Чтение на день: Октябрь, 4 число (старый стиль)
По шестой песни:
И поется кондак и икос (или мученичен, аще несть).Стихи́:
Иерофе́й совеща́ся Тебе́ дре́вле:
Ны́не же преста́влься, совзы́де к Тебе́, Сло́ве:
Неду́г покры́й Иерофе́я в четве́ртый.
Сей бе́яше в А́риеве ле́де, сове́тник еди́н бе́яше. Науче́н же быв Па́влом апо́стол и епи́скоп поста́влен бысть Афи́ном и свята́го Диони́сия ко Христо́ве ве́ре приведе́. Той и на Успе́ние Пресвяты́я Влады́чицы на́шея Богоро́дицы начина́емь, в собо́ре святы́х апо́стол весма́ предстоя́ и весма́ совокупля́яся. И всем слы́шимь бе́яше и ви́димь богоуго́ден. И боже́ственый песносло́вец явля́яся, до́бре и боголюбе́зно пожи́в, и Бо́га житие́м и управле́нием обвесели́в, ко Го́споду отъи́де.
В то́йже день свята́го му́ченика Петра́ Капетоли́йскаго
Стихи́:
О́стрый сый мечь духо́вный, Пе́тре,
Ме́чнаго острия́ не устраши́ся.
Сей бя́ше рожде́ние име́ и воспита́ние Капетоли́и гра́да. Мудр зело́, и ра́зумом мно́ги приводя́ к Бо́гу. Бра́ку же приобщи́ся, и трем де́тищем оте́ц быв. Посе́м и́ноческое житие́ восприя́т, и презви́тером ну́ждею поста́влен, от епи́скопа Восто́рскаго. И я́ко учи́тель христиа́нский оклевета́н бысть ага́рянскому старе́йшине, и в Дама́ск заведе́н любве́ ра́ди Христо́вы. Пе́рвее язы́к его́ отре́заша, и ясне́йше возглаго́ла. Та́же отсеко́ша его́ десну́ю ру́ку, и но́гу: и о́чи его́ избодо́ша, и на кресте́ пригвожде́н. И главу́ его́ отсеко́ша, те́ло же его́ сожго́ша огне́м.
В то́йже день святы́я му́ченицы Домни́ны и дще́рей ея́, Вирине́и и Проску́дии
Стихи́:
Ре́чныя струя́ и гла́сом три отрокови́ца,
Жити́йское име́яше невиде́ние.
Сия́ жены божес́твенною ре́вностию подви́гшеся, и ост́авльше до́мы, и сро́дствия, в зе́млю чу́жду преидо́ша: и та́ко бежа́ще достиго́ша во Едес. И та́мо ходя́щым тем, внеза́пу яви́ся, муж и оте́ц, иму́ще во́инство, к зача́лу врато́м доспе́вше и я́ша я́, и доидо́ша во Иерапо́ль. Река́ же теча́ше путе́м, и́мже идя́ху. Они же утаи́шася от во́ин, яд́ущым им хлеб, и моли́твы сотво́рше наско́ре, внидо́ша в ре́ку, и оста́виша себе́, вда́вшеся струя́м водны́м, и та́ко сконча́шася. Разсудив́ше же, я́ко любве́ ра́ди Христо́вы, лу́чше есть водо́ю утопи́тися, не́жели беззако́нным в ру́це вда́тися.
В то́йже день преподо́бнаго отца́ на́шего Па́вла Проста́го
Па́вел просте́ц неве́жа и ра́тай быв, сочета́ся с жено́ю красно́ю зра́ком, злообра́зною же ра́зумом. Вшед у́бо еди́ною с села́ в дом свой, и обре́те любоде́ющу жену́ со ине́м. И расмотри́в себе́, рече́ к нему́: «Вои́стину небрегу́ та́ко ми Иису́са. Аз у́бо не и́мам поя́ти ея́, се ты и́маши ю́ и де́ти пита́й, и аз иду́ и бу́ду мних». И и́де к блаже́ному Анто́нию, и толкну́в две́ри, он же ви́дев его́ такого́ ста́ра, глаго́ла: «Что хо́щеши?». И рече́: «Хощу́ мних бы́ти». И святы́й рече́: «Шестьдеся́ть лет ста́рец, напа́сти не мо́жеши терпе́ти». И глаго́ла: «Е́же ми вели́ши твори́ти, то творю́». И искуси́ и́ Анто́ний, и обре́т, я́ко все терпи́т. И постриже́ и́, и созда́в еди́н ке́лию и пребыва́ше ту. Тольми́ доброде́телен бысть, я́ко дарова́ния прия́ти чудотворе́ния, и на неду́ги и на бе́сы. Во еди́н у́бо от дний приведе́н бысть ко Анто́нию ю́ноша, иму́щь бес нача́льный, и повеле́вшу ему́ Анто́нию, помоли́вся, изгна́ и́.