Чтение на день: Июнь, 19 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Зва́ние трегу́бное тебе́:

И трисугу́бную страсть блаже́нне:

Возведе́н же на страсть тристреля́нную.

Той у́бо от Луки́ Иу́да имену́ется, от Матфе́я же и от Ма́рка – Фадде́й или Леве́й, брат же по пло́ти Го́спода на́шего Иису́са Христа́, сын Ио́сифов. Той же Иу́да по́слан бысть саме́м Христо́м на пропове́дание, и разгоре́вся ре́вностию, я́ко угль, всю лесть попали́ и неве́рныя просвети́. Сей же и в Междоре́чии пропове́да Ева́нгелие, и ту су́щыя лю́ди уча́ сло́ву Бо́жию. И во Еде́сский град по́слан ко А́вгарю ме́стному кня́зю на исцеле́ние его́, и прише́д, исцели́ его́ от неду́га. По вознесе́нии же Го́спода на́шего Иису́са Христа́, ре́вность боже́ственую прии́мь, прохожда́ше вся страны́ и гра́ды, пропове́дая велегла́сно Христа́, и из ме́ртвых воскресе́ние Его́ возвеща́я всем, и явля́я Его́ Судию́ живы́м и ме́ртвым. И ка́ко спасе́ния ра́ди на́шего Сын Сло́во Бо́га Отца́ смири́в Себе́, сни́де на зе́млю, и воплоти́ся от Свята́го Ду́ха, и от при́сно Де́вы Мари́и вочелове́чився, всего́ Ада́ма поне́с, ра́звее греха́. Искуше́н же быв и пору́ган и поноше́н и зауше́н бысть от руки́ ю́же созда́, и наконе́ц на кресте́ ра́спят бысть, и воскре́се в тре́тий день. И яви́ся апо́столом, пред ни́ми же и вознесе́ся, и се́де одесну́ю Бо́гу Отца́ на небесе́х, и па́ки прии́дет суди́ти живы́м и ме́ртвым. Си́це учи́в, и мно́ги от неве́рных крести́в. Последи́ отъи́де во арави́тский град, и от неве́рных пове́шен и растре́лян бысть. И та́мо Бо́гу дух свой предаде́.

В то́йже день свята́го му́ченика Зоси́мы

Стихи́:

Ду́шу Зоси́ма Тебе́ ра́ди, Лю́блениче, положи́в,

Мече́м у́мер, живе́т душе́вною жи́знию, Сло́ве.

Сей бя́ше во́ин при Троя́не царе́, от Аполониа́ды Cозопо́льския. Облада́ющу же в Писиди́и Антиохи́йстей Доментиа́ну, пове́рг своя́ ору́жия, и прибе́г к боже́ственей Це́ркви, и сподо́бися Христо́ву креще́нию. Тем приведе́н бысть к иге́мону, и се́бе христиа́на испове́да, пове́шен быв и стро́ган. И посе́м бие́н бысть четы́рьми во́ины. Та́же на одре́ ме́дяне разжже́нне положе́н, и прело́жшуся огню́ в ро́су. Мно́зи же от предстоя́щих удиви́шася сему́ чудеси́, и приступи́ша к Христу́. Посе́м святы́й Зоси́ма к степе́нем пригвожде́н, и к ко́нем неуче́ным привя́зан бысть, и пону́жден быв иге́моном на мно́зе тещи́ с ни́ми. И по три дни гла́дом томи́мь. И свы́ше два о́трочища я́вльшася ему́, еди́ному хлеб держа́щу в руце́, а друго́му в сосу́де во́ду, и благода́рствив Бо́га вкуси́. И па́ки приведе́н быв на испыта́ние, и мно́го му́чен, и наконе́ц усече́н бысть. И та́ко муче́нию вене́ц восприя́т.

В то́йже день свята́я мироно́сица Мария Иоси́ева ма́ти ми́ром сконча́ся

Стихи́:

Обрела́ еси́ уме́рша Христа́ Жи́ва, Мари́е,

Его́же дре́вле во гро́бе иска́ше ме́ртва и безду́шна.

В то́йже день святы́й му́ченик Асигкри́т ноже́м закла́н сконча́ся

Стихи́:

Асигкри́та закла́на бы́вша Госпо́дни ра́ди любв́е,

Без рассужде́ния венча́н бысть венцы́ досто́йными.

Соверша́етжеся собо́р его́ в муче́нии свята́го Иси́дора, внутрь це́ркве святы́я Ири́ны, и́же к мо́рю.

В то́йже день сло́во о че́сти иере́йстей

Хо́щете ли уве́дати, коли́ка честь и си́ла иере́йская? Помы́сли креще́ние, и́мже омыва́ет всех грехи́, и в сынотворе́ние приво́дит. От тех бо ся породи́хом покая́нием. И зри, коли́ка на них Бо́жия честь, и мно́гая благода́ть, я́ко положе́нием рук их на ны, благослове́ние прихо́дит. Те́мже и за вся моли́тву творя́т, и за всех сло́во им отвеща́ти. Да се помышля́юще бра́тие, ни в чем не пререка́йте иере́ом, Бо́жии бо суть слуги́, и предста́тели, но досто́йную честь твори́те им. И по за́поведем тех пра́вдою неукло́нно хо́дим, да спасе́ние получи́м, и небе́сных благ насле́дницы бу́дем.

В то́йже день сло́во от патерика́

Презви́тер не́кий от своего́ епи́скопа отлуче́н бысть, е́же не твори́ти боже́ственыя Литурги́и. И бысть отъити́ ему́ в весь не́кую о не́коей потре́бе. По отше́ствии же его́ прилучи́ся епи́скопу сконча́тися. Презви́тер же я́ко пребы́сть во отлуче́нии, в ско́рби и пренемога́нии вели́це бысть, и недоуме́яше что сотвори́ти, взы́де в Константи́нь град. И прии́де ко архиепи́скопу не́коему челове́ку Бо́жию, и испове́да ему́ о ве́щи. О́нже рече́ ему́: «Скажи́ ми согреше́ние свое́, а́ще у́бо чрез зако́н отлучи́ тя епи́скоп твой, пода́м ти разреше́ние запреще́нию». О́нже к нему́ рече́: «На потре́бу не́кую посыла́ше мя влады́ко, и не бе проти́ву мое́й си́ле да совершу́ я, разгне́вався, отлучи́ мя». Архиепи́скоп же рече́: «Прегреше́ние твое́ ча́до я́коже глаго́леши, ничто́же есть, и чрез зако́н епи́скоп твой отлучи́л тя есть. Но а́ще и си́це есть вещь я́коже мню, несть досто́йно, да ин вя́жет, а други́й разреша́ет. Оба́че я́коже хо́щет Госпо́дь, си́це да сотвори́т о тебе́». Пое́мже архиепи́скоп презви́тера, и и́де в еди́н от монастыре́й. И рече́ ко игу́мену и к бра́тиям: «Сия́ и сицева́ прилучи́шася презви́теру сему́, молю́ вы отцы́ святи́и, Го́спода ра́ди потруди́теся неде́лю сию́, бде́нием и посто́м и моли́твою, и Бог моли́тв ра́ди ва́ших поми́лует презви́тера сего́, и́же без пра́вды отлуче́наго». Они́же ре́ша: «Повеле́л еси́ влады́ко, и сотвори́м твоея́ ра́ди святы́ни». Пребы́вшу же епи́скопу с презви́тером та́мо, и бде́нием и моли́твами постя́щимся в сокруше́нии се́рдца. Сконча́вшижеся неде́ли, на у́тренем славосло́вии, яви́ся епи́скоп, отлучи́вый презви́тера, посреди́ оте́ц, стоя́ и поя́ с ни́ми. Узре́в же его́ архиепи́скоп, глаго́ла презви́теру: «Познава́еши ли стоя́щаго с на́ми?» О́нже рече́: «Ей влады́ко, епи́скоп мой есть». И глаго́ла ему́: «Шед поклони́ся ему́, я́ко да прии́меши проще́ние». Шед у́бо презви́тер, пад на ногу́ его́ глаго́ля: «Прости́ мя влады́ко, Го́спода ра́ди». О́нже отвеща́в три́щи: «Бог ча́до прости́т тя». И сия́ рек, неви́дим бысть. Ви́дев же архиепи́скоп со игу́меном и бра́тиями бы́вшее зна́мение, просла́виша Бо́га творя́щаго ди́вная и неизсле́димая чудеса́.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.