Чтение на день: Июнь, 12 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
И единори́зную за́поведь о́тче
Превше́л еси́, обнажи́в до конца́:
В дванадеся́тый без риз Ону́фрия от жития́ взя́ша.
Сей бя́ше от Еги́пта, жив в еди́ном общежи́тельстве лежа́щем в пусты́ни, страны́ Фиве́йския. И слы́шав житие́ Илии́ и Иоа́нна Предте́чи, и́де от о́бщаго жития́, и всели́ся в пусты́ню, не ви́дев ни еди́наго от челове́к лет шестьдеся́т. Его́же обре́те вели́кий Пафну́тий, проходя́ во вну́треней пусты́ни, шед благослове́ния ра́ди от святы́х муже́й. Преше́д у́бо от них седмьна́десять дней, и дости́г ме́ста иде́же бя́ше святы́й: присту́пль целова́ и́, моля́шеся ему́, да изрече́т и́мя свое́, и пребы́вание и жи́тельство.* О не́мже уве́дав, последи́ пове́да: ка́ко обре́те и́ноки отше́льники в ски́те, не то́кмо же того́ боже́ственаго Ону́фрия, но и и́ны и́хже обре́те проходя́ пусты́ню. Тогда́ отходя́щу преподо́бному Ону́фрию ко Го́споду, обре́теся та́мо блаже́нный Пафну́тий, раздели́ ря́су свою́ на две ча́сти: еди́ною у́бо обви́т мо́щы свята́го, зане́же бя́ху на́ги, покрыва́еми то́кмо бе́лыми власы́, другу́ю же удержа́ себе́, да покры́ется той. Погреба́ет про́чее святы́я мо́щы на то́мже ме́сте. И а́бие внеза́пу паде́ся коли́ба иде́же обита́ше святы́й. И фи́ник у́сше и́мже пита́шеся, и вода́ оскуде́ я́же в потре́бу преподо́бному служа́ше. Быва́етже пра́здник его́ во святе́йшем его́ хра́ме, су́щем во оби́тели свята́го Али́пия.
В то́йже день сло́во свята́го Васи́лия о житии́ су́етнем све́та сего́
[О́ челове́че,] мно́га уны́ния в житии́ ми́ра сего́ по́лно есть, и воздыха́ния, и никому́же безпеча́льно, но по́лно льсти и вся́кия зло́бы. О́вем не причта́вшимся бра́ку, скве́рныя по́хоти преодоле́ют. О́вем же и причта́ным, мног кличь о домо́вных де́телех хоте́ния. И по прижи́тии чад, о воскормле́нии их печа́ль, жене́ хране́ние, с сосе́ды кото́ра на суди́лищих о тя́жбе. И ки́йждо день приходя́ свое́ принося́ омраче́ние, от нося́щаго багр и вене́ц, да́же и до нося́щаго полотня́ныя ру́бы. В нощи́ дневны́я помышля́юще печа́ли, те́ми же и во сне от бесо́в прельща́еми. Мо́рю бо мути́му подо́бны суть челове́ческия ве́щи, в них же па́че воды́ на су́се томи́мся, и горе́е ве́тра друг дру́га порева́ем. И а́ки в му́те морсте́м се́мо и о́вамо прено́симся. О́вому ора́ти зе́млю довле́ет, о́вому же его́же несть дал взя́ти хотя́щу, а ов е́же и взял, не да́ти крепи́тся. Ов же в ли́хвах несы́т есть. Ов же и до и́стины попира́емь лиша́ется, се́йже и́же ничто́же имы́й стужа́ет сия́, ов же и ли́ше имы́й пли́щует. А ни́щий и́же не име́яй, укаря́емь есть, и иму́щему се́ти гото́вятся. И су́щии во вла́сти возно́сятся. Ча́сто ратя́тся, и междоусо́бием убива́ют, несы́тством гра́бят, и наси́лием му́чат. Лжа превозно́сится, любы́ отбеже́, и́стина зе́млю оста́ви. Злохитрецы́ и клеветницы́ че́стни суть, и мытари́ предержа́т гра́ды. Си́мже всем со́браным: о́ ка́ко проро́к глаго́лаше: «Оба́че всу́е мяте́тся» всяк живя́й непра́ведно. Те́мже бра́тие попеце́мся о свое́м спасе́нии, и ми́лостива Бо́га к себе́ сотвори́м до́брыми де́телми. Ему́же сла́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.