Чтение на день: Март, 10 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Злочести́вых ве́ру бесе́дами потреби́в,
Посе́чен быв Кодра́те, свое́ю кро́вию омы́вся:
Зна́емыми Ане́кт обои́ми убие́н бысть мече́м,
Во е́же и Ане́кт Бо́га ра́ди умры́й:
Ви́дев Криске́нта уме́рша мече́м,
Тщи́тся с ним Киприа́н умре́ти:
В деся́тый Кондра́та мечь умори́.
В ца́рство Де́киево, гоне́нию подви́гшуся, и христиа́не е́млеми быва́ху и закала́еми. О́ви же бе́гаху кры́ющеся в гора́х до вре́мене. Бежа́вши же ма́ти Кодра́това от гра́да Кори́нфа, и ше́дши в гору́ кры́яшеся, зане́же бе непра́здна. И роди́ же сы́на, и нарече́ и́мя ему́ Кодра́т. И посе́м ма́ло пожи́вши Руфи́на у́мре, та́ко бо бе и́мя ей, оста́вльши сы́на младе́нца: и той бе пита́емь от о́блак состоя́щихся над ним, и во́ду снося́щих. И мимоше́дшу вре́мени, позна́ша его́ нецыи уже ю́ношею суща, и прихожда́ху к нему́: от ни́хже бя́ше Киприа́н, и Диони́сий, и Ане́кт, и Па́вел, и Криске́нт, и предхожда́ше пред вс́еми святы́й Кодра́т, и уча́ше я́ ве́ре Христо́ве. По не́коем же вре́мени от идолослужи́тель оклевета́ни бы́ша кня́зю, и я́ти бы́ша, и приведе́ни в Кори́нф, и му́чени бы́ша кре́пко, и до конца́ Христа́ испове́даху кре́пко. И усе́чени бы́ша главы́ их за Христа́ И́стиннаго Бо́га на́шего.
В то́йже день сло́во Иоа́нна Златоу́стаго о че́сти свяще́нник
Богоно́сный Игна́тий повелева́ет, глаго́ля: Епи́скопом внима́йте, да и Бо́г ва́ша душа́ прии́мет и спасе́т повину́ющимся епи́скопом и свяще́нником и служи́телем всем, и часть им бу́дет о Бо́зе. И па́ки по́слух ми, сего́ ра́ди у́зы прия́х, я́ко от уст челове́чь не разуме́х. Дух пропове́дает ми си́це, глаго́ля: Без епи́скопа не твори́те ничто́же. Подоба́ет у́бо без епи́скопа твори́ти ничто́же нам. Иде́же бо а́ще яви́тся епи́скоп, ту и мно́жество благосты́нь бу́дет. Иде́же бо нарица́ется Христо́с, ту и собо́рная Це́ркви схо́дится. Но иде́же хотя́т пасу́т ове́ц стада́, но иде́же и пастуси́ снабдя́т. Кроме́ же ста́да и пастуха́ оста́вшая, расхи́тят зве́рие и пи́щу себе́ творя́т в них. Неподо́бно у́бо есть без святи́теля, ни крести́ти, ни лю́бие твори́ти. Се Бого́ви благоуго́дно есть, е́же бо святи́теля чести́т, то от Бо́га почте́н бу́дет. А и́же без епи́скопа что твори́ти ну́жно есть, повинова́тися попо́м, а́ки апо́столом Христо́вым, наде́ждею на́шею да ви́дими и́ми обря́щемся. Подоба́ет же и диа́коном, ре́кше служи́телем Та́ин Христо́вых, по всему́ всем угажда́ти. Не бра́шну у́бо, ни питию́ суть служи́тели, но Бо́жиям слу́жат це́рквам. Подо́бно у́бо рече́ние их храни́ти я́ко огнь. Та́коже вси почту́т служи́теля я́ко отца́, а епи́скопа я́ко Самого́ Христа́, попы́ же ‐ я́ко престо́льники апо́стол и супру́ги апо́столом, без сих бо Це́ркви не нарица́ется. Послу́шествует бо сему́ словеси́ зако́н храня́й. Вся ели́ко а́ще рече́т ти свяще́нник, сотвори́: не уклони́ся ни на ле́во, ни на де́сно о глаго́лемых. Челове́к бо а́ще сотвори́т презре́ние е́же не послу́шати свяще́нника, досто́ин есть сме́рти. Рече́ же проро́к Малахи́я: «Устну́ свяще́нническу сохрани́, глаго́лы ра́зума и зако́на взы́ти от уст его́, зане́ ве́стник есть Бо́га Вседержи́теля, в ми́ре исправля́я ходи́ и мно́го обрати́ от непра́вды». И ин рече́: «Все́ю душе́ю свое́ю благоче́ствуй Го́спода. И свяще́нником Его́ честь возда́й, и все́ю си́лою свое́ю возлюби́ Сотво́ршаго тя и слуг Его́ не оста́ви. Бо́йся Бо́га, сла́ви свяще́нника». И па́ки рече́ зако́н: «Си́и освяще́ни суть Бо́гом, же́ртвы бо и да́ры Бо́гу своему́ прино́сят и свя́ти суть». И па́ки рече́ ко Ааро́ну: «Глаго́ли ты к служа́щим Мне в хра́ме сведе́ния, и ти́и прии́мут грехи́ свои́х люде́й и от име́ния их левги́том, я́ко мзда ва́ша за слу́жбу ва́шу». Иса́ия же рече́: «Вы же свяще́нницы нарече́теся Госпо́дни, слуги́ Бо́жия». Иереми́я: «Возвели́чу, напо́ю ду́шу свяще́нническу». Та́коже и Дави́д: «Иере́и Твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Его́ ра́дуются ра́достию». И Па́вел: «Всяк, рече́, старе́йшина свяще́нническ, на приноше́ние даро́в и жертв сотворе́н.., и́же о́бразом и сте́нем слу́жат небе́сным». Но и та бо́льша улучи́ слу́жбу, я́же и бо́льша заве́та, приво́дит, глаго́ля: «Мо́лим же вы бра́тие ви́дети тружда́ющая вас и сотвори́ти любо́вь к ним». Ле́по у́бо есть возлю́бленнии, а́ки дру́ги Бо́жия чести́ свяще́нники, я́же избра́ Госпо́дь и просла́ви. Ну́жда бо челове́ком до́лги возда́ти им, не о себе́ бо кто прие́млет честь, но зва́нный от Бо́га. Несть, рече́но, ны́не, ни пре́жде свяще́ннику проти́витися. Противля́ющии бо ся суд себе́ прие́млет. Пи́сано бо есть: «Старе́йшине люде́й свои́х да не рече́ши зла». Госпо́дь, вели́кий старе́йшина свяще́нническ, прие́мляй вас, рече́, Мене́ прие́млет, а прие́мляй Мене́, прие́млет Посла́вшаго Мя. А прие́мляй проро́ка во и́мя проро́че, мзду проро́чу прии́мет. А прие́мляй пра́ведника во и́мя пра́ведниче, мзду пра́ведничу прии́мет. Ами́нь.