Чтение на день: Март, 24 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Предпра́зднство Благове́щения Пресвяты́я Богоро́дицы: и па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Артем́она епи́скопа Селевки́и Писиди́йския (Солунскаго) благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Егоже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Те́ло пове́рг я́ко ко́жу Артем́он,

Бежа́в, ничто́ име́я, преходя́ к небе́сным.

Сей блаже́нный, Селевки́ю оте́чество и град име́яше, в не́мже и роди́вся и воспита́вся. Блаже́нному же апо́столу Па́влу доше́дшу та́мо, не бе бо мо́щно свети́льник под спу́дом кры́тися, сего́ апо́стол па́стыря и учи́теля лю́дем поста́ви. Он же до́бре и богоуго́дне вруче́нную ему́ па́ству упра́вив, бысть все тре́бующым приста́нище спасе́ния. Вдов же и сиро́т, и ни́щих промысли́тель: и душ и теле́с врачь. В сих до́бре жи́тельствовав в ста́рости до́брей скончава́ет житие́.

В то́йже день и́же с кустоди́ею утверже́ние гро́ба Спа́са Христа́

Стихи́:

Всу́е храни́ши ка́мень, кустоди́е

Не и́мать содержа́ти гроб Саможиво́тнаго.

В то́йже день поуче́ние на предпра́зднство Благове́щения Пресвяты́я Богоро́дицы

Благослове́н Бог Оте́ц, Госпо́дь Вседержи́тель, Творе́ц небесе́ и земли́, ви́димых же всех и неви́димых. Благослове́н Единоро́дный Сын и Сло́во Бо́жие, Безнача́лен же и Безле́тен от Отца́ роди́выйся: Бог от Бо́га: Мудрость О́тчая Ипоста́сная, и содержа́щая Си́ла, вся сотво́ршая. Благослове́н Уте́шитель Святы́й Животворя́щий Дух, от Отца́ исходя́й, и чрез Сы́на явле́ный челове́ком: Триипоста́сная ку́пно Единосу́щная Свята́я Тро́ица. И́же Сло́вом Свои́м сотвори́ всю тварь, и Ду́хом уст Свои́х всю си́лу их. То́йже и пе́рваго челове́ка от земли́ созда́, по Своему́ о́бразу сотвори́ его́, и сла́вою венча́в его́. И рай на восто́це насади́, и челове́ка в него́ введе́, поста́вив его́ царя́ всей тва́ри: и самовла́стием почте́ и́. И еди́ну за́поведь повеле́ храни́ти ему́. Да а́ще соблюде́т, жив бу́дет во ве́ки сла́вя Бо́га со а́нгелы: или́ преступи́в, сме́рти и тли преда́стся. Сове́тник же всему́ злу диа́вол, и зави́стник всему́ добру́, возревнова́в ему́ свои́м неи́стовством, научи́ его́ преступи́ти за́поведь Бо́жию. Да того́ ра́ди изри́ну его́ Бог из рая́: рек ему́: де́лай зе́млю, и в по́те лица́ твоего́ да я́си хлеб твой, и сме́ртию у́мреши, я́ко земля́ еси́, и в зе́млю па́ки по́йдеши. И отто́ле бра́тие вни́де в ны печа́ль и смерть. Да того́ ра́ди сни́де к нам Госпо́дь Бог наш Иису́с Христо́с, того́ о́браз обнови́ти хотя́ истле́вший преступле́нием, плоть на́шу на ся восприи́м. Показа́ нам путь к первой жи́зни, по нему́же иду́ще вни́де в ту́южде поро́ду. Се же есть пока́заный путь нам: чистота́, кротость, смире́ние, любо́вь, пра́вда, ми́лостыня, воздержа́ние, покая́ние, и поще́ние. Покая́нием бо и поще́нием и ми́лостынею, отъи́мутся вси греси́.

Потре́бно же есть ве́дати и сие́: я́ко в сий день, предпра́зднство Благове́щения Влады́чицы на́шея Богоро́дицы, и при́сно Де́вы Мари́и. Да собере́теся в це́рковь на у́треню, а в шесты́й час на Литурги́ю, и потщи́теся до́брыя де́тели твори́ти: па́че же в сия́ дни святы́я. Си́и бо суть дни, Бо́́гом уста́влени, на очище́ние душа́м и телесе́м: да не подоба́ет их ле́ностию, или́ злы́ми де́лы провожда́ти. Зла́то бо а́ще погуби́т челове́к, или́ и́но что, па́ки то́чно тому́ обря́щет: вре́мя же сие́ погуби́вше, ина́го не обря́щем, тле́нно бо есть. Те́мже да не мо́жем его́ жестосе́рдием провожда́ти: но со тща́нием подви́гнемся, и вся убеди́м на моли́тву. Ле́ность оттрясе́м, и по́хоти умертви́м, за́висть попре́м, гнев отве́ржем, мир же во́змем. Да и к нам рече́т Человеколю́бец Госпо́дь: по ве́ре ва́шей бу́ди вам. И вся до́брая проше́ния прии́мем, моля́щеся Христу́ Бо́гу на́шему. Ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.