Чтение на день: Май, 1 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Ду́ше окамене́ный, устране́ный Бо́жия стра́ха,
Ка́мением поби́ша боже́ственаго Иереми́ю:
В пе́рвый маия ка́мением поби́ша Иереми́ю.
Иереми́я бе от Анафо́фа. И погребе́н бысть во Еги́пте, ка́мением побие́н быв от жи́дов. Лежи́т же на ме́сте селе́ния фарао́нова, я́ко еги́птяне просла́виша и́, благоде́тель прии́мше им. Помоли́бося, и губя́щыя их а́спиды умро́ша, и водни́и зве́рие, я́же нари́чут еги́птяне фоть (ефо́фь), а гре́цы крокоди́лы. И ели́ко ве́рнии Бо́жии, до дне́шняго дне мо́лятся на ме́сте том, и взима́ют от пе́рсти ме́ста того́, и уяде́ние а́спид целя́т. Мно́зи же у́бо и са́ми зве́ри водны́я прого́нят. Мы же у́бо сия́ слы́шахом вои́стину от раб Антиго́нь , и Птоломе́овых, ста́рым муже́м су́щем, я́ко у́бо ре́кше Алекса́ндр Македо́нский царь прише́д на ме́сто гро́ба проро́ча, и разуме́в быва́ющыя та́йны во Александри́ю пренесе́ мо́щи его́, и сла́вну сотво́рь честь тем. И поги́бе от земли́ тоя́ весь род а́спидеск, та́коже и от рек крокоди́ли.
Проро́чествова же Иереми́я о стра́сти Христо́ве си́це глаго́ля: «Прииде́те вложи́м дре́во в хлеб его́, и истреби́м его́ от земли́ живу́щих, и и́мя его́ да не помяне́тся ктому́». Се́йже у́бо Иереми́я проро́к зна́мение даде́ жерце́м еги́петским, я́ко подоба́ет стрясти́ся и́долом их и па́сти, спасе́наго ра́ди Отроча́те ро́ждьшагося от Де́вы в я́слех. И того́ ра́ди да́же и досе́ле боготворя́т па́мять девстворо́дия, и младе́нца в я́слех поло́жше поклоня́ются волхвы́, я́коже и Птоломе́ю царю́ вопроша́ющу всегда́: «Что ра́ди сие́?». И глаго́лаху ему́ волхвы́: «Я́ко преда́ние се есть дано́, и та́йна вели́ка, святы́м му́жем проро́ком ко отце́м на́шим, и ждем кончи́ны та́йне сей».
Сей проро́к Иереми́я пре́жде запусте́ния церко́внаго, взя ковче́г зако́на, и су́щая в нем, и сотвори́ вложи́ти я́ в ка́мык, и рече́ предстоя́щим: «Отъи́де Госпо́дь от Сио́на на не́бо, и па́ки прии́дет зако́нник в Сио́н. И зна́мение бу́ди вам прише́ствия его́ егда́ дре́ву вся стра́ны покло́нятся». Рече́ же, я́ко ковче́га сего́ никто́же и́мать изнести́, то́чию Ааро́н: и ка́меня и дщиц, и су́щих в нею́, никто́же и́мать разгну́ти, ни от жрец ни от проро́к, но то́чию Моисе́й избра́нник Бо́жий. И в день же воскресе́ния, пе́рвое ковче́г воста́нет и изы́дет из ка́мене, и положе́н бу́дет на горе́ Сио́нстей, и вси святи́и соберу́тся к нему́, жду́ще ту Го́спода, от врага́ бежа́ще хотя́щего уби́ти я́. Ка́мык же он запечатле́ пе́рстнем и́мене Бо́жия. И бысть мес́то я́коже извая́ние желе́зно. И о́блак све́тел покры́ и́мя то. И никто́ же мо́жет ви́дети ме́ста того́ и почести́ до дне́шняго дне и до кончи́ны. Есть же ка́мык в пусты́ни, иде́же пе́рвое ковче́г сотворе́н бысть, посреде́ обою́ го́ру, в не́юже лежи́та Моисе́й и Ааро́н. И но́щию о́блак а́ки огне́н быва́ет на ме́сте том, по о́бразу пе́рвому, я́ко не и́мать преста́ти сла́ва Бо́жия от зако́на своего́. Се́го де́ля даде́ Бог Иереми́и благода́ть, да кончи́ну та́йны его́ сотвори́т, да бу́дет соо́бщник Моисе́ю и Ааро́ну. И вку́пе суть до дне́шняго дне, поне́же Иереми́я от се́мене свяще́ннаго есть.
В то́йже день сло́во от проро́чества свята́го Иереми́и проро́ка о богоуго́днем пути́, по нему́ же ходя́щи вси спаса́ются
Си́це глаго́лет Госпо́дь: Се дах пред очи́ма ва́шима путь жи́зни, и путь поги́бели, во́ньже восхо́щете и по́йдете. Позна́йте се́ти дия́воли, и дале́че от них ходи́те. Вся́кия вдовы́ и сироты́ не озлобля́йте. А́ще ли непра́вдою озло́бите, и воздыха́юще возопию́т ти́и ко Мне, услы́шу я́, и разгне́ваюся я́ростию на вы, и погублю́ вы мече́м, и бу́дут жены́ ва́шы вдо́вы, и ча́да ва́шы си́ры. Но бу́дите сирота́м я́ко отцы́, и вдови́цам я́ко му́жи, да тем вни́дете в путь ве́чныя жи́зни в Ца́рство небе́сное, си́це рече́ Госпо́дь: и вы послу́шайте мене́, е́же пода́ти проще́ние кому́ждо бра́ту своему́ и бли́жнему своему́.