Чтение на день: Май, 8 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Не пи́щу, но цельбу́ челове́ком подая́й,
Гро́ба своего́ ма́нну, таи́нниче Госпо́день:
В осмы́й подае́т ма́нну целе́бную землеро́дным.
От похва́л Софро́ния Иерусали́мскаго о Богосло́ве: Я́ко оте́ц Иоа́нна Богосло́ва Зеведе́й бя́ше, ма́ти же Саломи́я, дщи Ио́сифа Обру́чника. Ио́сиф же четы́ри сы́ны име́яше: Иа́кова, Симео́на, Иу́ду и Иоси́ю. И дще́ри три: Есфи́рь, Ма́рфу и Саломи́ю, я́же бя́ше жена́ Зеведе́ева, ма́ти же Иоа́нна Богосло́ва. И́бо то́чию еди́наго свята́го Петра́ Госпо́дь крести́ Свои́ма рука́ма: Петр же Андре́я. И Андре́й Иа́кова и Иоа́нна. Иоа́нн же и Иа́ков про́чыя апо́столы крести́ша. Всем же бежа́вшим на преда́нии, Иоа́нн я́ко возлю́блен та́мо бя́ше, и на подая́нии Боже́ственых та́ин. И у Креста́ предстоя́ше, и ко гро́бу пе́рвее Петра́ прии́де, и святу́ю Богоро́дицу во своя́ прия́т. И той на земли́ три ма́тери име́яше. Пе́рвую Саломи́ю, от нея́же роди́ся. Второ́е, я́ко сын Гро́мов нарече́н Го́сподем. Тре́тие, Пресвяту́ю Богоро́дицу, по рече́нному от Го́спода: «Се Ма́ти твоя́». Зане́же и святу́ю Богоро́дицу Петр и Иоа́нн крести́ша, и да́же и до успе́ния Ея́ с не́ю бы́ти Богосло́ву. По успе́нии же прии́де по Ефе́с, внегда́ це́рковь Артеми́дину моли́твою сокруши́. И четы́редесять тем муже́й и жен служа́щых Артеми́де, от пре́лести измени́, и приведе́ их к све́ту богоразу́мия. И я́ко Лива́т (О́хли) нари́чется гора́, иде́же стои́т це́рковь свята́го Иоа́нна Богосло́ва. К за́паду же святы́й Тимофе́й, Мари́я же Магдалы́ни и седмь о́трок при у́стии горы́. Свята́я же Ермио́на дщи Фили́ппа, еди́на су́щи от проро́чиц, лежи́т близ горы́. Фили́пп же есть еди́н от седми́ диа́кон, и Адау́кт му́ченик, и дщи Калисфе́на, и ини́и про́чии му́ченицы, епи́скопи бы́вшии, Аристо́н, Ти́ран, и Аристову́л, к тому́ же и Па́вел пусты́нный граждани́н та́мо возлежи́т. Соверша́ет же ся собо́р его́ в пречестне́м его́ апо́стольстве су́щем во Евдо́ме.
В то́йже день сло́во от патерика́
Рече́ а́вва Афана́сий: я́ко мно́жицею глаго́лют не́цыи от вас, я́ко «Где есть гоне́ние на мучи́тельство?». Се уже́ му́чимь бу́ди со́вестию, умри́ греху́, умертви́ у́ды земны́я: и се бу́деши му́ченик изволе́нием. О́ни с царьми́ и с кня́зи боря́хуся, и́маши и ты противля́ющагося – диа́вола, царя́ греху́, и кня́зи бе́совы. Та́ко у́бо иногда́ о́нем ка́пища и же́ртвища предлежа́ху, и ме́рзское идолослуже́ние ло́жный куми́р. Разуме́й в души́ полага́я, я́ко есть и днесь ка́пище и же́ртвище, и ло́жный куми́р в души́ мы́слено. Ка́пище у́бо, несы́тное ла́комство. Же́ртвища же, сла́достная возжеле́ния. Куми́р же, возжеле́ния дух. И́бо рабо́таяй блудо́м, и к сласте́м упражня́яйся - Иису́са отре́клся есть, и и́долу кла́няется: и́мать у́бо в себе́ Афроди́тин истука́н, плотьску́ю ме́рзскую сла́дость. Па́ки же гне́вом и я́ростию побежда́емь есть кто, и не отсеца́ет стра́сти сея́ неи́стовство - Иису́са отре́клся есть, и Арри́са и́мать в себе́ бо́га. Подклони́л бо ся есть гне́ву, е́же есть неи́стовству зна́мение; други́й же сребролю́бец сей и сластолю́бец, заключа́я утро́бу свою́ от бра́та своего́, и не ми́луя бли́жняго своего́ - Иису́са отре́клся есть, и и́долом рабо́тает: и́мать бо в себе́ куми́ра Ерми́са, и тва́ри поклоня́ется па́че Творца́. Ко́рень бо есть злым всем сребролю́бие. И я́ко а́ще от сих удержи́шися и сохрани́шися от неи́стовных страсте́й - попра́л еси́ куми́ры, и отрече́ся злове́рия: и быва́еши му́ченик испове́дав до́брое испове́дание. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.