Чтение на день: Май, 19 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Принесе́ Патрики́е посе́чен сла́ву,

Па́че сла́вы вся́каго ро́да оте́ческаго:

Добро́те приобщи́ся Ака́кие коне́чней,

Страда́льческое бо сие́ тебе́ мечь:

Полие́н и Мена́ндр посе́чении,

Мно́гим похвала́м сподо́бишася досто́йно:

В девятьнадеся́тый Патрики́я мечь посече́.

Святы́й Патрики́й бя́ше епи́скоп Пруси́йский. И Христо́вы же ра́ди ве́ры при́зван, предста́ Иулиа́ну ипа́тику. Ипа́тику же вельми́ вопроша́ти его́ наче́ншу, и о те́плых вода́х наче́н бесе́довати, я́ко тече́ние им по́мощию бого́в возваря́ется, и подая́ния ра́ди челове́ческаго истека́ют. Святы́й же му́ченик отвеща́: «Подая́ния ра́ди у́бо челове́ческаго те́плыя исхо́дят во́ды я́коже ты глаго́леши. Си́лою же Го́спода моего́ Иису́са Христа́, учени́вшаго ме́ста, о́во благи́х испо́лнено, иде́же пра́веднии почива́ют. Друго́е же тмы и огня́, иде́же гре́шницы осу́ждени бу́дут по воскресе́нии ме́ртвых. Я́ко у́бо огнь по всей тва́ри положи́л Бог, и други́м стихи́ям примеси́л, есть же и превы́ше тве́рди огнь и вода́. Суть же и под земле́ю отку́ду истека́ют исто́чницы. Да и́же приближа́ются ко огню́, теплы́ суть. А и́же дале́че отстоя́т, студены́ суть. И я́ко у́бо под земле́ю му́ка есть душа́м гре́шных. Преиспо́дняя же земля́ и́мать во́ду поме́рзшу и студену́, я́ко и хруста́ль, и́же и та́ртар имену́ется, иде́же бо́зи е́ллинстии приобрето́ша жи́ти». И и́на про́чее изре́к. И повеле́нием кня́жим среде́ исхо́да те́плых вод свя́зан вве́ржен бысть. И оба́че врежде́ни бы́ша вве́ргшии, не́жели вве́рженый. Святы́й же изы́де здрав, и прия́т ме́чную кончи́ну: со Ака́кием и Мена́ндром и Полие́ном, соверша́етжеся собо́р их, в дому́ Святы́я Богоро́дицы в Ки́рех.

В то́йже день сло́во к судия́м е́же пра́во суди́ти

Разумева́й и пра́во суди́, и пра́ведно разслу́шивай. Неудо́бь ти мзды приима́ти. Не оправда́й непра́веднаго, а́ще и друг ти есть. И не оби́ди пра́веднаго, я́ко Бо́жий суд и́стинен есть. А́ще и брат ти есть, не оправда́й его́, и пра́ваго не осуди́ вино́ю. Огнь бо от Бо́га прихо́дит на дом кри́во судя́щых. И слез ра́ди пра́вых, сме́ртию зло́ю порази́т, и ча́да их в плен расточи́т. Са́ми же по сме́рти в му́ку осуже́ни бу́дут, пра́ведным судо́м Бо́жиим, егда́ прии́дет обнови́ти зе́млю. Сего́ помяну́в убо́йся, и не прие́мли клеветы́ тай ше́пчущых. Не яри́ся на непови́ннаго, ни я́ростию распала́йся судя́. Си́ра и вдови́цы не порабо́ти вино́ю прода́ния, ни горди́ся са́ном вла́сти своея́, от Бо́га бо дана́ ти есть.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.