневли́ви, или́ блу́дни, да не мо́жем удержа́ти себе́ в сих. Рцы ми у́бо: А́ще бу́деши кра́дяй, или́ блуд творя́й, и у́зриши кого́ иду́ща, не рече́ши: Ро́дом есмь тако́в, но вско́ре отбе́гнеши, и преста́неши зло́е творя́. Где у́бо есть, и́же от обы́чая изве́т предлага́ющий? Страх бо челове́ческ премени́ бытие́, кольми́ па́че Хотя́щаго суди́ти живы́я и ме́ртвыя Бо́га на́шего. Ини́и же глаголют: Я́ко ро́дом гневли́ви есмы́, и не мо́жем удержа́тися. Рцы ми, егда́ на раба́ госпо́дие гне́ваются, и бию́т, и словеса́ зла даю́т ему́, почто́ раб терпи́т и не отмщева́ет? Он убо человеку пови́нен терпи́т, мы же пови́нни Бо́гу. Да того́ ра́ди терпи́ бра́те доса́ды и укори́зны, а не отмщева́й себе́ возлюбленне. Преда́й Бо́гу оби́дящаго тя, и благо́е дей бию́щему тя, и Бо́га моли́ за него́. Разу́мный бо челове́к, а́ще ему́ случи́тся беда́, воспомина́я грехи́ кается, и Бо́гу мо́лится о них. Несмы́сленный же челове́к наказу́емь, не разуме́ет, и на Бо́га хулу́ прино́сит, свои́х не воспомина́ет злоб: и и́ны вино́вны твори́т, а сам не твори́тся что зло сотвори́в. А́ще у́бо ве́руете Бо́гу бра́тие, потщи́теся уго́дная Ему́ сотвори́ти: Ум бо коего́ждо, аще предста́нет к Бо́гу, раба́ и́мать те́ло: А́ще же кто лю́бит плоть, вся во́ли ея́ твори́т, и не насле́дит таковы́й Ца́рства небе́снаго, и не мо́жет спасти́ся. Нас же да сподо́бит Бог вся до́брая твори́ти дела́, и ми́лость получи́ти от Него́. Ему́же сла́ва, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.