Чтение на день: Январь, 12 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Память святы́я му́ченицы Татиа́ны благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Еяже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Вся́кими светлостьми́ Татиа́нине главе́

Ве́твьми исхода́тай вене́ц му́ченице:

В двана́десятый Татиа́нину вы́ю отсеко́ша.

Та бя́ше от ста́раго гра́да Ри́мскаго в ца́рство Алекса́ндрово, ея́же оте́ц тре́тий ипа́т быв, и по церко́вному чи́ну диа́кон. И за е́же Христа́ испове́дати ей, приведена́ бы́вши к царю́ и со отце́м ея́, и веде́ни бы́ша в храм и́дольский, и я́же в нем ка́пища моли́твою разврати́вши, не зе́млю пове́рже. Тем бие́на бысть по лицу́, и у́дицами очи ея растерза́ша. Та́же пове́шена и стро́гана, и остриго́ша главу́ ея́. Посе́м же огню́ и звере́м предана́ бысть, и от обою́ сохранена́ бысть. И ку́пно со отце́м ея́, главы́ их отсеко́ша, и вене́ц муче́ния восприя́ша.

В то́йже день па́мять свята́го Петра́ Авесаломи́та, огне́м сконча́вшагося

Стихи́:

Разгоре́вся се́рдцем боже́ственою любо́вию,

Верх у́глия, Авеса́ло Петр и́здше.

Сей иже во благочести́вей ве́ре, теле́сною кре́постию хра́бруя в и́нотстем во́зрасте, и дерзнове́нно Христа́ испове́да. Князь же Елевфери́йскаго града, емь его́, и ниже́ ласка́нием преврати́ти того́, ниже́ преще́нием устраши́ти возмо́г, во огнь вели́к повеле́ того́ воврещи́, в не́мже вене́ц муче́ния святы́й восприя́т.

В то́йже день свята́го му́ченика Ме́ртия

Стихи́:

Бо́га любя́ Вы́шняго кре́пкаго то́чию,

Бие́н быва́ет Ме́ртие кре́пко зело́.

Сей бя́ше при Диоклитиа́не царе́, во́инствуя под мора́вы. И пону́жден бысть же́ртву принести́ и́долом, и не покори́ся: отпоясу́ется во́инства и вла́сти, и ураня́емо быва́ет те́ло его́ я́звами. Терпя́ше же в тех му́ках, я́ко ни гла́са уже́ испуща́ти. И у́жас и изступле́ние, и див бысть мучи́телю. Тем и на мно́зе ему́ бы́вшу му́це прололже́не. И зане́же ме́сто не обрета́шеся цело на му́ченичу телеси́, я́ко язв и стру́пов по́лно, посла́бити ему от мук повеле́, и в темни́цу воврещи́. Осми́м же днем мину́вшым, и мног глад и зло́бу терпя́: и тамо свято́му помоли́вшуся: и в ру́це Твои́ Сы́не Бо́жий дух мой предаю́ возопи́в, честны́й дух свой испусти́в, ко Го́споду отъи́де.

В то́йже день сло́во святаго Афанасия о преступлении закона

И́же не твори́т во́ли Бо́жии, сеть есть диа́воля. Я́коже и пти́ца, а́ще и не всем те́лом увя́знет, но за еди́ну но́гу, под вла́стию быва́ет положи́вшаго сеть: та́ко и мы от жития́, и от ве́ры небла́ги, под вла́стию есмы диа́волею. Не всяк бо, рече́ Госпо́дь, глаго́ляй ми: Го́споди, Господи, вни́дет в Ца́рство небе́сное. И па́ки: Не вем вас, отступи́те от Мене́ вси де́лающии беззако́ние. Ви́дите ли, ко́е приобре́тение от ве́ры без до́брых дел? И де́вам то́же рече́т: Не вем. Ко́е у́бо приобре́тение бысть им от де́вства к толи́ким трудо́м, егда́ не знает их Влады́ка? И мно́ги инде обрета́ем о ве́ре неосужде́нны, от жития́ же зла му́чимы. А и́же за́поведи не сохраня́т, ти́и отню́д поги́бнут. Поне́же и де́вы не блуда́ де́ля не внидо́ша в жизнь, ни пия́нства, ни за́висти, ни злове́рия, но ску́достию еле́я, я́же не творя́ху ми́лостыни. Еле́й бо ми́лостыня есть, та бо всяк грех очища́ет, и к Бо́гу приво́дит. Слы́шасте бо и Самого́ Го́спода к неми́лостивым глаго́люща: Отъиди́те от Мене́ про́клятии во огнь ве́чный. Ино́го ни еди́наго не помяне́ греха́, но не сотвори́сте то́кмо, рече́, ми́лости, ни корми́сте бра́тии Моея́, того́ ра́ди не зна́ю вас.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.