ГотовоДата последнего обновления: 10.03.2025
В то́йже де́нь сло́во на Благове́щение Пресвяты́я Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и при́сно Де́вы Мари́и

Ны́не подо́бно есть бра́тие к вам велегла́сно изрещи́ апо́стольский гла́с, о сем вели́цем дни́, я́ко у́бо сему́ я́сно возгласи́вшу, и изве́стно показа́вшу нача́ло пра́здником, и царя́, све́тлаго дне сего́. Глаго́лет бо святы́й апо́стол Па́вел Святы́м Ду́хом: «Нощь у́спе, а день прибли́жися». Днесь Сын и Сло́во Бо́жие Госпо́дь и Бог наш, неизрече́нно во чре́во Де́выя вмеща́ется, хотя́ тва́рь, руку́ Свое́ю созда́ние, Свои́м вочелове́чением обожи́ти и во дре́вний ра́й па́ки возвести́. Днесь Несозда́нный во Свое́ созда́ние вмеща́ется. Днесь Невмести́мый в небеса́, во чре́во Де́выя вмеща́ется. Днесь Неви́димый, ви́димь быва́ет. Днесь Неосяза́емый во чре́ве Деви́че зачина́ется и осяза́емь быва́ет. Днесь Бо́жие Сло́во, пло́ть прие́млет; Сы́н Бо́жий, Сы́н Деви́чь быва́ет. И́же пре́жде все́х ве́к от Отца́ без ма́тере на́ небесе́х несказа́нно ро́ждься, ны́не же ди́вно и стра́шно, на земли́ без отца́ и в Де́ве воплоща́ется. Сугу́бь по естеству́, Бо́г и Челове́к, разумева́емь и сказу́емь, е́же е́сть с на́ми Бо́г. Но а́ще челове́ча ра́ди спасе́ния хотя́ и прии́де на зе́млю, ве́сь же Бо́г со Отце́м и Ду́хом на небеси́ Сый; и ве́сь на земли́ ра́вно спрославля́емь и поклоня́емь и сца́рствуя. Ди́вно и стра́шно Рождество́ введе́. Не Ин бо пре́жде век ро́ждься от Отца́ без ма́тере, но То́й е́сть и от Де́вы ро́ждься, Единоча́дый Сы́н Бо́жий, И́же от О́тча Существа́ восия́в яви́ся на́м, Све́т о́т Света, Бо́г И́стинен, от Бо́га И́стинна, рожде́н, а не сотворе́н. Зижди́тель Ада́мов прии́де на зе́млю, взыска́ти заблу́ждьшаго челове́ка. Ви́дев бо на́с впа́дша во многобо́жная имена́, и пре́лестию те́х запе́ншася, и порабо́тившася и́м, не терпя́ зре́ти дия́волом расхища́ема ста́да Своего́, но посла́ пе́рвое проро́ки, возвеща́я Свое́ прише́ствие. Глаго́лет бо Иса́ием: «Се Де́вая во чре́ве прии́мет, и роди́т Сы́на, и нареку́т и́мя Ему́ Емману́ил, е́же е́сть сказу́емо с на́ми Бо́г». Прише́дшу же вре́мени сбы́тия и́х, посла́ свы́ше арха́нгела Своего́ Гаврии́ла, ре́к ему́: Иди́ к Де́вей Мари́и и рцы́ Е́й: Ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю! Благослове́на Ты́ в жена́х, и Благослове́н Пло́д утро́бы Твоея́. Тебе́ ра́ди пра́бабняя кля́тва разори́тся. Жено́ю бо процвето́ша зла́я и печа́льная, Тобо́ю же ны́не истека́ют лу́чшая. Се бо зачне́ши во чре́ве, и роди́ши Сы́на, и нарече́ши и́мя Ему́ Иису́с. Той бо спасе́т лю́ди Своя́ от гре́х и́х, я́коже слы́шасте евангели́ста глаго́люща о про́чей бесе́де. Та вся помы́слим бра́тие, коли́ку благода́ть прия́хом днесь, и коли́ких благ сподо́блени бы́хом. Днесь бо супоста́т на́ш дия́вол свя́зан бы́сть, и бесо́вская слу́жба и тре́бища и́х попра́на бы́ша. Днесь ра́йския две́ри отверза́ются, и пла́менное ору́жие, отгна́вшее челове́че естество́, плещи́ дае́т: и челове́ческий род ве́рою е́же во Христа́ и благи́ми де́лы, с ра́достию па́ки в рай вхо́дит. Дне́сь Ада́м ликовству́ет, прие́мля в свой соста́в Зижди́теля своего́. Дне́сь Е́ва змие́ви главу́ сте́рши, го́рькому ея́ преле́стнику, и на весе́лие всего́ ми́ра созыва́ет глаго́лющи: Ра́дуйтеся со мно́ю, я́ко днесь обрето́хом ра́дость неизглаго́ланную и свобожде́ние от всех грех. Дне́сь и мы бра́тие, ра́дости испо́лньшеся и благи́ми де́лы украси́вшеся, потщи́мся досто́йно препроводи́ти сия́ святы́я дни́ по́стныя, воздержа́щеся от объяде́ния и пия́нства, и плотски́х похоте́й, от гне́ва и клеветы́, от оби́ды и за́висти, и мно́гаго сна. Та бо де́ла ду́шу помрача́ют, и от Бо́га отлуча́ют. Те́мже та вся отло́жше, подви́гнемся святы́я дни сия́ ми́ром сконча́ти, да не пости́гнет нас день сме́ртный в ле́ности и во гресе́х. Не ло́жь бо е́сть Реки́й проро́ком дре́вле: «В не́мже обря́щу тя, в то́м и сужду́ ти». Те́мже молю́ вы и понужда́ю с любо́вию, тре́звено бди́м постя́щеся, да бы нас де́нь сме́ртный во благи́х де́лех обре́л, а не во злы́х. Се́ бо Венцеда́вец предстои́т, и венцы́ простира́ет, сих готовля́яй по́стником. И весели́тся зря́щи це́рковь по вся дни непра́здну су́щу от нас, и вско́ре в ню предваря́ющых. В не́йже у́бо и купе́ль предстои́т, омы́ти хотя́ща прегреше́ния на́ша, и Трапе́за угото́вана, Тельца́ Упите́ннаго иму́щи, за весь мир закала́ема, Иису́са Христа́ Сы́на Бо́жия, предлежа́ща на ней, и ве́рныя вся созыва́юща на свято́е пра́зднество и на Живоно́сное Бра́шно, Е́же вся́к прие́мля ве́рою, жи́в бу́дет во ве́ки, я́коже Са́м Госпо́дь рече́: «Яды́й Мою́ Пло́ть и пия́й Мою́ Кро́вь, во Мне́ пребыва́ет, и А́з в не́м». Я́ко же А́з живу́ Отца́ ра́ди, и яды́й Мя́, жи́в бу́дет во ве́ки. И проро́ком приглаша́ет нам реки́й: «Вкуси́те и ви́дите, я́ко Благ Госпо́дь». К Тому́ присту́пим я́ко незло́бивии младе́нцы, ве́тви в рука́х держа́ще, си́речь, до́брыя де́тели, зову́ще и глаго́люще Христу́: «Оса́нна! Благослове́н Гряды́й во́ имя Госпо́дне, Бо́г Госпо́дь яви́ся на́м». Ами́нь.