В после́дний день вели́кий пра́здника стоя́ше Иису́с, и зва́ше глаго́ля. А́ще кто жа́ждет, да гряде́т ко Мне, и пие́т. Ве́руяй в Мя, я́коже рече́ писа́ние, ре́ки от чре́ва его́ истеку́т во́ды жи́вы. Се же рече́ о ду́се, Его́же хотя́ху приима́ти ве́рующеи во и́мя Его́. Не у́ бо бе Дух Святы́й, я́ко Иису́с не у́ бе просла́влен. Толкова́ние. Три пра́здники пра́здноваху иуде́и. Пра́здник Па́схи, о воспомина́нии исхо́да еги́петскаго, и свобоже́ния их, егда́ и чермно́е мо́ре немо́крено проидо́ша. И составле́ние ски́нии, на воспомина́ние пусты́ннаго жития́, и е́же та́мо страда́ние их. В хи́жах бо пребыва́ющим тогда́, е́же нарица́ются коли́бы, четы́редесят лет та́мо сотвори́ша. Пятьдеся́тный же пра́здник, на воспомина́ние зако́ннаго прия́тия. И вхожде́ния земля́ обетова́нныя. Поне́же тогда́ пре́жде вкуси́ша плода́ пшени́ца и вина́, и про́чая. В пусты́ни бо неора́н и без се́мене хлеб ядя́ху, с небесе́ сходя́щ. И рукоя́ти приноша́ху от нив на пра́здник. Того́ бо ра́ди пра́здник нарица́шеся но́вых плод и рукоя́тия. По па́сце у́бо седмь неде́ль исчита́ху иуде́и, е́же есть пянтико́стия. По преше́ствии бо чермна́го зато́ка, пятидеся́тим днем мимоше́дшим, дан бысть им зако́н от Бо́га. Сего́ ра́ди глаго́лют, и собира́хуся вси в це́рковь, на три сия́ пра́здники. Зако́н бо та́ко повелева́ше им собира́тися. Я́ко и боже́ственыя и вели́кия да́ры Бо́жия воспомина́ти. И в едине́ние и любо́вь друг со дру́гом совокупля́ются. В сия́ у́бо пра́здники явля́ется и Госпо́дь наш Иису́с Христо́с, собира́яся с ни́ми, и ку́пно пра́зднуя, да не яви́тся супроти́вен зако́ну. Той бо есть Пода́тель зако́на. Да́же и мно́жайших зна́меньми и поуче́ньми приведе́т. Стоя́ше у́бо Иису́с Христо́с и Бог наш, и возопи́ глаго́ля. А́ще кто жа́ждет да гряде́т ко Мне, и да пие́т. Никого́же ну́ждею, или́ си́лою привлачи́т Христо́с, но име́юща усе́рдие мно́го и те́пло, сего́ призыва́ет, и сего́ напая́ти хо́щет. Не хотя́щаго же не понужа́ет, ниже́ си́лует. А́ще кто жа́ждет да гряде́т ко Мне, и да пие́т. Той бо есть Бо́жия му́дрость и си́ла, я́же свое́ вино́ почерпа́ет в Свое́й крати́ре, и повелева́ет пи́ти хотя́щим. Той есть преве́чное и присносу́щное Сло́во О́тчее, И́же тогда́ и ны́не стоя́щий, и на питие́ жа́ждущих призыва́я. Той есть Влады́ка тва́ри, И́же весь есть сла́дость и вожделе́ние, пи́во пои́стине живото́чное. Вели́кая и и́стинная и приснотеку́щая река́, Иису́с пресла́дкий Бог наш. От Него́ же вся ре́ки, и вся сла́дкая моря́, и исто́чницы и езе́ра, и кла́дязи истека́ются. Вку́сим у́бо бра́тие, вку́сим и позна́ем и ви́дим я́ко благ Госпо́дь, благосты́ни и безсме́ртия неизчерпа́емая пучи́на. Вода́ сла́дка и жива́я и теку́щая, преистека́ющася и прелива́ющася. Пия́й бо во́ду сию́, не вжада́ется во ве́ки. Вси жа́ждущеи на во́ду сию́ приходи́те, и напи́йтеся, и жизнь приими́те. Я́коже бо жела́ет жадя́щий еле́нь на исто́чники водны́я, та́коже и мы жела́ти до́лжни есмы́. И жада́ти боже́ственыя воды́, и поуче́ния Спа́са на́шего и Бо́га, и любо́вь име́ти насы́тну. Я́коже глаго́лати и ко́ждо нас, по богоотце́ святе́м Дави́де. Бо́же Бо́же мой к тебе́ у́тренюю, возжада́ тебе́ душа́ моя́. Возжада́ющеи бо, егда́ в рука́х ча́шу испо́лнь почерпа́ния прии́мут, со мно́гим усе́рдием сию́ привлача́т, и испи́вше утеша́ются. Та́коже и слы́шащеи боже́ственая словеса́, а́ще жадя́щии прие́млют, до́ндеже испию́т е́, и николи́же не преста́нут. Блаже́ни у́бо рече́ а́лчущеи и жа́ждущеи я́ко ти́и насы́тятся. Ве́рующеи в Мя я́коже рече́ писа́ние, ре́ки потеку́т от чре́ва его́ воды́ живы́я. Чре́во бо зде се́рдце глаго́лет, си́речь смышле́ние, и слове́сное души́. Я́коже в друго́м глаго́лет, и зако́на Твоего́ посреди́ чре́ва моего́ благовести́х. От чре́ва бо ве́рующаго, пра́во рече́ писа́ние, вода́ жива́ глаго́лет Христо́с потече́т. Си́речь, духо́вное поуче́ние, напая́ющее ду́ша послу́шающих. И мно́го изъоби́льное благода́ти дар во́ду нарица́ет, си́речь, вы́ну присноде́йствующу. Вода́ жива́ есть ка́пля поуче́ния Христо́ва. Поне́же бо я́ко вода́ очища́ет скве́рну греха́, и угаша́ет пла́мень страсте́й, и безве́рие и сухоту́ и непло́дие исцеля́ет. Вода́ жива́ благода́ть есть Ду́ха Свята́го, разли́чно бо нарица́ется, по разли́чию де́йства Его́. Ны́не у́бо вода́ нарица́ется, иногда́ же огнь. Оба́че же вода́ глаго́лется, поне́же я́ко вода́ с небесе́ сходя́щеи, пита́ет и напая́ет. И еди́на виде́нием су́ща, разли́чно де́йствует. Убеля́я, очерня́я, очервля́я, и обагря́я, услажа́я, и огорча́я. Та́коже и Дух Святы́й с небесе́ сходя́щь, напая́ет и пита́ет ду́шу, и еди́ну су́щу на разли́чная де́йства разделя́ет благода́ть и си́лу. Огнь же нарица́ется Дух Святы́й. И я́коже бо огнь единови́ден сый, многоразли́чно де́йствует. Согрева́я и попаля́я и просвеща́я и очища́я. Та́коже и Дух Святы́й. Разделе́ние бо суть даро́в по апо́столу, То́йже Дух. И разделе́ния слу́жбам есть, То́йже Госпо́дь. И разделе́ния де́йствам суть, То́йже Бог, де́йствуяй во всех вся. Кому́ждо же дае́тся явле́ние Ду́ха на по́льзу. О́вому у́бо Ду́хом дае́тся сло́во прему́дрости. Ино́му же сло́во ра́зума, о том же Ду́се. Друго́му же ве́ра, те́мже Ду́хом. Ино́му же дарова́ние целба́м. Ино́му же де́йства си́лам. Ино́му же проро́чество. Друго́му же разсуже́ния духово́м. Ино́му же роже́ние язы́к. Си же вся де́йствует то́йже еди́н Дух, разделя́я вла́стию кому́ждо я́коже хо́щет. Свет есть и живо́т, и живы́й исто́чник мы́сленый, Дух прему́дрости. Дух ра́зума, благ прав мы́слен, влады́чествующь, очища́я прегреше́ния. Бог, и боготворе́ц. Огнь, от огня́ исходя́й. Глаго́ля де́йствуя, разделя́я дарова́ния. Благода́ть у́бо Ду́ха Свята́го егда́ в чи́сто се́рдце прии́дет, и в нем ме́сто обря́щет. Па́че вся́каго исто́чника мно́жае истека́ет. Ниже́ преста́ет николи́же, ни истоща́ется, ниже́ весма́ стои́т. Се же ве́мы опа́сно в са́мых апо́столех, не боя́хубося апо́столи учи́ти и благовеща́ти сло́во Бо́жие. Но мучи́тельская воста́ния и наве́ты мно́гих град, и я́рость наро́д свире́пых, нивочто́же имя́ху. И ре́ки источи́ша поуче́ния воды́ живы́я. Се же Ду́ха Свята́го благода́ть бя́ше, я́коже и евангели́ст глаго́лет. Се же рече́ о Ду́се, и́же хотя́ху приима́ти ве́рующеи Вонь. Еще́ бо не бя́ше Дух Свят, поне́же Иису́с еще́ не бя́шеся просла́вил. Ниже́ бо пре́жде креста́ и стра́сти и воста́ния, дре́внюю добро́ту прия́хом, ея́же преступле́нием погуби́хом. Искони́ бо челове́к нетле́нен сотворе́н бысть, но преступи́в за́поведь, с про́чими да́ры и Ду́ха Свята́го прие́млет лише́ние. Глаго́лет бо блаже́ный Моисе́й. И созда́ Бог челове́ка, персть прие́м от земля́, и ду́ну на лице́ его духнове́ние живота́. Зане́же у́бо к сме́рти испаде́ преступле́ния ра́ди, и дре́вняя че́сти о́ны погуби́. Обнови́ па́ки его́ Христо́с, и на пе́рвую по́честь возведе́ духнове́нием. Обнови́ти бо па́ки восхоте́ вся, я́ко всех Зижди́тель и Госпо́дь и Влады́ка. Сего́ ра́ди со все́ми про́чими обеща́ся, да́ти ученико́м Дух Святы́й. Е́же бо и даде́ по Воскресе́нии, ду́нув и рек им, приими́те Дух Свят. Трети́цею же дан бысть Дух ученико́м от Христа́. Пре́же распя́тия зело́ не я́ве. По воскресе́нии же по дуновле́нием явля́ше. По вознесе́нии же посла́ И́ су́ществено, па́чеже сам Той Дух Святы́й сни́де, соверше́но просвеща́я и освяща́я их. Бя́ше бо и пре́жде во проро́цех, просвеще́ние боже́ствено и бога́тно Ду́ха Свята́го. Науча́я и наставля́я сих, на хотя́щее и бу́дущее постиже́ние благи́х. Уде́ржана же бысть благода́ть, и исчезе́ от земля́ от дне о́ного, от него́же рече́но бысть, я́ко се оставля́ется дом ваш пуст. Ктому́ же не бя́ше проро́чьство во иуде́ох, ниже́ на свята́я их призира́ше благода́ть. Оба́че же и апо́столи пре́же распя́тия бе́сы изгоня́ху, и исцеле́ния вся́ческая творя́ху, споспеше́нием Ду́ха Свята́го и благода́тию. Напосле́док же по Воскресе́нии, бога́тно излия́ся благода́ть Ду́ха Свята́го. И не то́кмо бо во апо́столех де́йствоваше, но и ты́сяща и тмы от них испо́лнишася. И поне́же у́бо сию́ благода́ть хотя́ху приима́ти ве́рующеи, еще́ бо не бя́ше дана́ благода́ть. Сего́ бо ра́ди рече́, я́ко не бя́ше еще́ Дух Свят, поне́же Иису́с еще́ не бя́шеся просла́вил. Сла́ву бо крест нарица́ет и Воскресе́ние. Еще́ бо не бя́ше дан Дух Святы́й ученико́м, и ве́рующим Вонь. Сла́ву же крест нарица́ет, поне́же бо в про́чих всех поноше́ние бя́ше, и безче́стие крест. Я́ко же вели́ким прегреше́нием за́поведь, еди́ным же Христо́м сла́ва бысть. Я́ко ве́лии любви́ е́же к нам хода́тай есть. Кто бо па́мятну ду́шу име́я, слы́шаще бо́лшаго вся́кия че́сти, толи́кое безче́стие прие́мша Христа́, не просла́вит ли безчи́сленое Его́ милосе́рдие исхоже́ние; Пре́жде бо распя́тия, не даде́ Ду́ха ученико́м Христо́с, но власть на ду́хи нечи́стыя, я́ко изгоня́ти их, и цели́ти всяк неду́г, и вся́ку я́зю. По распя́тии же и по Воскресе́нии, Дух Святы́й дарова́ им. Не я́ко ме́ртвыя воскреша́ти, или́ и́на ка́я твори́ти, но грехи́ оставля́ти. Ду́ну у́бо рече́ и глаго́ла им, приими́те Дух Святы́й. А́ще кому́ оставля́ете грехи́, оста́влени бу́дут им. А́ще ки́им удержите́, уде́ржани бу́дут. Поне́же бо согреши́вше, и прирази́вшеся врази́ бе́хом Бо́гу. Благода́ть же Ду́ха Свята́го дар есть. Дар же любо́вным дае́тся. Подоба́ше бо пре́жде принести́ же́ртву е́же нас ра́ди, смире́ние и разруше́ние вражды́, е́же бя́ше закла́ние слове́снаго а́гньца смерть Христо́ва, и тогда́ пото́м дана́ бысть благода́ть. По Вознесе́нии же бога́тно излия́ся благода́ть Ду́ха Свята́го. Я́ко же и ве́рующим во Христа́, и за́поведьми очища́ющимся, не озаре́ние и просвеще́ние есть про́сто та́ко духо́вное. Но са́мый Той Дух Святы́й пребыва́ти ве́руем по рече́нному, вселю́ся в них и похожу́. И я́ко Ца́рство небе́сное внутрь вас есть. Ца́рьство же небе́сное сла́ву Ду́ха Свята́го глаго́лет, водворя́етбося в нас Дух ве́рою. Ве́руяй в Мене́, я́коже рече́ писа́ние, ре́ки потеку́т от чре́ва его́. Поне́же бо мно́зи ве́роваша чуде́с ра́ди. Сего́ ра́ди глаго́лет Христо́с, я́коже рече́ писа́ние. Да́же научи́мся, я́ко испра́вленая ве́ра от писа́ния есть, а не от зна́мен. И та́ко подоба́ет ве́ровати я́ко от писа́ний. Сведе́тельствует бо писа́ние, я́ко единоро́дный Сын Бо́жий есть Христо́с, и я́ко Зижди́тель и Влады́ка. Я́ко Госпо́дь всем и благода́тель, я́ко Спас ми́ру и свободи́тель. Мно́зи бо мня́ху ве́ровати, но непра́во, ни я́коже рече́ писа́ние. И поне́же бо они́ свои́м ересе́м после́доваша, того́ ра́ди и погибо́ша. Не всяк глаго́ляй Ми Го́споди Го́споди вни́дет в Ца́рство небе́сное, но творя́й во́лю Отца́ Моего́ небе́снаго. И па́ки мно́зи реку́т Ми в день он. Го́споди, Го́споди, не Твои́м ли и́менем проро́чествовахом, и Твои́м и́менем бе́сы изгна́хом, и Твои́м и́менем си́лы мно́гия сотвори́хом. И пове́м им, я́ко николи́же позна́х вас. Отступи́те от Мене́ вси де́лающеи безза́коние. Такови́ у́бо суть вси еретицы́. Мно́зи бо лжи проро́цы, и лжеучи́тели, овча́та бы́ти явля́ющеся во́лцы су́ще, уморя́юще слове́сная овча́та Христо́ва. Сих бо всех отрица́ется Госпо́дь глаго́ля, не ве́де вас, отступи́те от Мене́ вси де́латели непра́вде. Мно́зи же от наро́да слы́шавше сло́во се глаго́лаху. Се есть воис́тину проро́к. О нем же Моисе́й написа́, я́ко проро́ка вам возста́вит Госпо́дь Бог. И вои́стину я́ко сей бя́ше, они́ же проро́ка Его́ мня́ху про́ста бы́ти я́коже Моисе́я, а не Бо́га. Ини́и же глаго́лаху, я́ко сей есть Христо́с, и вои́стину сей бя́ше. Но они́ глаго́лющеи сия́, про́ста челове́ка мня́ху Его́ бы́ти. Ини́и же глаго́лаху, еда́ от Галиле́я Христо́с прихо́дит. Оба́че же ни сей в Галиле́и роди́ся, но в Вифлее́ме. Не писа́ние ли рече́, от се́мени Давы́дова, и от вифлее́мскаго села́, иде́же бе Дави́д, Христо́с прихо́дит. И́бо и Христо́с отту́ду бя́ше, от се́мени Давы́дова, и от Вифлее́мска села́. Сие́ бо село́ роди́ Его́, Назаре́т же воспите́ И́. Капернау́м же имя́ше Его́ живу́ща вы́ну. Кни́жницы же и фарисе́и злохоте́нием оте́чество Христо́во глаго́лют Назаре́т, отну́ду бя́ше Ма́ти и оте́ц Его́ мня́щиися. Да́же от Вифлее́ма не нарица́ем быва́я Христо́с, уве́рен бу́дет проро́чествия ра́ди. Рече́ бо проро́к Михе́й, и ты Вифлее́ме земле́ иу́дова, ничи́м же ме́нши бу́деши во влады́ках иу́довах. Из тебе́ бо изы́дет Вождь, И́же упасе́т лю́ди Моя́ Изра́иля. Разделе́ние же в наро́де Его́ ра́ди бысть, ко́ждой стране́ распира́ющеися. Не́цыи же от них хотя́ху я́ти Его́, я́ко преле́стника и престу́пника зако́ну. Но никто́ же возложи́ Нань ру́ки, удержа́я их неви́димо и возбраня́я. Поне́же бо и еще́ не хотя́шеся преда́ти Христо́с. Ева́нгелие. Приидо́ша же слуги́ ко архиере́ом и фарисе́ом, и ре́ша им ти́и. Почто́ не приведо́сте Его́. Отвеща́ша слуги́, николи́ же та́ко есть не глаго́лал челове́к, я́ко сей Челове́к. Толкова́ние. Идо́ша у́бо слуги́ связа́ти Христа́. Возврати́шажеся они́, свя́зани бы́вше чудесми́ слове́с Его́. Посла́вшеи бо их архиере́и и кни́жницы и фарисе́и, мно́га словеса́ слы́шавше Христо́ва. И чудеса́ мно́ги ви́девше, и е́же о нем проро́чествия прочита́юще. И прему́дри мня́щеся, ничто́же разуме́ша, помрачи́шася за́вистию и зло́бами. По́слании же приобрето́шася, нелицеме́рну бо мысль име́яху, завиде́ния и зло́бы кроме́ су́щим. Отну́ду бо не то́кмо же есть удиви́тися ра́зуму слуг оне́х, но и дерзнове́нию их. Не ре́ша бо, я́ко поне́же не сотворя́тися молве́ в лю́дех оста́вихом Его́, ниже́ покрове́на веща́ния не́кая глаго́лют, но са́мыя ты́я и́стины глаго́лют. И пропове́дают прему́дрость и си́лу Христо́ву. Ева́нгелие. Отвеща́ша же им фарисе́й, еда́ и вы прельще́ни бы́сте. Толкова́ние. Зри́те у́бо за́висть, и неи́стовьство и лука́вьствие. Не хотя́ху бо вопраша́ти и уве́дати что глаго́лал есть Христо́с, но а́бие ласка́ют их. Ктому́ же несвире́пие показу́ют им, боя́щеся еда́ до конца́ приложа́тся Христу́. Ева́нгелие. Еда́ кто от князь ве́рова Вонь, или́ от фарисе́й. Но наро́д сей и́же не весть зако́на. Толкова́ние. Бо́льшее бо осуже́ние па́че, архиере́ом и кни́жником и фарисе́ом се есть. Поне́же бо наро́ди ве́роваша во Христа́, они́ же неве́роваша. Зако́н же глаго́лет зде, все писа́ние ку́пно. Но наро́д сей не ве́дяй зако́на про́кляти суть. И зако́н у́бо про́клял есть преступа́ющих зако́на. Архиере́и же иуде́йстии, и кни́жницы и фарисе́и, про́кляти суть преступа́юще зако́на. Наро́ди же соблюда́ют зако́на. Ве́рующе Христо́ви. Повелева́ет бо зако́н ве́ровати в Бо́га. Ева́нгелие. Глаго́ла Никоди́м к ним, и́же прише́дшый к Нему́ но́щию, еди́н сый от них. Еда́ зако́н наш су́дит челове́ку, а́ще не слы́шит от Него́ пре́жде, и разуме́ет что твори́т. Толкова́ние. Еди́н от князь бя́ше Никоди́м, а́ще и они́ глаго́лаху, я́ко никто́же от князь ве́рова Вонь. Облича́ет же их, престу́пники зако́ну показу́я их, оба́чеже покрове́нно и пощаде́нием. А́ще бо подо́бное дерзнове́ние не имя́ше Никоди́м. А́ще бо зако́н не осужа́ет, пре́же слы́шати и разуме́ти. Они́ же осуди́ша Христа́ пре́же сло́ва и разуме́ния. Преступи́ша ве́де вои́стину зако́н. Ева́нгелие. Отвеща́ша и реко́ша ему́. Еда́ и ты от Галиле́я еси́. Толкова́ние. Еда́ тоя́же страны́ и о́тчины еси́, и того́ ра́ди помага́еши Ему́. Ева́нгелие. Испыта́й и виждь я́ко проро́к от Галиле́я не прихо́дит. Толкование. Свире́пно бо и я́ростно отвеща́ху Никоди́му. Оба́чеже не рече́ я́ко проро́к есть, но я́ко осуди́ти Его́ без истяза́ния не подоба́ет. Они́же поруга́нно глаго́лют. Вопроси́ и уве́ждь, не ве́си бо писа́ния. А́ще у́бо не ве́дел бы Никоди́м писа́ния, ка́кобы обличи́л их преступа́ющих зако́на. Но до́бре глаго́лет при́тча. Не облича́й злы́я да не возненави́дят тебе́. Облича́й прему́дра и возлю́бит тя. Даждь прему́дрому пр́итчу, и прему́дрее бу́дет. Сказа́й пра́ведному, и приложи́т приима́ти. Ева́нгелие. Па́ки же Иису́с рече́ им глаго́ля. Аз есмь Свет ми́ру. После́дуяй Мне, не и́мать ходи́ти во тме. Толкова́ние. Поне́же бо вы́ше и ни́же обраща́ху Галиле́я иуде́и. И проро́ка нарица́ху Христа́. Той всех избавля́я такова́го погреше́ннаго мне́ния, и чу́ждия сла́вы показа́ше я́ве, я́ко не еди́н от проро́к есть, я́коже си́и мнят, но всего́ ми́ра Влады́ка есть. А́з есмь Свет ми́ру глаго́лаше, и не Галиле́и то́кмо и Иуде́и, но всему́ ми́ру есмь Свет. Нарица́ет же Себе́ Христо́с Свет ми́ру, зна́менуя све́та боже́ственыя сла́вы. И я́коже све́тлостию ра́зума, очище́ныя я́ко душе́вно озаря́я. И я́же во тме неве́дения содержи́мых просвеща́я. Свет бо Христо́с, я́ко душа́м просвети́тель, и́́же житием и сло́вом очища́ющимся. А́ще помраче́ние есть, неразуме́ние и грех. Свет у́бо ве́де есть, ра́зум и житие́ по Бо́зе быва́ющее. Свет нарица́ется Христо́с, я́ко просвеща́я ума́ на уве́дение неве́домых. И показа́я есть ви́дима та́иньства, чи́стым се́рдцем, Бог бо Со́лнце пра́ведное, я́коже пи́́шет, всем просто сия́я заря́ благода́ти. Душа́ же по изволе́нии свое́м, или́ я́ко воск быва́ет боголю́́бием, или я́ко кал любомоты́лием ми́ра сего́. Я́коже бо кал по естеству́ со́лнцем изсыха́ет, та́коже и вся́ка душа́ любомоты́лна и миролюби́ва, от Бо́га поучава́ема. И я́коже кал по изволе́нии, воображе́ние отвраща́ющи же́стока быва́ет. И себе́ порева́ет на погубле́ние, я́коже тяжкосе́рдый фарао́н. Вся́кая же душа́ боголюби́вая я́ко воск умягча́ется, и боже́ственая воображе́ния и начерта́ния прие́млющи, быва́ет Бо́жие жили́ще ду́хом. Ева́нгелие. Ходя́й по Мне, не и́мать ходи́ти во тме, но и́мать свет живо́тный. Толкова́ние. Си́речь, не и́мать пребыва́ти в заблуже́нии и во гресе́, и не и́мать ходи́ти во тме, но во све́те живота́ и́стины и пра́вды. Кто есть после́дуяй Христу́; Благочести́вии и пра́ведно живу́щеи, и благогове́йно и благообра́зно, я́ко во дни ходя́щеи. И мы у́бо бра́тие, благоче́стно и пра́ведно и непоро́чно поживе́м, и благообра́зно хо́дим, и после́дуем све́ту ве́ры за́поведей Христо́вых. А не в беззра́чней тме кроме́шняя тмы и греха́, и зло́бы и заблуже́ния пребу́дем. Но име́ти све́та ве́чнаго живота́, невече́рня же и не погубля́ема. На вся́ку же доброде́тель простре́м себе́ бра́тие, и крепча́йше теце́м. Воспряну́вше от разслабле́ния и поко́я, на тру́днейший путь преходя́ще. Дово́лно бо торжествова́хом ра́достная, и коленопрекло́нныя труды́, и друга́я жесто́кая жития́, поко́й обрета́хом, в пра́зднованныя дни воскресе́ния. В сия́ у́бо дни, ниже́ се́товати, ниже́ коле́на прекланя́ти, повелева́ют нам. Поне́же бо пло́тию пострада́, и во́лею нас ра́ди прия́т погребе́ние, я́ко Бог челове́к Госпо́дь, и воскре́с от гро́ба тридне́вно. И нас умерщве́ных грехо́м, с Собо́ю воскреси́. И та́ко врази́ на́ши бе́сове, низложи́шася. Ти́и спя́ти бы́ша и падо́ша. Мы же возста́хом, и про́сти бы́хом. Соверша́ющужеся дню пятьдеся́тному, о́гнеными язы́ки Пресвято́му Ду́ху нам я́вльшуся. Коле́на прекланя́ем вси, таково́е виде́ние не терпя́ще. И показу́юще, я́ко Ду́хом Святы́м в Тро́́йце совершеное покланя́ние навыко́́хом. Дух бо есть Бог. И покланяющимся Ему́, ду́хом и и́стиною подоба́ет кла́нятися. Коле́на прекланя́юще у́бо чи́стым се́рдцем, и покланя́ющеся Святе́й и Животворя́щей и Нераздели́мей Тро́йце. Тепле́йше бо и на́часте до́лжни есмы́, по неде́ли сей притека́ти и собира́тися в боже́ственыя и свяще́ныя хра́мы. И опа́сно и подви́жно боже́ственая пе́ния и чте́ния послу́шати, и от плода́ сих по́льзоватися. Словеса́ бо Госпо́дня, словеса́ чи́ста суть. Вожделе́нна па́че зла́та и ка́мения че́стна мно́га, и сладча́йша па́че ме́да и со́та. Научи́мся у́бо бра́тие, от боже́ственых писа́ний. Неми́лостивии, ми́лованию. Невозде́ржьнии, воздержа́нию. Блу́днии, целому́дрию. Гне́вливии, кро́тости. Малоду́шнии, долготерпе́нию. Сребролю́бцы, име́ния презре́нию. Высокоу́мнии, смире́нию. Вси вся от боже́ственых писа́ний научи́мся ели́ка на по́льзу, и ели́ка на спасе́ние душа́м на́шим. Смири́мся у́же под кре́пкую ру́ку Бо́жию, да́же не всу́е теце́м. Стра́хом и тре́петом, и слеза́ми и воздыха́нми, умо́лим милосе́рдаго и долготерпели́ваго Бо́га. Да не у́зрим Его́ гне́влющася на нас, и я́звяща на́часте, и ра́ны на ра́ны возлага́юща, уцелому́дрити нас хотя́ща. Не ожести́мжеся бра́тие, ниже́ ле́ностно прилежи́м. А́ще бо не обрати́мся, бою́ся и устраша́юся, всеконе́чнаго осужде́ния и погубле́ния. Пока́емся отсе́ле молю́ся, и блага́я твори́ти потщи́мся. Да́же угото́ваннаго гне́ва на нас отвра́тим, и бу́дущая му́ки убежи́м. И ве́чная блага́я получи́м, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, с Ним же Отцу́ ку́пно и Ду́ху Свято́му, сла́ва и держа́ва, честь и покланя́ние. Ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, Ами́нь.