Чтение на день: Май, 18 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Человекоя́дца слуг, глаго́лю во́лки,

Феодо́тово те́ло строга́нием снедо́ша:

Во езе́ро седми́м жена́м,

Ра́дуются жития́ мимотеку́щаго изше́дше.

Сия́ святы́я де́вы, и се́дмеро му́чениц, и́хже имена́ сия́ суть Теку́са, Алекса́ндра, Клавди́я, Фаи́на, Евфраси́я, Матро́на, Иу́лия, бя́ху от Анки́ры Гала́тския. Святы́й же Феодо́т жене́ приобщи́вся, и́же о тоя́ прихо́де благоче́стию прилежа́. О́бразом купе́ческим жи́то купу́я, и хле́бы меся́ Бо́гу приноша́ше, и тре́бующым подава́ше, повеле́ния ра́ди кня́зя Феоте́кна ме́рзскаго, от идоложе́ртвеных покропля́ти, и́же на пи́щу христиа́ном угото́ванная. Но и в темни́цах входя́ и держи́мых ве́рных потвержа́ше, и тем подава́ше пи́щу. Прилучи́ся не́когда улучи́ти, у нарече́ния седмию́ деви́ц, я́же еди́на нарица́шеся Теку́са. Я́же приведены́ бы́ша ко кня́зю, и не хотя́щим им пожре́ти, вда́ни бы́ша в под смех. И Христо́вою благода́тию сохране́ни бы́ша без тли. Та́же ка́мение на них навяза́вше, и в глубину́ е́зера вве́ржени бы́шя. И́хже святы́я мо́щи христиа́не взе́мше че́стне погребо́ша. Пото́м же оклевета́н бысть и Феодо́т, и явле́на себе́ и́щущым показа́. Предста́ Феоте́кну кня́зю, испове́дав Бо́га бы́ти рек. Тем пове́шен быв и стро́ган, и соль со о́цтом раство́рше по стро́ганым удесе́м его́ возлия́ша. И та́ко ме́чное прии́м посече́ние. Мо́щи же святы́х дев беззако́нный князь изъе́м, огню́ предаде́.

В то́йже день сло́во свята́го Ефре́ма ка́ко досто́ит со вся́цем прилежа́нием чести́ святы́я кни́ги

Бра́те, егда́ на́йдет на тя лука́вый по́мысл, извлецы́ си мечь, е́же есть помяни́ страх Бо́жий, и посече́ши всю си́лу вра́жию. И в трубы́ ме́сто, име́й боже́ственыя кни́ги. Яце́м же о́бразом труба́ вопию́щи созыва́ет во́ины, та́ко и святы́я кни́ги вопию́ща на́ми, собира́ют по́мыслы на страх Бо́жий. И па́ки, яце́м же о́бразом труба́ вопию́щи во вре́мя ра́ти, воста́вит но́ваго неве́гласа прилежа́ти на супроти́внаго, та́ко и боже́ственыя кни́ги воста́вят прилежа́ти на благо́е, и укрепя́т тя на стра́сти. Те́мже бра́те мой понужда́й себе́ ча́сто почита́ти я́, я́ко да соберу́т ти по́мыслы, я́же расточа́ет враг свои́м злоко́знием. Воспряни́ возлю́блениче, воспряни́ изве́стно, потщи́ся при́сно чте́ниих прилежа́ти, да тя науча́т ка́ко подоба́ет избежа́ти се́ти вра́жия, и пости́гнути ве́чную жизнь. Воставля́ет бо и вразумля́ет ума́ прельще́на почита́ние боже́ственых книг, и да́рует ему́ ра́зум к Бо́гу. Пи́шет бо: «Упраздни́теся и разуме́йте, я́ко Аз есмь Бог». Слы́ши бра́те мой, я́ко ра́зум Бо́жий прие́млет, пра́зднуяй в Бо́жиих кни́гах и́стинным се́рдцем. Те́мже бра́те не лени́ся о души́ свое́й, но пра́зднуй чте́нием и моли́твами, я́ко просвети́т ти по́мысл и бу́деши соверше́н, и весь цел. Дух бо Святы́й есть глаго́ляй ти. Бу́ди я́коже еле́нь жада́я и жела́я приити́ на исто́чники водны́я, е́же есть на боже́ственыя кни́ги. Я́ко да испие́ши от них, и угаси́т ти жа́жду распала́ющую тя страстьми́. Не ве́сте ли люби́мицы мои́, я́ко на брак Сы́на Своего́ возва́л ны есть Царь ца́рствующым и Госпо́дь госпо́дствующым. Что у́бо лени́мся и не потщи́мся оде́жды чи́сты стяжа́ти, и свещи́ све́тлы, и ма́сло в сосу́дех на́шых? Я́ко наг никто́же не вхо́дит та́мо. А́ще же безо́чьствует кто, и вни́дет не имы́й оде́жди бра́чныя, ве́сте что постра́ждет таковы́й. Повеле́вшу у́бо Царю́, свя́жут ему́ ру́це и но́зе, и во тму кроме́шнюю вве́ргут, иде́же есть плачь и скре́жет зубо́м.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.