Чтение на день: Март, 29 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Па́мять преподо́бнаго отца́ на́шего Ма́рка, епи́скопа Арефуси́йскаго, и Кири́лла диа́кона, и ине́х мн́огих благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Ихже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Забде́в пе́рвее мно́гими томле́ньми,

Заспа́вше Ма́рко сей боже́ственаго умире́ния:

Утро́ба Кири́лла леви́та мече́м,

Я́ко то́лща земли́ по Дави́ду, разсе́деся:

Лежа́т жены́ я́ко и коры́та в снедь сви́ниям,

Утро́бами пострада́вших, расто́ргнутия рука́ма уби́йственыма.

Уже́ благоче́стию просия́вшу Христо́вою благода́тию, и е́ллинстей пре́лести потемне́вши, во времена́ Константи́на вели́каго царя: и благочести́вым к потребле́нию и́дольских тре́бищь и ка́пищь тща́щымся, я́коже тех ре́вность распала́ше. С про́чими же ины́ми, и преподо́бный Ма́рко епи́скоп, и́дольское не́кое тре́бище низложи́в, це́рковь созда́. Веще́м же мимоше́дшым, и зако́нному ца́рствию в нече́стие, и в мучи́тельную о́бласть пресельшуся: и Иулиа́ну прии́мшу ски́птры, ему́же и дерзну́вшу на Христа́ пя́ту воздви́гнути, и вруче́нное ему́ насле́дие смири́ти. И непокрове́нне зело́ и нечу́вственне, па́че же безчелове́чне и безбо́жне, не ве́дый кто сый и Кому́ проти́вится: я́ко персть бы́вый, пе́пел и прах, Созда́телю вся́ческих, и небе́сному Царю́, И́же и отмще́ние суда́ не вда́ле подаде́ ему́, и срамоту́ долго́ву, и пе́рсскими рука́ми в па́губу быв. Тогда́ у́бо нече́стию обдержа́щу, и́же и́долом притяжа́тели иска́ху свята́го Ма́рка, дерзнове́ния ра́ди ка́пищнаго разоре́ния. О́ному же повеле́ния ра́ди за́поведи отступи́вшу вма́ле. Да я́ко ви́де не́кия влеко́мы за него́ вопроша́ющыя, изы́де, и уби́йцам предаде́ себе́. Они́ же е́мше его́, и совле́кше его́, и по всему́ те́лу ра́ны наложи́ша, и в не́кое ме́сто смердя́що ври́нувше. Та́же изве́дше его́, и отроко́м преда́вше: ти́и же сбо́дше его́ тр́остием, и мед со о́цтом смеси́вше в жа́твенный пек, по всему́ те́лу его́ пома́завше, и пра́во того́ взотко́ша, да наго́ю главо́ю, ку́пно и всем те́лом, в тве́рдем полу́дни лучы́ со́лнечныя прие́мля сгара́ет: и о́свам и ше́ршнем пи́ща бу́дет. И си́ми объяде́н бя́ше. Но богоуго́дный ста́рец такова́я стражда́ терпя́ше, зане́же не име́ти что рещи му́чащым, зда́ния ра́ди разоре́наго тре́бища. Они́ же всегда́ рыка́ху тще́тства ра́ди. Прилучи́ся же и о́нем низборе́ния ра́ди тужи́ти, и за е́же сему́ пусто́шная стерпева́ти, и о сбы́вшемся умолчавше. Сей же крепля́шеся, ка́ко не везде́ удоби́знено показа́ние, я́ко о́вем о е́же сня́ти того́, благоче́стия ра́ди тщета́ бя́ше: и сего́ ра́ди вма́ле иска́ху, и не получа́юще, и люте́йшая помышля́ху: а е́же помога́ти и предая́ти ве́ру мня́шеся, и ку́пно е́же страда́ти за Христа́, и страсте́м восприима́ти тяжча́йшая, и сла́дость тому́ вмени́ти и любоче́стие, а́ще и весь в стоя́нии соодоле́ет, и де́тельством побди́т. Да я́коже ви́деша тве́рдую кре́пость ди́внаго ста́рца, сне́мше того́ от иде́же ви́ся бя́ше, и преложи́вше себе́, учи́теля его́ наре́кше. И навыко́ша от него́ благоче́стию: добр бо бя́ше к наказа́нию нечести́вых суро́вства.

Добро́ бо бу́дет и во Финики́и сбы́вшееся дерзнове́нно, е́же на Кири́лла леви́та слу́чшееся: и́бо и той мно́гие ка́пищем потреби́тель быв, дерза́я по и́стине. Сего́ ра́ди ят быв, и не то́чию непра́ведную подъя́т и ну́жную смерть, но и утро́бу тому́ пресеко́ша, я́ко и вну́трешним его́ изы́ти: ми́лостивно и ж́алобно приходя́щым бысть виде́ние. Я́коже и о уби́йцех тех глаго́лют: По достоя́нию суд, и отмще́ние онем получи́вшым. Отше́дшым же от него́, а́бие зу́бы их изпадо́ша и изсы́павшеся, и язы́цы их раста́яша, и очи́ма зрение погуби́ша.

А и́же во Асколо́нех, и в Га́зех жен, и дев, и священ́ных муже́й страда́ния: утро́бы о́нех разре́завше, и ячмене́м насы́паша, и поме́тнуша сви́ниям в снедь. Каково́ же сло́во возмо́жет по достоя́нию изрещи́ такова́ нече́стия царе́ва, и я́же под ним учине́ная де́йства! Но у́бо му́чеником угото́вано бысть зде́шних ра́ди страда́ний ‐ неизре́ченное блаже́нство: настоя́телю же зло́бы – пла́менное муче́ние и ве́чное постыде́ние.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.