Чтение на день: Май, 9 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

В ле́то по ты́сящи девятьдеся́т шесто́е от воплоще́ния Сы́на Бо́жия. При царе́ гре́честем самоде́ржце Константи́ня гра́да Алекси́и, и патриа́рсе Нико́ле. В ле́та же ру́сских князе́й, христолюби́ваго Все́волода в Ки́еве, и благоро́днаго сы́на его́ Влади́мира в Черни́гове. Судо́м Бо́жиим, и про́мыслом Его́, попуща́ющу грех ра́ди на́шых, наше́дшим исма́ильтяном на зе́млю гре́ческия о́бласти, об ону́ страну́ мо́ря, от Корсу́ня гра́да наче́нше, до Антиохи́и, и самого́ гра́да Бо́жия Иеросали́ма, вся гра́ды и се́ла огне́м сожго́ша, лю́ди изсеко́ша. Му́жы, жены́ и ча́да плени́ша. Це́ркви и монастыри́ и вся́ко благоче́стие христиа́нское пу́сто сотвори́ша, и гра́ды пооблада́ша. Тогда́ же и Ми́ры град Лики́йский пуст сотвори́ша, иде́же лежа́ше те́ло свята́го Нико́лы. Е́же благода́тию Христо́вою невреди́мо сохранено́, явле́нием свята́го свяще́ннику не́коему благогове́йну в Ба́рстем гра́де, я́ко благоуго́дно Го́споду, ему́ от Мир в Бар теле́сне пресели́тися. Во е́же бы благодея́ний бы́вших хода́тайством свята́го, и за́паду не лиши́тися. И у́бо Ба́рстии лю́дие благода́рни бы́ша, ви́денная вско́ре де́лом испо́лнити тща́тся. Корабля́ три пшени́цы испо́лньше, морску́ю пучи́ну возве́явшу благовре́менну ве́тру, удо́бь пла́вавше. И ко брего́м гре́ческим приста́вше, ку́плю па́че наде́жди, моли́твами Нико́лы свята́го, ему́же всяк обе́т благогове́ин предлага́ют, сотво́рше, ко гра́ду Лики́и приста́ша. И истяза́вше изве́стно о це́ркви и ра́це, иде́же драгоце́нное те́ло Нико́лы свята́го сокрове́но лежа́ше, поклони́тися прише́дше. Не мно́жае четыре́х и́нок, храни́телей ме́сту обрето́ша. И сих у́бо е́мше, предложе́ние свое́ во явле́ние, и благоволе́ние свята́го, и́мже наставля́еми, безбе́дно ме́ста достиго́ша, приво́дят. И́ноком же неудо́бно начина́ние мня́щим, искуси́ти же де́ла повелева́ющим. А́бие челове́ком прекосну́вшымся ра́це, вся́кого кроме́ труда́, посо́бием свята́го в часе́ вре́менне корабле́й доспе́вше. Чудоде́йственое те́ло, со до́лжною че́стию, во еди́н от корабле́й влага́ют. И того́ самого́ окормле́нием, в девя́тый ма́ия, ко брего́м Ба́рским, па́че наде́жди вско́ре прихо́дят. О не́мже уви́девше и́же во гра́де, со епи́скопы и свяще́нники и́ноки, со свеща́ми и фимиа́мом и вся́ким украше́нием, и весь при́чет церко́вный, всенаро́дне му́жие с жена́ми и чя́ды, во сре́тение свята́го телесе́ исхо́дят. От него́же всяк во́зраст благослове́ние тогда́ прие́мше. Мно́ги бе́дны, хро́мы, сле́пы, глу́хи, бе́сны, и разли́чными неду́ги оскорбле́нии, незави́стну исцеле́нию сподо́бишася. И по мно́ги дни и до ны́не чудоде́йствене сподобля́ются. И тогда́ у́бо полага́ют свята́го в хра́ме честна́го и сла́внаго проро́ка и Предте́чи Крести́теля Иоа́нна. По трех же ле́тех, в созда́нней во и́мя его́ ка́менней це́ркви, в сре́брене позлаще́нне ра́це, во олтари́, сокро́вище неоскуде́емо, мироточи́вое те́ло то пресвято́е мно́гим благодея́нием вино́вно, положено́. Доны́не о всех на вся́ком ме́сте призыва́ющых того́ к Бо́гу хода́тайствует. Его́же моли́твами Христе́ Бо́же поми́луй и спаси́ нас.

Да не диви́т же тя люби́миче, я́ко от восто́чных стран, мно́гих святы́х телеса́ озлобле́нию от нечести́вых ага́рян на правосла́вие прише́дшу, изво́ли Бог на за́пад пресели́тися. Я́коже у́бо Ма́рка евангели́ста те́ло в Вене́цию, Златоу́стаго в Рим, Нико́лы свята́го в Бар и про́чих и́нде. Ниже́ благоче́стия ра́ди за́падных, о нем же мечта́ются, ниже́ злове́рия ра́ди восто́чных, и́мже безсту́дне проти́внии восто́к пори́чут. И́бо во оте́ц благоче́стии непоро́чни до ны́не благода́тию Христо́вою храни́ми, пребы́ша восто́чницы, сия́ бы́ти да разуме́еши. Я́ве бо я́ко за́падницы о оте́ческом благоче́стии наче́нше от ле́та осмьсо́т девя́таго е́же о исхожде́нии Пресвята́го Ду́ха, е́же всем раско́лом вино́вно погреши́ша. И сего́ ра́ди, я́ко наипа́че жаля́ Всемоги́й Бог поги́бели тех, я́коже жи́вы не́кия апо́столы телеса́ святы́х в страны́ их препосыла́ет, чудоде́йствии наказу́я и поуча́я тех, во е́же бы испове́дания апо́стол и оте́ц па́ки я́тися, и в ра́зум и́стинный приити́ и ко оте́честей возврати́тися и́стине, от новоумы́шленых свои́х преда́ний, про́поведи и ве́ре. Ниже́ бо ве́рующым, но неве́рующым быва́ти чудеса́. Ниже́ ко благоче́стию, но в язы́ки посыла́тися апо́столы. Ниже́ во смире́ние и кро́тость, но я́коже овца́ посреде́ волк, ученицы́ Христо́вы по словеси́ Его́ву приходи́ти обыко́ша. И у́бо от восто́к на за́пад, я́ко довле́ющым саме́м ско́рбным, грех ра́ди быва́емых в наказа́ние восто́чным, к наказа́нию за́падным прихо́дят святи́и, призыва́юще тех в соедине́нии ве́ры. Я́ко да я́ве непокаря́ющыхся И́стине, в день прише́ствия Своего́, безотве́тны сотвори́т Влады́ка.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.