Чтение на день: Май, 10 число (старый стиль)

По шестой песни:

И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).
Абие учиненный чтец:
Синаксарь в неделю пентикостную благослови, владыко, прочести. (Или иное название перваго чтения с испрошением благословения)
Иерей:
Молитвами святых отец наших Господи, Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.
И чтец: Аминь.

Стихи́:

Подо́бне Христе́ сия́ Тебе́ Си́мон глаго́лет,

Ревну́я стра́сти Твоея́ терпя́ кре́стную страсть:

На дре́ве ра́спят в деся́тый день Си́мон ве́лия ра́достный.

Сей есть Си́мон, и́же и Нафана́ил нарица́емый, и́же жени́х бы́вый в Ка́не бы́вшем бра́це, и́мже зван бысть Христо́с, ку́пно со Свои́ми ученики́, внегда́ во́ду в вино́ преложи́. Тем жени́х и брак оста́вль и дом, Любо́внику, и Чудотво́рцу, и уневе́стному Жениху́ чи́стых душ, Христу́ после́дствова. Еди́н от двана́десяти сый, и со апо́столы в го́рнице быв, внегда́ в виде́нии о́гненых язы́к, Дух Святы́й сни́де. И от Того́ испо́лнься, я́ко рещи́ повсю́де проше́д, всю попали́ многобо́жную пре́лесть. Маврита́нию бо всю, и Афрони́йскую страну́ проше́д, пропове́да Христа́. Пото́м же во Брита́нии быв, мно́гих сло́вом ева́нгельским просвети́в. И от неве́рных распя́т быв, и сконча́вся, я́ко ре́вностию о́гненою ревну́я Бо́гу Вседержи́телю, зва́нием о́браз стяжа́вый.

В то́йже день сло́во о по́льзе душе́вней

Челове́че, вся восприя́л еси́ от Бо́га, ра́зум и смысл, хи́трость и ум, и вся ти покоре́на суть я́же на земли́, в гора́х, и в вода́х, и по возду́ху, и на пи́щу тебе́ дана́ суть. Но взаи́м ти дано́, да возда́си проти́ву сему́ пра́вду, любо́вь, кро́тость, смире́ние, ми́лостыню. И Той возда́ст ти дар и́хже о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, ни на се́рдце челове́ку не взы́де, я́же угото́ва лю́бящым Его́. Челове́че, до́ндеже на торгу́ еси́ жите́йстем, да́же торг не разы́дется, купи́ си ми́лостию ни́щых поми́лование от Бо́га. Смире́нием ве́чную сла́ву. Пра́вдою, житие́ неконча́емо. Чистото́ю, вене́ц. Кро́тостию, в рай вхожде́ние. Моли́твою, со а́нгелы житие́. Купи́ си трудо́м поко́й. Бде́нием, лице́ неви́димаго Бо́га. Посто́м же и жа́ждею, ве́чных благ наслажде́ние. Челове́че, да бу́дет ти во главе́ ум и смысл. Очи́ма зре́ние к Бо́гу. А и́же до́лу, в зе́млю, в ню́же пома́лу по́йдем. Во у́шию, слы́шание кни́жное. В не́дрех, воздыха́ние о гресе́х. В язы́це и́стина. Во устну́ моли́тва. В руку́ дая́ние убо́гим. В се́рдцы безгне́вие, в телеси́ чистота́. Во утро́бе алкота́. В коле́нех поклоне́ние к Бо́гу. И а́ще сия́ сохрани́ши, бу́деши ча́до све́та, и сын Ца́рства небе́снаго, и насле́дник ве́чныя ра́дости. И бу́деши граждани́н вы́шняго Иеросали́ма. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По скончании же всего чтения, возглашает иерей: Богу нашему слава, всегда ныне и присно и во веки веков.
И чтец: Аминь.
И далее по обычаю службы.