Чтение на день: Апрель, 23 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Враги́ поража́я Гео́ргия во бране́х,

Во́лею от враг посека́ется мече́м:

Отня́т Гео́ргию главу́ мече́м в два́десять тре́тий.

Сла́вный и чу́дный, и вели́кий му́ченик Гео́ргий, во времена́ бя́ше Диоклитиа́на царя́. От страны́ Каппадоки́йския, ро́да сла́вна, в бра́нех тысященача́лием преспе́в. Внегда́же бра́тися хотя́ху, воево́да бя́ше са́ном. Царю́ у́бо е́же на христиа́ны боле́знующу ра́тию, и повеле́нию изше́дшу, о́вем у́бо отрица́ющимся с кля́твою и отмета́ющимся Христа́, честе́й ца́рских и даро́в сподобля́тися. О́вем же не покаря́ющимся, сме́ртную приима́ти тщету́. Сей святы́й сам прише́д, христиани́на себе́ воспропове́да: и́дольское су́етие облича́я и не́мощь, и уничижа́я ве́рующыя в ня. По внегда́ же ниже́ ласка́ньми, ниже́ обе́ты мучи́телевым, я́же и мно́ги творя́ше увеща́ся, ниже́ преще́нии, но явле́н бя́ше вся презира́яй. Пе́рвее у́бо копие́м во утро́бу пробода́ется; копию́ же пло́ти прикосну́вшися, я́коже и мно́зе кро́ви истещи́. Изъя́ту же острию́, пребы́сть святы́й неврежде́н. Посе́м на колеси́, острие́м желе́зным устро́еным привя́зан ниц, низпуща́ется с холма́. И телесе́м на мно́га раздробле́н, па́ки здрав поставля́ется, боже́ственаго а́нгела настоя́нием. Я́вльжеся царю́, и Магне́нтию сприсе́днику его́ жру́щим и́долом. Зане́же здрав показа́ся, мно́ги к Христо́ве прито́рже ве́ре: и́же царе́вем повеле́нием вне гра́да в главы́ усе́чени бы́ша. Приступи́ же ко Христу́ и цари́ца Алекса́ндра, и пред мучи́телем Христа́ Бо́га испове́да. Ве́роваша же и ини́и мно́зи Христо́ви, невреди́ма свята́го от ро́ва негаси́маго [во́ньже вве́ржен бе] ви́девше изше́дша. По сих в сапоги́ желе́зныя гво́здия иму́ща, но́зе его́ обу́ша, и бе́гати понужда́ху. И к тому́ сухи́ми жи́лами волу́ями бие́н бысть неща́дно. Поиска́вшу же Магне́нтию зна́мения, а́ще бы воскре́с кто от лежа́щих в явля́емом гро́бе от и́же пред мно́гим вре́менем житие́ оста́вльших, помо́лшуся свято́му над покро́вом гро́бным, воскре́се ме́ртвый, и свято́му поклони́ся, и просла́ви Божество́ Христо́во. Вопроси́вшу же царю́: «Кто бя́ше, и когда́ житие́ оста́вил есть?». «От пре́жде Христо́ва прише́ствия пожи́вших бы́ти, рече́, и ра́ди и́дольския пре́лести, толи́кими ле́ты у́же огне́м жего́му». О нем же мно́гим Христу́ ве́ровавшим, и при́сно прилага́емым к ве́ре, Бо́га еди́нем гла́сом сла́вляху. В них же бе и Глике́рий: его́же вола́ уме́рша святы́й воздви́же. Такове́м же чудесе́м к Христо́ве ве́ре извеще́н, муче́нием вене́ц восприя́т: мечи́ от неве́рных на у́ды ссече́н. И мно́гим у́бо о сих ко Христу́ приходя́щим, и еще́ ра́ди свята́го му́ченика Гео́ргия вше́дша в храм и́дольский, и́же в еди́н от истука́нных прини́к рече́: «Ты ли еси́ Бог? И тебе́ ли подоба́ет покланя́тися?» Бе́су же и́же в нем рыда́ющу отвеща́вшу: «Я́ко еди́н Бог есть Христо́с». И о сем смято́шася и́доли вси, и падо́ша и сокруши́шася. И не могу́ще терпе́ти служи́тели бесо́встии, но е́мше свята́го приведо́ша к царю́, и ско́рое нань осужде́ние испроси́вше. Царю́ же повеле́вшу и́, та́коже и цари́цу Алекса́ндру мече́м посещи́. Святы́й у́бо в главу́ усе́чен бысть. Она́ же помо́льшися в темни́це, Бо́гу дух предаде́. Сверша́етжеся собо́р его́ во святе́йшем его́ муче́нии, су́щем в Девте́рии. Его́же моли́твами Христе́ Бо́же поми́луй нас. Ами́нь.

Чу́до пе́рвое свята́го Гео́ргия

Ну́жно есть от мно́гих свята́го изря́дных чуде́с, два или́ три воспомяну́ти, и та́ко изоста́вити сло́во. Во страна́х Си́рских, бя́ше град нарица́емый Ора́влие: в не́мже зида́шеся це́рковь во и́мя вели́каго му́ченика Гео́ргия. Зане́же име́ти ширину́ ме́сту сече́ния сто́лпнаго на потверже́ние, собра́шася от мно́гих разстоя́ний, и́же к це́ркви стоя́щии столпи́; и о поспеше́нии собра́ние бя́ше не ма́ло е́же о обре́тении столпо́м и принесе́нии. Жена́ же не́кая благочести́ва, и ве́ру к великому́ченику изве́стну и непоколеби́му иму́щи, купи́ та еди́н столп подо́бен угото́ванным: приве́зши его́ к морско́му песку́, моля́шеся купи́вшему про́чее сто́лпие, и тою́ ку́пленаго взя́ти столпа́ со о́неми про́чими. О́ному же не хотя́щу, но свое́ то́чию ври́нув в кора́бль отплы́. Тогда́ от жа́лости жена́ к земли́ себе́ пове́ргши пла́кашеся, и моля́ше свята́го поспеши́тися, и от нея́ ку́пленому столпу́ принесе́ну бы́ти. И та́ко у́бо ей скорбя́щи, прилучи́ся свято́му во сне доити́ во о́бразе воево́дстем, и воста́вити о́ну и рещи́ ей: «Что есть скорбь твоя́ о́ же́но скажи́ ми?». О́ной же пове́давши жа́лости вину́. И свято́му сше́дшу с коня́, и рещи́ к жене́: «Где хо́щеши поста́вити столп?». Она́ же рече́: «Одесну́ю страну́ це́ркви». Свято́му же а́бие пе́рстом свои́м назна́менавшу на столпе́, да ста́нет одесну́ю страну́ при вторе́м столпе́. И рече́ жене́: «Помози́ ми ты сама́». И облегча́вшу столпу́, и обои́ма вве́ржен бысть в мо́ре. И окормле́нием свята́го дости́гшу столпу́, и на у́трия обре́теся лежа́ на бре́зе лиме́на. Его́же ви́дев васили́ск (приста́вник) и ужасе́ся. Оба́че же я́коже и пи́смя ви́де, повелева́ющее во урече́ннем ме́сте поста́вити его́. Благода́рствив у́бо Бо́га, проша́ше же и от свята́го непоко́рствию греха́ просты́ню обрести́, и́же и той прие́м явле́нием свята́го просты́ню. И та́ко поста́ви вдови́чий столп с про́чими, на не́мже бя́ше напи́сано пе́рстом свята́го, на ме́сте иде́же святы́й повеле́л бя́ше. И́же и стои́т да́же и досе́ле, в па́мять жене́ безконе́чную, и во ужа́стие чудоде́лию.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.