По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Седмерочи́сленаго спожре́ния прино́сит шестерочис́ленаго посе́чена полка́:ы
Четы́ридесяте главе́ и две ку́пно посе́чени бы́ша в шесты́й.
Си́и гра́да Аморе́йскаго храня́ще от срацы́н, по́слани бы́вше Фео́филом царе́м гре́ческим. Воево́ды и чинонача́льницы су́ще гре́ческаго ро́да бы́вше. Бо́гу попусти́вшу плене́ни бы́ша и веде́ни в Си́рию, тем ниже́ стра́хом, ниже́ душебо́лием, ниже́ болез́нию, ниже́ мно́го вре́менною му́кою е́же презре́ти ве́ру Христо́ву, но му́жескою му́дростию и душе́вною до́блестию себе́ ополчи́вше. Не теле́сным бо озлобле́нием, или́ не́которым смуще́нием ду́шу свою́ вредя́щим, но предстоя́нием му́жески показа́вше ра́дующеся, главы́ им отсекоша.
В то́йже день сло́во свята́го Патрики́я епи́скопа, о исходя́щем огне́ от земли́ в разли́чных ме́стех
Святы́й священному́ченик Патрики́й глаго́лет: Я́ко два ме́ста угото́ва Бог. Еди́но мно́гих благи́х, и́хже пра́веднии наслажда́ются: Друго́е же тмы и огня́, иде́же гре́шнии му́чатся. Я́ко не то́чию огнь на земли́ положи́л есть Бог, но и на небесе́х есть огнь и вода́, и на верху́ земли́ вода́ есть, я́же глаго́лется мо́ре: и ина́я же глаго́лется преиспо́дняя бе́здна: от нея́же а́ки исто́чницы точа́тся на живо́т наш, и от огня исхо́дят те́плыя воды́, о́вы убо паче: о́вы же ра́вно. А и́же под земл́ею вода́, и огнь, муче́ние есть душ гре́шных: я́коже преиспо́дняя ледяна́я вода́, та́ртар, иде́же е́ллинских бого́в му́чатся слуги́. Святы́й бо Пио́ний глаго́лет: Я́ко аз всю Иуде́ю проше́д, и преше́д Иорда́н, ви́дех зе́млю свиде́тельствующу гнев Божий и до сего́ дня на творя́щих грехи́. Ви́дех бо дым смра́ден исходя́щь, и огне́м пали́му и неприча́стну вс́якого плода́, и вся́каго вла́жнаго существа́. Се бо издале́ча ви́дев Сикили́йский те́мный куря́щься огнь. И се свиде́тельствуем вам, и о бу́дущем огни́ суда́ ра́ди быва́ющаго от Бо́га. Ви́дех же го́ру точа́щу стра́шный огнь я́ко во́ду три́ста са́жен вы́ше горы́, в длину́ же до шести́ по́прищь, и́же за шесть дней пожже́ зе́млю ту и ка́мение, до́ндеже Стефа́н преподо́бный епи́скоп со кресты́ шед помоли́ся Бо́гу, и преста́ огнь.
В то́йже день слово святаго Ефрема о пользе души и о смирении
Да есте ве́дуще возлю́блении, я́ко вси нра́вы са́ми себе́ содержа́тся сою́зом любве́ духо́вныя. Се́рдце чи́сто от любве́ Бо́жия: Любо́вь от ра́дости: Ра́дость от кро́тости: Кро́тость от смире́ния: Умиле́ние от слу́жбы боя́знены: Слу́жба от Госпо́дня упова́ния: Упова́ние о пра́выя ве́ры и непоро́чныя: Ве́ра от послуша́ния: Послуша́ние от беззло́бия: Ко́рень же всем сим доброде́телем беззло́бие. Проти́вная же зла́я, от ни́хже есть поги́бель души́, и та́ко содержа́тся к себе́: Не́нависть от я́рости: Я́рость от неве́рствия: Неве́рство от жестосе́рдия: Жестосе́рдие от сла́бости: Сла́бость от чревоуго́дия: Объяде́ние от го́рдости: Ле́ность от нетерпе́ния: Нетерпе́ние от велер́ечия: и про́чыя зло́бы са́ми себе́ содержа́тся. Ко́рень же всем сим за́висть. Сих же всех ки́йждо нас свое́ю во́лею привязу́ется. Ра́зны суть поги́бели сия́, та́ко же ра́зны и доброде́тели. Да собере́м бра́тие себ́е доброде́тели, и бу́дет труд наш во благоуха́ние Бо́жие, и пресели́т ны в ве́чную жизнь.
В то́йже день поуче́ние о ми́лостыни, я́ко ничто́же проти́вится ми́лостыни
Зино́н царь отъя́т дщерь наси́лием у не́кия вдови́цы. Вдови́ца та ходя́щи в це́рковь, моля́шеся святе́й Богородице со слеза́ми глаго́лющи: Мсти мене́ от Зинона царя́. Сия́ же творя́щи ей по мно́ги дни. И яви́ся ей Свята́я Богоро́дица, глаго́лющи: Ве́ру ими́ ми же́но, мно́гажды восхоте́х месть твою́ сотвори́ти, но рука́ его́ возбраня́ет ми, есть бо ми́лостив зело́. Да никто́же возмо́жет на ми́лостивыя зло́бою.