Чтение на день: Май, 30 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Судо́м Бо́жиим к боже́ственому взя́тся селу́,

Землена́го селе́ния Исаа́кие оста́вль:

Землену́ю сла́ву оста́ви Исаа́кие в тридеся́тый.

Во дни Уа́лента царя́, содержа́шеся ариа́нская е́ресь, и затвори́тися правосла́вным це́рквам угото́вано бысть. И всем правосла́вным пла́чущим и рыда́ющым. Во вре́мя же то собра́шася к Дуна́йстей реце́, мно́гое мно́жество ва́рвар, и стремле́ние их бя́ше к Византи́и. Собра́же и царь свое́ во́инство и изы́де проти́ву им. Мних же Исаа́кий прише́д от восто́ка, и стре́те царя́ рече́ к нему́: «Царю́, повели́ отве́рстися це́рквам правосла́вным, и возврати́тися и́маши с ми́ром». Он же оста́вль его́ идя́ше. На тре́тий же день ем за узду́ коня́ его́, наче́н о́во облича́ти, о́во моли́ти его́. И я́ко такова́я глаго́лаше, доидо́ша в подо́лие глубо́ко и стра́шно, те́рние лю́то и бодли́во иму́щее, помаа́в су́щым с ним ври́нути пра́веднаго та́мо. И лежа́щу свято́му на те́рнии я́ко и на посте́ли, и благословя́ Го́спода. И се трие́ му́жи белообра́зны и лепча́ты, и́же и а́бие того́ без вреда́ возве́дше, и посреде́ то́ржища пред царе́м поста́вльше отъидо́ша. Ви́дев же его́ царь ужасе́ся и рече́: «Не сей ли есть на́ми ве́рженый низ в стра́шный он брег?». И святы́й па́ки к нему́ рече́: «Отве́рзи це́ркви молю́тися, и возврати́тися и́маши ра́достен. А́щели сие́ не сотвори́ши, ве́стно ти бу́ди я́ко на бра́ни срази́вшися угонзе́шися с еди́нем и скры́ешися в пле́внице, и сожже́н бу́деши супроти́вными». Он же на мно́зе уди́влься о нем, не вмени́ его́, но предаде́ его́ двема́ во́инома, и повеле́ стрещи́ его́ тве́рде, до́ндеже возврати́тся. Та́ко бо обеща́ся, огне́м того́ сожещи́. Бра́ни же срази́вшися и не возмо́г усупроти́витися царь, к бе́ганию приста́, и со свои́м препоси́том скры́стася в пле́внице. Его́же ва́рвари насти́гше, и пле́вницу обсту́пльше огне́м сже́гше тех погуби́ша. Возврати́вшымся не́ким от люде́й реко́ша к нему́: «Гото́ви себе́ ко отве́ту я́ко царь прихо́дит, испо́лнити хотя́ я́же о тебе́». И рече́ к ним святы́й: «Се седмь дний и́мам отне́леже обоня́х смрад косте́й его́ по прорече́нию моему́». Они́же пристра́шни бы́вше о словесе́х его́, я́ко Бо́гом явле́на ему́ вся, падо́ша к нога́ма его́, и помоли́шася ему́ пребы́ти во гра́де их. Он же к ним рече́: «Оста́вите мя седмь дний, да позна́ю а́ще есть во́ля Бо́жия». И сотвори́в моли́тву, рече́: «Да бу́ду», и испове́да им бы́вшее, и вси предспева́ху е́же сотвори́ти свято́му вита́лище. Тогда́ Cаторни́н тща́ние мно́го сотвори́в, в чи́сте и че́стне ме́сте созда́ ему́ хра́мину подо́бну. И вшед в ней бя́ше сла́вя Бо́га. Прихо́ды дово́льны пропове́данием обои́х му́жий о́нех потверди́вшых. И́же и к оби́тели его́ мно́гим приходи́ти, и повинова́тися угото́ваша себе́. И у такова́го наста́вника тща́щеся пасо́ми бы́ти, и предлага́юще себе́ к соде́лованию Бо́жиих за́поведей. Пожи́т же в ста́рости до́бре, и свое́ отше́ствие понаходи́в, и бра́тию поучи́в и еди́наго от них Далма́та и́менем в ме́сто себе́ зна́менав, взы́де ко Го́споду.

В то́йже день сло́во от патерика́

Идо́ша иногда́ три бра́та на жа́тву, и ная́ша себе́ на шестьдеся́т нив. Еди́н же от них в боле́знь впаде́ в пе́рвый день, и возврати́ся в хи́жу свою́. И рече́ еди́н от обою́: «Се бра́те ви́диши я́ко боли́т брат на́ю, пону́дима у́бо мысль свою́ ма́ло, и ве́руема я́ко моли́твами его́ пожа́ти и́мама ме́сто его́». Сконча́вшу же ся де́лу, егда́ приидо́ста взя́ти мзды, возгласи́ста и бра́та глаго́люща: «Прииди́ и возми́ мзду свою́ бра́те». О́нже рече́: «Ку́ю мзду и́мам не поже́н?». Она́ же ре́ста: «Моли́твами твои́ми бысть жа́тва ти, но прииди́ возми́ мзду свою́». Мно́зе же ра́спре бы́вши ме́жду и́ми. О́вому у́бо глаго́лющу не возму́. Оне́ма же не осла́бящема а́ще не во́змет, идо́ша пре́тися к ста́рцу вели́ку. И рече́ ему́ брат: «Идо́хом вси трие́ на жа́тву, в пе́рвый день бо́лен бых, и обрати́хся в хи́жу свою́ ничто́же жня, и ну́диста мя бра́тия сия́ глаго́люща, прииди́ возми́ мзду свою́, ея́же ра́ди не труди́хся». Ре́ста же бра́та: «Вси трие́ идо́хом на жа́тву и ная́хомся на шестьдеся́т нив. И а́ще бы́хом вси трие́ бы́ли, и с трудо́м ю́ бы́хом сконча́ли. Моли́твами же бра́та, два сконча́хова село́. И глаго́ласта ему́, прииди́ возми́ мзду свою́ и не хо́щет». Слы́шав же си ста́рец диви́ся. И рече́ бра́ту своему́: «Клепли́ в би́ло, да соберу́тся вся бра́тия. Слы́шите днесь пра́ведный суд», и пове́да им вся ста́рец. И осуди́ша бра́та взя́ти мзду свою́, и сотвори́ти от нея́ е́же хо́щет. И отъи́де брат пла́чася и скорбя́. Бо́гу на́шему сла́ва ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.