Чтение на день: Май, 14 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Влеча́ше Иси́дора, наде́жда мечта́ния,
К посече́нию тече́ венца́ де́ля:
Иси́дора внеза́пу в четыренадеся́тый мече́м посече́.
Иси́дор Христо́в му́ченик, бе в ца́рство Де́кия царя́, от Алекса́ндрьскаго гра́да. Вои́нствуя же во оптио́нстем чину́. Вшед же в Хио́н о́стров в во́инских корабле́х, и та́мо к Нуме́рию оба́жен бысть Иулиа́ном со́тником я́ко христия́н. И ят бысть, и вопроше́н, а́ще Христа́ чтет. Он же рече́: «Во и́стину испове́дую Его́ Бо́га су́ща, я́ко Той сотвори́ не́бо и зе́млю, и мо́ре и вся я́же в них, и ве́рую Вонь». И за такова́я словеса́ в разли́чныя му́ки вложе́н бысть. Последи́ же мече́м сконча́ся.
В то́йже день преставле́ние свята́го блаже́ннаго Иси́дора и́же Христа́ ра́ди уро́диваго, нарица́емаго Твердисло́ва, Росто́вскаго чудотво́рца
Сей блаже́нный я́коже пове́дают не́цыи за́падных стран бя́ше, лати́нскаго язы́ка, земли́ же неме́цкия рожде́ние име́ и воспита́ние; от сла́вна и бога́та ро́да бе я́коже глаго́лют, от месте́рскаго. И возненави́дев богоме́рзую оте́ческую пре́лесть, ве́ру лати́нскую, возлюби́ же и́стинную на́шу христиа́нскую ве́ру правосла́вную. Посе́м утаи́вся всех, изы́де из дому́ своего́. И ма́ло отше́д, и от риз совлече́ся, и прие́м уро́дственое е́же Христа́ ра́ди бу́йственое житие́, я́коже мни́мо челове́ки. И та́ко от земли́ и от оте́чества своего́ отъи́де, и к восто́чным страна́м по́йде, взыска́ти дре́вле погубле́наго оте́чества. И мно́гу доса́ду блаже́ный и укоре́ние прие́м от безу́мных челове́к и бие́ние, и я́ко уро́д вменя́емь и́ми и безу́мен. И ве́лие терпе́ние показа́ от сту́дени зи́мния и от ва́ра со́лнечнаго, в день я́ко уро́д хожда́ше, в нощи́ же непреста́нно моли́тву к Бо́гу возсыла́ше. И пла́чася глаго́лаше в себе́: «О́ Иси́доре, мно́гими скорбьми́ подоба́ет ти вни́ти в Ца́рство небе́сное. Ну́жно бо есть, и ну́жницы восхища́ют Е́». И си́ми словесы́ утеша́яся блаже́нный, и та́ко от гра́да во град прехожда́ше, до́ндеже сла́внаго и многонаро́днаго града Росто́ва дости́же. И ту произволя́ет блаже́нный жи́тельствовати. Вси же мня́ху его́ я́ко уро́да, и ум погуби́вша, и мно́го досажде́ние и укоре́ние и ра́ны дая́ху ему́. Блаже́нный же я́ко в чужде́м телеси́ все со благодаре́нием терпя́ше, и ника́коже зла досади́телем воздава́ше. Но то́кмо во уме́ свое́м глаго́лаше к Бо́гу: «Го́споди, не поста́ви им во грех сего́». И никто́же ве́дяше доброде́тельнаго его́ жития́. Посе́м же блаже́нный устро́ив себе́ ку́щу в хвра́стии непокрове́ну, на ме́сте су́се во гра́де среди́ бла́тца не́коего поро́га, иде́же свято́е его́ те́ло и ны́не лежи́т. Да егда́ моли́тву твори́ти ему́, неви́димь бу́дет от челове́к. Си́цеже свято́му житие́ се су́етное преходя́щу, и сла́ву ми́ра сего́ нивочто́же вмени́. В день у́бо оскорбля́емь и уничижа́емь мно́гими озлобле́ньми. Но́щи же приходя́щи, а́бие святы́й в свою́ хвра́стную хи́жу прихожда́ше, и всю нощь без сна в моли́твах и в слеза́х пребыва́ше, и в коленопреклоне́нии. И па́ки в день уро́дство творя́ше. И от мно́гаго труда́ поко́й телеси́ своему́ приима́ше на у́лицах градски́х, на гно́ищах, или́ на сметии́, или́ в свое́й ку́щи те́ло свое́ на зе́млю помета́ше, и ту ма́ло сна приима́ше. Не име́яше бо у себе́ ничто́же в хи́жине свое́й, но то́кмо свое́ те́ло, и окру́г его́ хвра́стие, и то непокрове́но. И егда́ мра́зу или́ сне́гу или́ дождю́ быва́ющу, святы́й же те́ло и хи́жу непокрове́ну име́яше. И та́ко пребыва́ше во вся дни живота́ своего́. И ели́ко же блаже́нный Бо́га возлюби́, толи́ко и Бог того́ в сем ми́ре просла́ви. И во о́ном же Свое́м непреиду́щем и безконе́чнем небе́сном Ца́рствии, стори́цею благи́х пода́ст. Посе́м откры́ Бог свято́му о преставле́нии его́ из уз теле́сных разреше́ние. И от того́ вре́мене дово́льне в хи́же свое́й в моли́твах и в коленопоклоне́нии и в посте́ пребыва́ше, и сле́зы от о́чию я́ко бы́стрины испуща́я. Посе́м же возле́г, и ру́це крестообра́зно согну́в, и глаго́ла: «Го́споди Бо́же Вседержи́телю Иису́се Христе́ в ру́це Твои́ предаю́ дух мой». И та́ко со гла́сом вку́пе дух испусти́. Свята́я же его́ и непоро́чная душа́, святы́ми а́нгелы возноси́ма на небеса́. Блаже́нное же его́ те́ло оста́ на земли́, ве́рным подава́я и до сего́ дне исцеле́ния. Па́ки же по преставле́нии его́ свято́му те́лу его́ лежа́щу в хи́же его́, и се внеза́пу весь град обы́де благоуха́ние. И всем дивя́щымся и ужаса́ющымся о благоуха́нии, и глаго́лющым: «Ка́ко и отку́ду сие́ бысть?» - не ве́дяху бо свята́го преставле́ния. И се не́кий челове́к мимоходя́ хи́жу свята́го, и уве́де у́же к Бо́гу свята́го отше́дша. Честно́е же те́ло его́ на земли́ лежа́ше и благоуха́ние испуща́ше: и шед, возвести́ во гра́де всем лю́дем преставле́ние свята́го. Прише́дше же не́цыи богобоя́знивии лю́дие, и́же ве́ру иму́ще ко свято́му, погребо́ша честно́е его́ и трудолю́бное те́ло свята́го, и положи́ша е́ во гро́бе на том ме́сте иде́же преста́вися. И посе́м взе́мше благослове́ние у епи́скопа, и поста́виша над мощьми́ свята́го це́рковь, во и́мя Вознесе́ния Го́спода Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́. Ему́же сла́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.