День назад

Чтение на день: Март, 9 число (старый стиль)

День вперед

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Память святы́х четы́ридесяти му́ченик и́же в Сева́стии благослови, владыко, прочести.
Иерей:
Ихже молитвами, Христе Боже, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Исполня́ем лише́ния Твои́х страсте́й, Спа́се,

Четы́редесяти го́лений сокруше́ния:

В девя́тый сокру́щша го́лени муже́м четы́редесятим.

Си́и от разли́чных мест су́ще, во еди́н полк воева́ющу, Христо́ва же ра́ди испове́дания я́ти бы́вше и на испыта́ние приведе́ни. И ну́дими е́же пожре́ти и́долом, и не восхоте́ша. Пе́рвие ка́мением по лицу́ и по усте́х бие́ни быша, и па́че ка́мению возвраща́ющуся и бию́щу мета́ющих. Та́же во вре́мя зи́мное обнощева́ти среде́ е́зера осужден́и бы́ша. Еди́ному от них малоду́шествовавшу и к ба́ни прише́дшу, и а́бие окроче́нием теплоты́ раста́явшуся. Стреги́й о́нех слуга́, внеза́пу со святы́ми себе́ поста́ви во о́ного ме́сто, но́щию свет над му́ченики ви́дев и венца́ на кого́ждо их соше́дших. И уже́ дни свита́ющу, я́коже изнемо́гше святи́и, оба́че еще́ ды́шуще яви́шася, го́лени их сокруши́ша, и та́ко венца́ муче́нию восприя́ша. Та́же сожже́ни бы́ша и в реку́ вве́ржени. Та́коже у́бо им прие́мна, и в сла́дость смерть им вменя́шеся, я́ко оста́вленна еди́ного по повеле́нию мучи́телеву, во́зраста ради и си́лы теле́сныя, мне́вше я́ко по издравле́нии к ве́ре их обрати́тся. Ма́ти пресла́вне того́ на ра́ме взе́мши, вме́сто е́же люби́ти, а́ще спасл бы ся исцеле́н: ско́ро тече́ коле́са дости́гнути, я́коже к реце́ ноша́ху святы́я, на ня отроча́ возложи́ти. Уже́ и само́й жене́ наше́дши сме́рти, я́ко да и той с му́ченики ра́вней кончи́не сподо́битися. Соверша́ет же ся собо́р их во святе́м свое́м их муче́нии, су́щему близ ме́днаго четверовра́тия.

В то́йже день свята́го му́ченика Урпасиа́на

Уже́ тогда́ ца́рство Максимиа́ну злоче́стне прие́мшу, Никомиди́йскаго окре́стия му́чаше христиа́н, изве́стный быв и́долов отме́стник. Ему́же и повсю́ду я́рость, я́ко вели́к пла́мень воскури́вшу на христиа́ны. Такоже его́ смы́сленики и спи́рницы ре́кше. И вся иже под о́бластию его́ боля́ры созва́в, велегла́сно сам изрече́: И́же а́ще кто от вас впал есть в злу́ю веру и слу́жбу христиа́нскую, и не хо́щет с прилежа́нием к благонаро́читым бого́м на́шым бы́ти, и сим поклоня́тися и моли́тися, да отреши́т по́яс свой пред все́ми, и да изы́дет от пола́ты и от града на́шего. И́бо сей град от пра́дед свои́х богом́ навы́кл есть служи́ти, а не Еди́ному Бо́гу, и Тому́ Ра́спяту су́щу. Тогда́ же страх и тре́пет нападе́ на вся ве́рующыя во Христа́. И бя́ше ви́дети пои́стине е́же во Христа́ явля́емое су́щее благоче́стие попира́емо беззако́нным. И о́ви отве́товаху: инии же от мук уклоня́хуся. Ели́цы же к Бо́гу любо́вь несумне́нну име́яху, небре́гше о телесе́х, отвещава́ху мучи́телю, своя́ по́ясы отмета́юще отхожда́ху от него́. Тогда́ великому́дрый и тве́рдый душе́ю Урпасиа́н, еди́н сый от боля́р, и той боже́ственою ре́вностию разже́гся, до́йде пред беззако́ннаго царя́: и пред все́ми боля́ры его́, ве́рже плащь свой и по́яс, рек: Поне́же царю́ аз днесь во́инствую небе́сному и безсме́ртному Царю́ Го́споду Иису́су Христу́ Богу моему́, приими́ свою́ честь и сла́ву, вре́менна бо есть и никаку́ю ми потре́бу. Сия́ ненача́янно, ре́кшу Урпасиа́ну. Царь же Максимиа́н слы́шав, измени́в свой о́браз, и на мног час безгла́сен быв. Та́же по лицу́ поте́рся, и я́ро погля́дав на му́ченика, ры́кну я́ко ди́вий зверь, и рече:́ Ныне небрего́ма сего́ пове́сите, и плоть его́ волу́ями жи́лами би́йте. Тому́ же бы́вшу со мно́гою ско́ростию. И свято́му му́ченику на мно́ги часы́ неми́лостивно бие́му, очеса́ к небеси́ иму́щу и моля́щуся, и ника́коже скорбя́щу. И повеле́ того́ мучи́тель сня́ти со дре́ва, и рече́ к предстоя́щым: в темни́це несве́тле неприлежи́маго сего́ затвори́те, до́ндеже умы́слю ко́ею сме́ртию того́ погублю́. Свято́му же му́ченику ра́дующуся и веселя́щуся в темни́це, и моли́твы своя́ Го́сподеви возсыла́ющу. Царь же подви́же не́кия, и угото́ви сосу́ды мучи́тельныя, я́же бя́ше клу́вия желе́зна, и изведе́ свята́го из темни́цы, и вве́рже его́ та́мо. И повеле́ на высоту́ пове́сити того́. Сему́ же бы́вшу. И свято́му му́ченику висящу, повеле́ лю́тый он свещи́ зажещи́, и о́коло клу́вий пали́ти. Тогда́ святы́й Христо́в му́ченик внутрь ви́ся, и бя́ше моля́ся. И толи́ко сожже́н быв, до́ндеже все те́ло его́ иска́па, и я́ко воск раста́яв с пе́рстию землено́ю смеси́вся, ко́сти же его́ вся бы́ша, яко прах гуме́нный. И та́ко святы́й му́ченик моля́ся разлива́емь, и возду́х испо́лни ми́рнаго благоуха́ния. И взы́де я́ко звезда́ све́тлая к Бо́гу, я́коже не́цыи от ве́рных того́ сподо́бишася ви́дети. Тогда́ лю́тый и зеронра́вный царь, единаче гне́вом дыша́, персть землену́ю иде́же те́ло его иска́па и прах косте́й его́, приле́жно ку́пно собра́, в мо́ре пред собо́ю разсы́пати повеле́. Сия́ же сбы́шася в Никомиди́йстем гра́де.

В то́йже день па́мять свята́го му́ченика Диони́сия и́же в Кори́нфе

Диони́сий Христо́в му́ченик, бе еди́н от позна́вших свята́го Кодра́та, и к нему́ ча́сто приходя́щу ему́. И оклевета́ну бы́вшу кня́зю гра́да Кори́нфа, я́ко повеле́нию цареву не повину́ется, и вели́кия бо́ги преобидит. Ино́го же некоего пропове́дует Бо́га Распя́таго, глаго́ля: Я́ко Той есть Бог Сотвори́вый не́бо и землю, и море, и вся я́же суть в них. И Той хо́щет приити́ с небесе со сла́вою, суди́ти живы́м и ме́ртвым, и возда́ти кому́ждо по делом его́. Тогда́ ят быв, и свя́зан по ру́це и по но́зе, и пре́дан быть кня́зю. И ну́димь бе пожре́ти и́долом, овогда́ ласка́нием, овогда же преще́нием отврещи́ся Христа́, и пожрети и́долом и не покори́ся. И того́ ра́ди бие́н бысть, и по́слан в темни́цу. По не́коем же вре́мени изведе́н бысть из темни́цы, и паки пону́жден бысть пожре́ти и́долом, и пе́рваго держа́ся противле́ния, и испове́да Христа́ вели́ким гла́сом, и заколе́н бысть ноже́м: и та́ко сконча́ся.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.