Чтение на день: Июнь, 13 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Черто́га украша́я све́тла, Женише́*,
Акили́на Тебе́ посе́чена быва́ет мече́м:
В тринадеся́тый Акили́не отсеко́ша главу́.
* - в оригинальном переводе: Чертога людии украша[й], Женише
Та бя́ше во времена́ Диоклития́на царя́, от гра́да Ви́вла палести́нскаго, дщи не́коего Евтолми́я бога́та. Крести́жеся Евте́лием епи́скопом, пятию́ лет су́щи. Бы́вши же ей лет десяти́, содруже́бницу свою́ и све́рстницу к Христо́ве ве́ре приводя́ше, и от и́дол оша́ятися поучава́ше. Тем и обо́лгана бысть анфипа́ту Олосия́ну от не́коего Никоди́ма. И приведена́ на испыта́ние, и испове́да и́мя Христо́во. Того́ ра́ди бие́на, и рожны́ желе́зны разже́ными сквозе́ слу́ха ея́ пронози́ша, толи́ко я́ко и кров́и от ноздре́й ея́ поте́кши, и всей главе́ ея́ разжещи́ся извну́трь [и дым изы́де от главы́ ея́]. Та́же прие́мши ме́чное осужде́ние и отсеко́ша главу́ ея́, и отъи́де ко Го́споду.
В то́йже день святы́я му́ченицы Антони́ны
Та бя́ше от гра́да Ники́йскаго, во времена́ Диоклитиа́на и Максимиа́на, и Приски́лия кня́зя. К нему́же приведена́ бы́вши ве́ры ра́ди Христо́вы, бие́на бысть по сосце́ма, и всаждена́ в темни́цу. И изведена́, и пове́шена на дре́ве, и огне́м жжена́, и на разжже́не сковраде́ просте́рта, и рожны́ разжже́ными прожго́ша ей ру́це, от ни́хже благоуха́ние доброво́нно изы́де. И та́ко гле́зне ей прожго́ша рожны́. И посе́м в темни́цу всаждена́ бысть, и за два ле́та томи́ма. А́бие же изведена́ бысть, и в мо́ре вве́ржена, и та́ко муче́ния коне́ц прия́т.
В то́йже день сло́во от патерика́ о двою́ пусты́ннику
Пове́даше а́вва Мака́рий, и́же в ски́те еги́птянин: я́ко ше́дшу ему́ в го́ру Нитри́йскую, глаго́лаша ему́ ста́рцы: «Рцы нам сло́во, о́тче, по́льзы ра́ди». И глаго́ла им: «Прости́те, не у́бо бых мних, но ви́дех мни́хи. Седя́щу бо ми не́когда в хи́жине свое́й в ски́те, и ну́дяше мя помышле́ние изы́ти во вну́тренюю пусты́ню, да ви́жу, что бу́дет та́мо. И пребы́х боря́ся с мы́слию глаго́ля: «Еда́ ка́ко от де́мона есть?». И я́ко пребы́х мы́сля, и поидо́х в да́льнюю пусты́ню, и обрето́х бла́то во́дно и о́стров посреде́ его́. И приидо́ста зве́рии пусты́ннии пи́ти от него́, и узре́х посреде́ их два челове́ка на́га, и устраши́мися те́ло, мня я́ ду́ха су́ща. О́на же я́ко ви́деста мя устраше́на, и глаго́ласта ми: «Не бо́йся, и мы у́бо челове́ка же есма́». И рех и́ма: «Отку́ду у́бо е́ста приидо́ста се́мо в пусты́ню сию́?». И ре́ста: «От монастыря́ е́сма, и совеща́стася, изыдо́хома в пусты́ню сию́. И у́же три́десять лет, и́мама зде». Еди́н же бе ею́ еги́птянин, а други́й ливи́н. Вопроси́ста же мене́ и та глаго́люща: «Ка́ко весь мир еще́ ли и́мать гобзова́ние свое́?». И рех и́ма: «Ей». И аз вопроси́х я́: «Ка́ко могу́ бы́ти мних?». И глаго́ласта ми: «А́ще не отрече́тся челове́к всего́ су́щаго в ми́ре сем, не мо́жет бы́ти мних». И рех и́ма: «Аз не́мощен есмь, и не могу́ я́коже вы». И ре́ста ми: «А́ще не мо́жеши я́коже мы, то седи́ в хи́жи свое́й пла́чася грехо́в свои́х». И рех и́ма: «Егда́ быва́ет зима́, несть ли ва́ма зимы́?. И егда́ быва́ет зной, не гори́та ли ва́ю телеса́?». О́на же ре́ста: «Бог сотвори́ на́ма смотре́ние таково́, да ни в ле́те чу́ем зно́я, ни зимо́ю мра́за». Сего́ ра́ди реко́х вам, я́ко не у́бо бых мних, но ви́дех мни́хи».
P.S. В иных прологах бывает на 16 июня.